Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hjælp! Han bider mere og mere

Startet af Dyrenørden, 7. November 2011, kl. 18:43

Dyrenørden

Skrev for noget tid siden om at Marcel er begyndt at bide umotiveret og det er kun blevet værre. Den anden dag gik det ud over kærestens fod og han ser ham helst aflivet hvis der ikke sker noget snart! Han er så utryg ved at have ilderne løs nu at jeg kun kan have dem ude når min kæreste ikke er hjemme. Det er jeg rigtig ked af da jeg helst så at de skulle rende løs altid de får deres eget værelse hvor de er løs men det jo ikke nok. Jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre. Han bider ud af den blå luft og han bider til! Samtidigt piver han. Har en enkelt gang brugt nakketag og gør det aldrig igen det havde den effekt at han blev endnu mere bange og aggresiv. Har tænkt på om en ilderkyndig person vil være villig til enten at komme her en hel dag og kigge på ham. Tvivler dog på man vil kunne se hele hans adfærd så måske nogen ville tage ham i nogen dage for at se det og vurdere adfærden og hjælpe? Jeg er i vildrede og det var bare nogen idéer jeg havde. Ser helst at Marcel bliver her for han er ellers en dejlig ilder dog gider han ikke rigtig at snakke så meget men holder sig for sig selv men han er så gode venner med de 2 andre bæster og de har så meget glæde ud af hinanden ! Øv. hvor er det bare træls altså. Kan slet ikke læse ham når det er han laver den adfærd forstår ikke hvad der sker i hovedet på ham

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Dyrenørden Dato  7. November 2011, kl. 18:43
Skrev for noget tid siden om at Marcel er begyndt at bide umotiveret og det er kun blevet værre. Den anden dag gik det ud over kærestens fod og han ser ham helst aflivet hvis der ikke sker noget snart! Han er så utryg ved at have ilderne løs nu at jeg kun kan have dem ude når min kæreste ikke er hjemme. Det er jeg rigtig ked af da jeg helst så at de skulle rende løs altid de får deres eget værelse hvor de er løs men det jo ikke nok. Jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre. Han bider ud af den blå luft og han bider til! Samtidigt piver han. Har en enkelt gang brugt nakketag og gør det aldrig igen det havde den effekt at han blev endnu mere bange og aggresiv. Har tænkt på om en ilderkyndig person vil være villig til enten at komme her en hel dag og kigge på ham. Tvivler dog på man vil kunne se hele hans adfærd så måske nogen ville tage ham i nogen dage for at se det og vurdere adfærden og hjælpe? Jeg er i vildrede og det var bare nogen idéer jeg havde. Ser helst at Marcel bliver her for han er ellers en dejlig ilder dog gider han ikke rigtig at snakke så meget men holder sig for sig selv men han er så gode venner med de 2 andre bæster og de har så meget glæde ud af hinanden ! Øv. hvor er det bare træls altså. Kan slet ikke læse ham når det er han laver den adfærd forstår ikke hvad der sker i hovedet på ham

Har du overvejet om han kunne ha ondt? umotiveret bidning kan være fordi der er noget galt oppe i hovedt på dem, eller udtryk for smerte! Men tænker det vile være underligt hvis det skulel vre noget i hovedt når han ellers har været sød. Lyder mere som om han måske ikke er frsik, eller har smerte!

Dyrenørden

Ja tanken har strejfet mig men der bare kommet i løbet af noget tid og bliver værre og værre. Ja han har været sød men altid sær. Da jeg fik ham var han apatisk og kunne ikke finde ud af og lege men kunne gå rundt og hvæse for sig selv. Han hvæser ikke lige så meget mere men gør det stadig nogen gange. Hmm. måske man skulle starte med en tur til dyrlægen :( skal have vaccineret killinger i næste uge tror jeg tager ham med. Han har jo haft dårlig mave for et par uger siden men det er helt ovre. Tror du en afførringsprøve kan afsløre noget? Nå men ringer lige til Ryan imorgen han ved vel hvad han skal kigge efter?

mette11

Er han viril?? Hvor gammel er det han er??

Det kan være mange ting der gør at han er begyndt at bide. Prøv at skriv ned i hvilke situationer han gør det. Er det når han ikke er blevet kælet med, leget med?? Måske er det fordi han vil have mere opmærksomhed fra din kæreste end han får??

Det kan også være fordi at han har ondt et sted.

Er der noget i jeres hverdag som har ændret sig?? Har i fex. fået mindre tid til ilderne, mindre overskud osv...det kan han måske også reagerer på.

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato  7. November 2011, kl. 19:16
Er han viril?? Hvor gammel er det han er??

Det kan være mange ting der gør at han er begyndt at bide. Prøv at skriv ned i hvilke situationer han gør det. Er det når han ikke er blevet kælet med, leget med?? Måske er det fordi han vil have mere opmærksomhed fra din kæreste end han får??

Det kan også være fordi at han har ondt et sted.

Er der noget i jeres hverdag som har ændret sig?? Har i fex. fået mindre tid til ilderne, mindre overskud osv...det kan han måske også reagerer på.

Han er kastrat og 2,5. Det har ikke noget med aktivering eller kæl at gøre da han ofte ikke gider og han kommer stort set aldrig hen for at snakke af sig selv derudover er han for det meste den første til at gå i seng.

Han bider i ører og hovedbund hvis han løber rundt på ryglænet der ingen advarsler eller noget han gør det bare. løber han ved siden af en sætter han sig pludseligt fast i ens fod det er her han også piver. Har tænkt på om han kan være sparket i det andet hjem for selvom vi tager det roligt når han bider er det som om han spænder og bliver bange for hvad der skal ske han har også gået direkte efter min fod/sko flere gange når vi har væet ude og gå hvor han bliver ved med at at jagte for at bide men holder ham væk via. snoren her piver han også. Igår satte jeg dem ned i løbe gården mens vi spiste da jeg stak hånden ned som jeg altid gør for at tage ham op og han står klar til at komme op bed han mig i armen. Han kan også finde på at bide mig i armen hvis jeg tager ham op og nuser ham ligeså stille han virker tryg ved det og hel rolig nogen gange snuser han lige til armen og så siger det ellers haps

mette11

Det er sgu svært at kunne sige hvad f... der gør at han opfører sig sådan. Et bud kunne være noget hormon-forstyrrelse tænker jeg...men det er kun et bud. Ildere med binyrekræft kan blive mere aggressive og binyrekræft viser sig ofte om efteråret.

Dyrenørden

Mette: Ja forstår slet ikke hvad der sker kan slet ikke læse ham :( Han opfører sig fuldstændigt normalt over for Paya og El Camino render rundt og leger, putter med, spiser og drikker normalt der er intet der det kun i forhold til mennesker. Man kan sagtens tage ham op i hænderne uden han gør antydningen til at bide også selvom om du piller ham i ørene som han hader og han vrider sig nok så meget men her bider han ikke

Anne

Jeg vil godt komme ud en dag, men hele denne uge er booket. Hvis du kan vente til næste kan vi måske finde ud af noget? jeg tror det ville være den bedste løsning i første omgang at bedømme ham i hjemmet over nogle timer, fordi det også er en stor stressfaktor at begynde at flytte ham, og der vil jo være andre dyr mv.

Men jeg ville nok også forsøge med et implantat. Det kan godt være hormonforstyrrelse og det vil et implantat afhjælpe.

Dyrenørden

Vi får 2 katte hjem og vi er lige flyttet så der er under alle omstændigheder store ændringer han virker dog på ingen måde påvirket af det. Men du må meget gerne komme og kigge hvis det er. Jeg har fri hele fredag den 18. Jeg har i øvrigt prøvet at mærke og trygge ham over hele kroppen for at se om det skulle være noget der gjorde ondt og der er intet at mærke og ikke nogen steder han synes det er ubehageligt ved eller reagerer på

Eliza

Hvis i lige er flytte så er det jo en kæmpe omvæltning og det kan nemt være det der gør det, selvom han ikke virker påvirket af det på andre måder. Især hvis han kommer fra et sted hvor han ikke har haft det godt så er nye ting jo lig med noget usikkert og det kan nemt få en ilder til at bide mere.

Jeg har selv en dreng der reagerede ret meget på jeg blev gravid (faktisk vidste han det før os ;) ) men da han lige havde fundet ud af at jeg var anderledes, men stadig mig så faldt han til ro igen :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Eliza: bideriet startede allerede inden vi flyttede så det er ikke det og han har slet ikke virket bange men bare hoppet og danset rundt af glæde over alt pladsen ;)

mette11

Hvis jeg var dig ville jeg nok forsøge at give ham et suprelorin implantat i håb om at det er noget hormonforstyrrelse der har gjort det. Men det kan være mange ting jo...så det er svært at sige om det vil hjælpe eller ej.

Dyrenørden

Mette: Tror bare jeg tager ham ´med til dyrlæge samtidigt med at jeg skal have vaccineret killinger og så må han lige kigge på ham :)