Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ö !

Startet af Louise Cecilie, 4. December 2011, kl. 15:28

Dyrenørden

Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 17:31
Citat fra: Dyrenørden Dato  9. December 2011, kl. 16:09
Kan så se på FB at det deværre ikke blev til implantat men kast. :( Louise-Cecilie: Vil gerne hører hvorfor? Har din dyrlæge sagt nogen og hvad? og hvilken dyrlæge?  :(

Trine hvis du vil dømme mig så gør det..
Men jeg har fået at vide af så mange der går ildere at når jeg ikke skal bruge dem til at lave babyer, så er der ingen grund.
Og synes ærligtalt ikke at det er fair at du hænger folk ud over at man ikke lige gør som i vil ha det.
For hvis jeg gjorde som i ville ha jamen så kan man bruges, og nu er man bare en dårlig ildere mor fordi man selv tager sit valg!! Og jeg kan fandeme ikke ha sådan noget!!
Og desuden så skal de tjekkes hver halve år.!!! Måske oftere.

sjovt ingen folk herinde så har skrevet det? Jeg hænger ikke ud men mange folk har skrevet meget frem og tilbage om hvad du skulle gøre og givet dig råd og troede jo så at du ville give implantat. Jeg er stadig nysgerrig efter at høre hvilken dyrlæge du har brugt? Forstår ikke hvorfor du spørger om så mange ting angående dine dyr når du åbenbart alligevel ikke lytter? Det jo ikke første gang :(

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 17:31
Citat fra: Dyrenørden Dato  9. December 2011, kl. 16:09
Kan så se på FB at det deværre ikke blev til implantat men kast. :( Louise-Cecilie: Vil gerne hører hvorfor? Har din dyrlæge sagt nogen og hvad? og hvilken dyrlæge?  :(

Trine hvis du vil dømme mig så gør det..
Men jeg har fået at vide af så mange der går ildere at når jeg ikke skal bruge dem til at lave babyer, så er der ingen grund.
Og synes ærligtalt ikke at det er fair at du hænger folk ud over at man ikke lige gør som i vil ha det.
For hvis jeg gjorde som i ville ha jamen så kan man bruges, og nu er man bare en dårlig ildere mor fordi man selv tager sit valg!! Og jeg kan fandeme ikke ha sådan noget!!
Og desuden så skal de tjekkes hver halve år.!!! Måske oftere.


Nu handler det jo ikke om om du vil avle eller ej. Men om du vil ha dine drenge i mange år, eller miste dem til kræften i en tidlig alder! Og det er jo ikke noget folk finder på, men rent faktisk fakta at  der er sammenhæng mellem tidlig kast. Og dødelig kraft! Så derfor kan folk ikke forstå at du vælger som du gør!  Og at du ikke engang tør at stå ved dit valg og lade folk herinde tro at du gør det rigtige er da lidt lavt . Det kommer folk ikke til at kunne lide dig mere af, tvært i mod mister folk respekten for dig!
Og det er da fint med et tjek hver halve år, men det hjælper ikke dine drenge. Kræft kan jo ikke helbredes!

Shamua

For mig virker det som om du bare skriver du gav implantat for at få folk til at holde mund! ...

Det er sådan set ligegyldigt om de bliver tjekket hvert halve år, har de kræft så har de kræft og så dør de!

Jeg er hverken for eller imod implantat, men løgnere kan jeg ikke li! ...


Vh. Marianne

Louise Cecilie

Citat fra: Shamua Dato  9. December 2011, kl. 17:44
For mig virker det som om du bare skriver du gav implantat for at få folk til at holde mund! ...

Det er sådan set ligegyldigt om de bliver tjekket hvert halve år, har de kræft så har de kræft og så dør de!

Jeg er hverken for eller imod implantat, men løgnere kan jeg ikke li! ...

Tja du kan tage det som en løgn. Det er jeg ligeglad med!
Men nej jeg har undersøgt det og jeg føler mere for det andet..om i kan li det eller ej!!!
Hvis du vil disse mig ned gør det. Men jeg er ligeglad, og jeg er ikke ligeglad med mine dyr, jeg gør hvad der er bedst.
Og det samme gør du med dine!

Dyrenørden

Du kunne i det mindste vente til drengene blev lidt ældre :(
Vil gerne høre hvad det er du har undersøgt, hvor du har dit info fra og hvad det info er? Jeg tvivler på der noget ny viden på området men så vil jeg da meget gerne høre det kunne jo ske man blev klogere? :)

Shamua

Men hvad vil du så kalde det når du skriver du giver implantat men gør noget andet? .. Så er det da løgn?! .. eller er det bare mig ?

Du kan da bare stå ved at du synes du vil kastrere! Jeg er da fuldstændig ligeglad med hvad du gør med dine dyr, det er dine og de har heldigvis ikke noget med mig at gøre! Det er bare dig der skal igennem en masse smerte når de dør tidligt... Håber da bare for dem at de er nogle af de heldige der slipper!

Vh. Marianne

FerretParadise

Citat fra: Louise Cecilie Dato  6. December 2011, kl. 16:44
Okay mange tak for svaret tøser :)

Så vil jeg få fat i min dyrelæge og få lavet det om :) - Man vil jo ens totter det bedste <3
Jeg forstår så ikke helt det du skriver her. Men du har så åbenbart ændret mening, det skal man jo have lov til. Jeg forstå bare ikke hvorfor, for nej, det er ikke til dyrets bedste, tvært imod.
Dette var sgu trist læsning, og at du så sidder og skriver så grimt til os andre herinde, det gør det bestemt ikke bedre.
Ann Hillerslev.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg mener jeg har spurgt dig før, hvad laver du på det her forum hvis du alligevel ikke vil lytte og kun være imod? Forstår det ikke!
Du skriver du har snakket med en hel masse ilderfolk om det og de siger det modsatte! Det tvivler jeg så stærkt på er en sandhed og hvis det er disse folk ikke ret kompetente på området!
Men ærligt tror jeg bare du fyrer en masse af for at få DIN beslutning til at virke som den korrekte.

Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato  9. December 2011, kl. 17:57
Citat fra: Louise Cecilie Dato  6. December 2011, kl. 16:44
Okay mange tak for svaret tøser :)

Så vil jeg få fat i min dyrelæge og få lavet det om :) - Man vil jo ens totter det bedste <3
Jeg forstår så ikke helt det du skriver her. Men du har så åbenbart ændret mening, det skal man jo have lov til. Jeg forstå bare ikke hvorfor, for nej, det er ikke til dyrets bedste, tvært imod.
Dette var sgu trist læsning, og at du så sidder og skriver så grimt til os andre herinde, det gør det bestemt ikke bedre.
Hun har aldrig ændret mening, det var bare for at få jer til at stoppe med at give hende gode råd! .. Så ved i så det til næste gang! I taler for døve øre! ...

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

[besked=AlisVolatPropiis]Så slapper vi lige en anelse af, jeg forstår godt man bliver berørt når det omhandler sådan et emne her -men hvorom det ER tilladt at fortælle hvad man selv ønsker, eller undlade at fortælle noget, så er det ikke tilladt at blive personlig[/besked]

mette11

CitatMen nej jeg har undersøgt det og jeg føler mere for det andet
Jeg vil meget gerne vide hvad for undersøgelser der viser at binyrekræft ikke kan relateres til tidlig neutralisering, for jeg har kunne finde de første 20 (og ifølge google er der endnu flere, men jeg gad ikke finde dem frem lige nu, da alle nemt kan finde dem selv ved en simpel søgning) der viser at der er en sammenhæng! Det er fint at du gør hvad du mener er det rigtige, men det er rigtig vigtigt at huske at være kritisk overfor sine kilder og få alle facts med inden man træffer en beslutning - især når der er tale om en beslutning der kan medføre alvorlig sygdom og død for ens dyr!

Kom med de undersøgelser som viser at der ikke er en sammenhæng og så kan det være at folk kan tage dig mere seriøst! Hvis du er interesseret har jeg allerede linket til en del sider ang. emnet og vil meget gerne finde flere! Men først vil jeg bede dig komme med din dokumentation for din påstand!

Jeg er så også meget uforstående overfor at du har valgt at skrive herinde at du ville give dem implantat, men så gør noget andet. Helt ærligt så virker det som om du ikke vil stå ved din beslutning overfor brugerne herinde og bare ville stoppe diskussionen. Jeg vil personligt meget gerne diskutere ting og have alle facts frem så alle kan blive klogere og lære nye ting.

mette11

Og forresten - selvom det umiddelbart er dyrere at give implantat først og kastrere senere, så er udgifterne til en ilder med binyrekræft en hel del højere end et implantat! Før man får stillet diagnosen skal man lige til dyrlægen (dvs. konsultation), have ilderen scannet (nok omkring 1000kr) og derefter kan man så give implantatet og står så med en syg ilder og en masse penge mindre. Men ok - så dør ilderen tidligere og så sparer man da penge på mad, vacciner osv. ved at have ilderen i færre år (med mindre man så anskaffer sig en ny i stedet, for så er det sgu virkelig en underskuds forretning).

Louise Cecilie

Jeg forstår godt jeres mening om hvad jeg har gjort.
Men i skal bare ikke hænge mig ud!!!
- jeg har ikke talt nogen efter munden jeg har læst og læst, og hvad min mening er så er det i vil ha jeg skulle gøre for kunstigt,  det er blot min mening.. og ilder kan faktisk godt blive mere sure ved at det er lagt ind, jeg siger nogle..
Og jeg nægter at løbe sådan en risiko!
Og desuden gider jeg simpelthen ikke og høre på at mine drenge dør tidligt. For det ved i ikke noget om, og desuden så kan ilder der også far lagt implantat ind også få kræft, der er ingen sikkerhed for en skid her i livet!


mette11

Citatjeg har læst og læst
HVOR??? Link tak!!

Louise Cecilie

Jeg kan ikke give link over en mobil...