Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Ö !

Startet af Louise Cecilie, 4. December 2011, kl. 15:28

mette11

Det er også fint at du skriver dem når du kommer til en computer. Jeg vil meget gerne se dokumentationen. Du kan også bare skrive navnet på siderne eller lignende, så er det jo nemt at søge på det for os der er interesserede!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:31
Jeg kan ikke give link over en mobil...

Hvis du virkelig gerne vil forstås så tror jeg godt du kan lede os på sporet på anden vis. Hvis det link da eksistere og ikke bare er for at undskylde dig selv!?

Louise Cecilie

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. December 2011, kl. 18:36
Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:31
Jeg kan ikke give link over en mobil...

Hvis du virkelig gerne vil forstås så tror jeg godt du kan lede os på sporet på anden vis. Hvis det link da eksistere og ikke bare er for at undskylde dig selv!?

Ved du hvad? Nu tager du fandeme en slapper !!!
Jeg ved hvad både min mand og jeg har læst inde på andre link!

Dyrenørden

Kan du ikke sende det link på FB? Og er der flere end 1? hvis ikke ja så har du vidst ikke læst ret meget :(

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:41
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. December 2011, kl. 18:36
Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:31
Jeg kan ikke give link over en mobil...

Hvis du virkelig gerne vil forstås så tror jeg godt du kan lede os på sporet på anden vis. Hvis det link da eksistere og ikke bare er for at undskylde dig selv!?

Ved du hvad? Nu tager du fandeme en slapper !!!
Jeg ved hvad både min mand og jeg har læst inde på andre link!

Jeg er helt afslappet, det er dig der farre op som om du godt ved det ikke er helt godt. Men hvorfor ikke bare komme med den dokumentation hvis du er så sikker i din sag. Så kan det jo være at vi har et  prof synspunkt at diskuterer udfra og ikke bare din opfundne viden!?

Louise Cecilie

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. December 2011, kl. 18:48
Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:41
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. December 2011, kl. 18:36
Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:31
Jeg kan ikke give link over en mobil...

Hvis du virkelig gerne vil forstås så tror jeg godt du kan lede os på sporet på anden vis. Hvis det link da eksistere og ikke bare er for at undskylde dig selv!?

Ved du hvad? Nu tager du fandeme en slapper !!!
Jeg ved hvad både min mand og jeg har læst inde på andre link!

Jeg er helt afslappet, det er dig der farre op som om du godt ved det ikke er helt godt. Men hvorfor ikke bare komme med den dokumentation hvis du er så sikker i din sag. Så kan det jo være at vi har et  prof synspunkt at diskuterer udfra og ikke bare din opfundne viden!?

Nej jeg fare op fordi jeg er virkelig træt af at folk ikke kan acceptere ens beslutning, og hvad man SELV mener er bedst for ens dyr.
Jeg har læst inde på http://www.fantasyferrets.com/t445-suprelorinimplantat om en ilder der faktisk ikke fik det godt ved at få det implantat!
OG det vil jeg ikke udsætte mine drenge for!
- at jeg har gjort som jeg har gjort, hvorfor så og skulle diskuterer? Ö Det kan vi da godt hvis det er det du gerne vil! Men jeg synes stadigvæk at det andet er skide kunstigt, og det er min holdning. OG som sagt det her var min beslutning, og ser intet forkert i det!

Dyrenørden

Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:53
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. December 2011, kl. 18:48
Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:41
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  9. December 2011, kl. 18:36
Citat fra: Louise Cecilie Dato  9. December 2011, kl. 18:31
Jeg kan ikke give link over en mobil...

Hvis du virkelig gerne vil forstås så tror jeg godt du kan lede os på sporet på anden vis. Hvis det link da eksistere og ikke bare er for at undskylde dig selv!?

Ved du hvad? Nu tager du fandeme en slapper !!!



Jeg ved hvad både min mand og jeg har læst inde på andre link!

Jeg er helt afslappet, det er dig der farre op som om du godt ved det ikke er helt godt. Men hvorfor ikke bare komme med den dokumentation hvis du er så sikker i din sag. Så kan det jo være at vi har et  prof synspunkt at diskuterer udfra og ikke bare din opfundne viden!?

Nej jeg fare op fordi jeg er virkelig træt af at folk ikke kan acceptere ens beslutning, og hvad man SELV mener er bedst for ens dyr.
Jeg har læst inde på http://www.fantasyferrets.com/t445-suprelorinimplantat om en ilder der faktisk ikke fik det godt ved at få det implantat!
OG det vil jeg ikke udsætte mine drenge for!
- at jeg har gjort som jeg har gjort, hvorfor så og skulle diskuterer? Ö Det kan vi da godt hvis det er det du gerne vil! Men jeg synes stadigvæk at det andet er skide kunstigt, og det er min holdning. OG som sagt det her var min beslutning, og ser intet forkert i det!


Kan da godt se det er bedst at kastrere når man har læst om et enkelt tilfælde med implantat der ikke var så godt mod de over 20 links der beskriver sammenhængen mellem for tidlig kast. og kræft :( Nå men det er heldigvis ikke mine dyr eller min pengepung det går ud over hvis de bliver syge så håber jeg bare du siger stop i god tid og ikke lader dem lide

mette11

CitatMine erfaringer er små med dem. Men Fiona fik en inden hun blev så syg hun måttes aflives.Og den virkede ikke på hende. Eller faktisk blev hun bisk og sur, bed og var ondskabsfuld ved de andre. Men det kan hænge sammen med hun var syg og havde smerter.
Men jeg ved da at tæver kan blive falsk gravid når de får den ind.
Med drenge skulle der ikke være nogle bivirkninger hvad jeg ved af. Og de skulle blive mere rolige og søde og rare..
Men, jeg vil helt sikkert gøre det igen hvis jeg får en ilder det bliver nødvendigt med.
Er det dette du henviser til?? I så fald er der tale om en ilder som ikke fik det som kunstig neutralisering. Fiona døde pga. dyrlægesjusk og underlivsbetændelse og det var også det hun var syg af. Så denne dokumentation er absolut ingen dokumentation. Nej Fiona fik det ikke godt af at få et implantat, da implantater ikke hjælper mod dyrlægesjusk og underlivsbetændelse. Det havde du vidst hvis du havde undersøgt sagen nøjere. Implantater virker ikke mod alle former for sygdomme og kan ikke forhindre alt!
I samme tråd du linker til skriver Sara/Starshineferret at hun ligger inde med en del videnskabelige artikler om emnet som man kan få ved interesse. De havde derimod været relevante at læse.

Eliza

Hold nu op hvor er jeg ked af at se drejningen i den her tråd.. Jeg bliver virkelig sur og skuffet over det valg du har taget og så på det så åbenlyse latterlige grundlag. Du har INTET undersøgt hvis det link er dit bedste argument. Jo der bliver da skrevet i tråden om gæt på hvor dårligt sådan et implantat kan være, men det er jo kun direkte uvidenhed og gæt, men tilgengæld bliver der også skrevet en masse nyttige ting, som du så vælger at se bort fra  :S

Jeg forstår ikke du bruger ordet kunstigt om implantat? en kasteration er da mindst lige så kunstig. Du går jo ind og fjerner en naturlig del af "kroppen" så den ikke kan fungere som den er skabt til, det er vel lige så kunstigt. Forskellen er bare at implantatet stopper hormonproduktionen og ilderen derved ikke får kræft, hvor kastrering ikke fjerner hormonproduktionen og binyrene derved kommer på overarbejde, som forskning viser er specielt farligt jo yngre en ilder er..

Jeg har selv kastreret min ene dreng tidligt pga direkte uvidenhed og dårlige råd fra en dyrlæge, men skræmmende nok kan man jo ikke sige det om dig. Du vidste jo udemærket godt, at du udsætter dine dyr for en betydelig øget risiko for kræft. Synd.

Det er jo ikke sådan at vi skriver at du aldrig må kastrerer dine drenge, men de skulle så være ældre og det er jo her implantatet kommer ind efter som du ikke lige havde sat dig ind i at ildere ikke bliver særlig rare at leve sammen med når de går i brunst og begynder at stinke og bolle alt og alle osv.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.