Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ö !

Startet af Louise Cecilie, 4. December 2011, kl. 15:28

Louise Cecilie

Skulle lige komme over mit chok før jeg skrev her inde!

Men igår mente mine to ilder'basser (hanner) på snart 4 måneder at de skulle prøve det sjove på hinanden :S
Er det meget normalt? Ö

Cille

Ja det ganske normalt og det bliver nok kun værre.
Når de går i rigtig brunst parre de alt der har puls :fnis:..sådan mere eller mindre.(alle deres ildervenner,måske katten,måske hunden hvis man har det, osv)
De vil også blive mere og mere voldsomme overfor hinanden,da de jo også er "rivaler"
Plus de jo også pisser overalt...nogen er her også mere renlig.
Men det jo ren refleks for dem og ikke altid noget de kan styre.

Louise Cecilie

Citat fra: Cille Dato  4. December 2011, kl. 17:30
Ja det ganske normalt og det bliver nok kun værre.
Når de går i rigtig brunst parre de alt der har puls :fnis:..sådan mere eller mindre.(alle deres ildervenner,måske katten,måske hunden hvis man har det, osv)
De vil også blive mere og mere voldsomme overfor hinanden,da de jo også er "rivaler"
Plus de jo også pisser overalt...nogen er her også mere renlig.
Men det jo ren refleks for dem og ikke altid noget de kan styre.

ÅH GUD !
Sig det er løgn Ö - Hold da op, synes de er meget voldsomme ved hinanden allerede nu, med at bide meget i hinanden.. Især i ørene..
Men vores er heldigvis rene lige nu :D

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Men det passer jo os godt i forhold til at skrev de ikke længere kunne enes i samme bur med din tæve. Tror bestemt det handlede om at de begge var int i hende og derfor blev mere og mere konkurrenter end brødre!

Louise Cecilie

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  4. December 2011, kl. 17:39
Men det passer jo os godt i forhold til at skrev de ikke længere kunne enes i samme bur med din tæve. Tror bestemt det handlede om at de begge var int i hende og derfor blev mere og mere konkurrenter end brødre!

Jamen de kan bare slet ikke med hende i bur..
OG uden for bur der er de begge efter hende, og de går efter røven eller hvad man nu siger :S - Som om at de vil vinde hende hvis man kan kalde det sådan  :S

A_M_T >Team Unique Ferrets<

#5
Citat fra: Louise Cecilie Dato  4. December 2011, kl. 17:42
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  4. December 2011, kl. 17:39
Men det passer jo os godt i forhold til at skrev de ikke længere kunne enes i samme bur med din tæve. Tror bestemt det handlede om at de begge var int i hende og derfor blev mere og mere konkurrenter end brødre!

Jamen de kan bare slet ikke med hende i bur..
OG uden for bur der er de begge efter hende, og de går efter røven eller hvad man nu siger :S - Som om at de vil vinde hende hvis man kan kalde det sådan  :S
nej det lyder rigtig som om dine drenge er godt hormonforstyrret!

mette11

De er bare blevet brunstige herrer...det er helt normal adfærd! Hvis det er for uudholdeligt vil jeg anbefale at du giver dem et implantat, da det er alt for tidligt at kastrere dem. De kan være virkelig trælse at dele hus med sådan nogen brunstige herrer og de kan også komme til at stinke ganske fælt (det er ikke alle der stinker lige meget, ligesom det ikke er alle som er lige liderlige  ;))...

Louise Cecilie

Citat fra: mette11 Dato  4. December 2011, kl. 17:48
De er bare blevet brunstige herrer...det er helt normal adfærd! Hvis det er for uudholdeligt vil jeg anbefale at du giver dem et implantat, da det er alt for tidligt at kastrere dem. De kan være virkelig trælse at dele hus med sådan nogen brunstige herrer og de kan også komme til at stinke ganske fælt (det er ikke alle der stinker lige meget, ligesom det ikke er alle som er lige liderlige  ;))...

- Mette er det for tidligt at kastrere dem, når deres to sten er faldet ned ??
Synes bare det er umiddelbart tidligt at de er gået i brunst!
- Jamen når de er oppe at tottes er de bare rigtig trælse, men når de sover ( ENDELIG RO! :) )

- Min mand sagde også her den anden dag, hold da kæft hvor de lugter :s Men han synes at de lugter oppe ved nakken :s

Louise Cecilie

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  4. December 2011, kl. 17:44
Citat fra: Louise Cecilie Dato  4. December 2011, kl. 17:42
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  4. December 2011, kl. 17:39
Men det passer jo os godt i forhold til at skrev de ikke længere kunne enes i samme bur med din tæve. Tror bestemt det handlede om at de begge var int i hende og derfor blev mere og mere konkurrenter end brødre!

Jamen de kan bare slet ikke med hende i bur..
OG uden for bur der er de begge efter hende, og de går efter røven eller hvad man nu siger :S - Som om at de vil vinde hende hvis man kan kalde det sådan  :S
nej det lyder rigtig som om dine drenge er godt hormonforstyrret!
Vaaa, er det noget jeg skal ha imod det? Ö Eller? :S

Cille

#9
De er jo bare som ilder drenge nu engang er.
Man er meget meget heldig hvis man kan have hanner sammen når de begynder at gå i brunst.
Der vil ikke går lang tid før du skal til at skille dem ad, eller få dem kasteret... Parrings sæson er faktisk snart, og her er mine ung hanner også godt på vej til at være på tværs hvad angår at gå sammen med andre.
Jeg vil tro at jeg inden for 14dage nok skal til at skille dem fra de andre de bor med, og alt efter hvor voldsomme de er overfor hinanden(hannerne).
Så skal de måske gå alene... skulle jeg så ikke lige avle,ville jeg jo bare få dem kasteret,for så køler de jo ret hurtig ned med det der magt og parrings fis.

Hvad angår tæven, så siger jeg det igen....hun er nok ene ilder,for hun har jo gået alene længe, og hun virker ikke som om hun synes andre ilder er så spændende.
Med hende kræver det meget lang tid og masser af tålmodighed at få hende tryg ved andre ilder...og i hendes tempo.
Det betyder at de er adskilt og det kun er kort tid hun er sammen med andre,bare for hun lærer dem at kende i roligt tempo.
men man kan også risikere hun aldrig lære det.

Hvis man har sådan en ilder, så er det den ilder der faktisk skal vælge den nye ilder man får.
Vi kan ikke se om deres kemi kan sammen, men det kan de selv...så den ilder de mindst utryg eller mindst sur på...det den man skal vælge.
Men man skal også acceptere at den ilder måske ikke vil have en "ilderven".
Jeg har for nylig selv fået flere ilder fra en der skulle af med dem....der blev de 3 af dem så aflivet,men den 4 måtte jeg give væk til en som kun ville have en.
Hun ville ikke acceptere andre end dem hun havde boet med, og super trives ved at være ene ilder.

Jeg havde også colombo som et eller andet sted var ene ilder, og har altid været det(han var nu altid sær :fnis:)
Han accepterede de gamle af mine som han er vokset op sammen med,men ikke ret mange nye.
Colombo er så bare sådan indrettet at han bliver sur og tvær, når han "stresser" lidt over nye ilder(eller bare når han stresser over andre ting)....det går så udover de nye og at han ikke trives så godt.
Der valgte jeg også at finde nyt sted til ham hos en veninde...hun har godt nok flere ildere,men hun har altid været vild med ham og har ham som en ene ilder(han bor alene og kommer kun ud alene)
Men det var så også kun hende der måtte få ham,for som jeg skrev var han altid sær.... han han nemlig heller ikke li ret mange mennesker :fnis:

mette11

Jeg synes det er alt for tidligt at kastrerer dem, da tidlig kastration menes at være årsag til binyrekræft (adrenal diseaes). Det er tidligt at de er gået i brunst, men det gør nogen ildere og nogen er klart værre end andre. De fleste brunstige hanner kan ikke gå sammen med andre, da de vil parrer alt og alle og slås med rivalerne...

Hvis man vælger at kastrere dem vil de gå ud af brunst efter noget tid og så vil de kunne gå sammen. Måske vil de også bedre kunne med hunnen efter det. Men hvis man kastrerer så tidligt, så skal man være klar over at det kan få følger. Hvis man givet et suprelorin implantat vil de også gå ud af brunst osv som ved kastration, men ved at give implantat risikerer man ikke at de får binyrekræft. Det er så dyrere, da man enten skal give flere implantater (de holder fra ½-? år. De kan på nogle i hvert fald holde over 2år) eller kastrere senere. Det mest optimale er at lade dem være virile til de er over 1år (gerne mere) og så kastrere dem der. Men at leve med stinkende, klamme hormonelle drenge er ikke altid morsomt!

Cille

Det er der jo delte meninger om ang kasteration eller andet.
Det må være op til folk selv at vælge hvad de vil, og hvornår de vil det :)
Snak med dyrlægen omkring...de fleste dyrlæger siger så at de skal være minimum 6mdr.
Alt andet er op til folk selv, og hvordan de har det med det :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Louise Cecilie Dato  4. December 2011, kl. 18:01
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  4. December 2011, kl. 17:44
Citat fra: Louise Cecilie Dato  4. December 2011, kl. 17:42
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  4. December 2011, kl. 17:39
Men det passer jo os godt i forhold til at skrev de ikke længere kunne enes i samme bur med din tæve. Tror bestemt det handlede om at de begge var int i hende og derfor blev mere og mere konkurrenter end brødre!

Jamen de kan bare slet ikke med hende i bur..
OG uden for bur der er de begge efter hende, og de går efter røven eller hvad man nu siger :S - Som om at de vil vinde hende hvis man kan kalde det sådan  :S
nej det lyder rigtig som om dine drenge er godt hormonforstyrret!
Vaaa, er det noget jeg skal ha imod det? Ö Eller? :S
nej nej, bestemt ikke. Sårn er de går i brunst, den første brunst er som regel os den værste. Det kan bare være lidt belastende med en brunstigt hormonbombe;0)

Anne

De fleste dyrlæger ved ikke noget om ildere, og vil derfor anbefale tidlig kastrering, fordi de sammenligner med katte hvor det er normal praksis.
Hvis du skal tage dyrlægens råd så skal du i hvert fald finde en der er 100% styr på ildere, og selv da er det klogt selv at sætte sig ind i tingene. Var jeg dig valgte jeg implantatet, men det er din beslutning og jeg synes du skal prøve at lave lidt research selv som grundlag for din beslutning.

Louise Cecilie

Citat fra: Cille Dato  4. December 2011, kl. 18:50
Det er der jo delte meninger om ang kasteration eller andet.
Det må være op til folk selv at vælge hvad de vil, og hvornår de vil det :)
Snak med dyrlægen omkring...de fleste dyrlæger siger så at de skal være minimum 6mdr.
Alt andet er op til folk selv, og hvordan de har det med det :)

Hanne, tror også at jeg lige snakker med dyrelægen om det :) Jeg føler mest for kasteration.
Men der er også to måneder til, så er det bare med at holde det ud ;) Heheh