Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Kronch lakseolie 250ml 65 kr

Startet af jean08, 13. December 2011, kl. 15:15

jean08

Fandt denne inde på Petworld.
Er det dyrt og vil denne kunne bruges ?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Sagtens! Det får mine basser jævnligt! Og prisen er meget normal! De ligger mellem 60-70kr!

AlisVolatPropiis

Dyrene elsker det....det lugter bare lidt af en blanding mellem gamle ole og sure tæer :lol:

KariN

Det kan den godt, men den lugter af gammel ost!

Nogle ildere elsker den og andre bryder sig ikke om den. Man kan købe det i de fleste dyrehandlere rundt om i landet :) (det skal jo bare være den til kat)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Louise Cecilie

Jeg køber noget olie ved kirstens dyrebutik - som er lavet til ildere, mink og sådan nogle dyr :)
Og det er mine vilde med :) - Giver dem det på maven også kan jeg tjekke negle og hvad der nu ellers er at tjekke :)

Dyrenørden

Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 16:47
Jeg køber noget olie ved kirstens dyrebutik - som er lavet til ildere, mink og sådan nogle dyr :)
Og det er mine vilde med :) - Giver dem det på maven også kan jeg tjekke negle og hvad der nu ellers er at tjekke :)

Det olie får mine også og de elsker det!

Louise Cecilie

Citat fra: Dyrenørden Dato 13. December 2011, kl. 17:03
Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 16:47
Jeg køber noget olie ved kirstens dyrebutik - som er lavet til ildere, mink og sådan nogle dyr :)
Og det er mine vilde med :) - Giver dem det på maven også kan jeg tjekke negle og hvad der nu ellers er at tjekke :)

Det olie får mine også og de elsker det!

Det er bestemt også godt for dem :)
Men synes nu også at ilder tørfoder ved Kirsten er rigtig godt, og det får mine ildere :) For der er det i som de har brug for end i katte tørfoder :)

Dyrenørden

Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 17:37
Citat fra: Dyrenørden Dato 13. December 2011, kl. 17:03
Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 16:47
Jeg køber noget olie ved kirstens dyrebutik - som er lavet til ildere, mink og sådan nogle dyr :)
Og det er mine vilde med :) - Giver dem det på maven også kan jeg tjekke negle og hvad der nu ellers er at tjekke :)

Det olie får mine også og de elsker det!

Det er bestemt også godt for dem :)
Men synes nu også at ilder tørfoder ved Kirsten er rigtig godt, og det får mine ildere :) For der er det i som de har brug for end i katte tørfoder :)

:nej: nej det er der ikke! Hvertfald ikke i de fleste produkter :( Hvilket mærke bruger du? Synes simpelthen det utroligt hvor ofte du tror du ved alt om ildere og ikke vil tage imod råd fra folk som har haft ildere gennem mange mange år! Synes det er trist du aldrig vil lytte til de erfarne folk det jo ikke dig men dine dyr det går ud over!

AlisVolatPropiis

Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 17:37
Citat fra: Dyrenørden Dato 13. December 2011, kl. 17:03
Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 16:47
Jeg køber noget olie ved kirstens dyrebutik - som er lavet til ildere, mink og sådan nogle dyr :)
Og det er mine vilde med :) - Giver dem det på maven også kan jeg tjekke negle og hvad der nu ellers er at tjekke :)

Det olie får mine også og de elsker det!

Det er bestemt også godt for dem :)
Men synes nu også at ilder tørfoder ved Kirsten er rigtig godt, og det får mine ildere :) For der er det i som de har brug for end i katte tørfoder :)

WHAAAAAAAAT?! hvor i den vide verden har du dog fået den misledende info fra?!

Nu ved jeg ikke hvilket af de tre (lorte) fodere du bruger men....

Ferret-complete:
Ingredienser
Kylling >30 %, ris, hvede, majs, majsglutten, kyllingefedt, roefibre, hydreret fisk, hydrolyseret kylingeprotein, tørrede hele æg, gær, fiskeolie, miniralstoffer,FOS min.1 %, lecithin 0,25%, yucca-ekstrakt, ringblommeekstrakt.

Dvs at fire af de fem primære ingredienser er kornprodukter...hvoraf de to af dem også indeholder virkelig meget sukker.
Ildere er carnivorer og kan slet ikke omsætte kulhydrat, så alt det gør er at slide på deres system og give dem livsstilssygdomme...

Science Selektive:

Ingredienser: Formalet fjerkræ ( 40%), hvede, sojaolie, fiskemel, formalet kalkun (5%) , fjerkræfedt, Sukkerroemasse, Kartoffelprotein, hørfrø (2%), vitaminer & mineraler.

Formalet fjerkræ= benrester fedt og alt det skidt der IKKE er kød, hvede?! og sukkerroe....sukker værende direkte grund til insulinoma..ildere må ikke få sukker..nogensinde!!

Det der Care skriver ingen steder på nettet hvad der egentlig er i... :S men jeg fandt en der har skrevet med dem...igen er hovedingrediensen Korn -.-
Grains, meat and animal by –products, oils and fats, egg and egg products, fish and fish-products, minerals.

Og ferret duo er så det værste af dem
Ingredienser:

Kød og annimalske biprodukter ( kyling min 15% )
Olie og fedt
Fisk ogfiske biprodukter ( min 2% )
Korn
Vegatabilske biprodukter
Mineralstoffer.

Der er meget lidt kød i -.-

Jeg er ked af at sige det, men så længe foderet er så billigt, og faktisk er de fleste ilderfodere noget L*** det er slet ikke lavet til ildere, men for at tjene penge! Køb et højkvalitets killinge foder med 75-80% kød eller mere...SÅ får din ilder det den har brug for! :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Det eneste foder der dissideret er lavet til ildere og som os er godt nok er det der hedder vitamin. Alt det andet lever slet ikke op til et godt foder til en ilde som trine(dyrenørden) skriver! Killinge foder ER bedst!

jean08

Super, tak for svarene:) Så ryger det på bestillingen når der kommer penge ;)
Så må jeg se om de kan lide det.

Louise Cecilie

#11
Tjaa det læser jeg mig faktisk til..
OG det lyder også mest logisk! Katte tørfoder høre til katte - og det samme med ilder tørfoder :)
Jeg køber ved kirsten, og mine dyr fejler intet, og det er godt til mine dyr.

Jeg gider ikke at folk skal dikterer mig med hvad for noget foder jeg skal bruge, jeg bruger hvad jeg bruger :) Ved det er råd i måske kommer med, men her inde er tonen fandeme hård.
- OG jeg føler personligt, at hvis man ikke tage rimod jeres råd, jamen så skal man lige ha en sviner og hvad man nu kalder det, men det er hvad jeg føler.
Nu skrev jeg også bare hvad jeg synes er godt, om I vil tage det til jer er jo op til jer :)!

MEN HER KAN I JO LÆSE LIDT!!!

Frankie Ferret er et komplet og ernærings-rigtigt foder til fritter, sammensat så det opfylder det store energibehov for fritter i alle aldre.
Fritter er inkarnerede kødædere, så de skal have et proteinrigt foder. Proteinet i Frankie Ferret stammer hovedsageligt fra formalet kylling & kalkun.
Frankie Ferret indeholder alle de vitaminer og mineraler, som er nødvendige for at give din fritte et godt helbred blandet i en sprød og velsmagende kiks.
Ingredienser: Formalet fjerkræ ( 40%), hvede, sojaolie, fiskemel, formalet kalkun (5%) , fjerkræfedt, Sukkerroemasse, Kartoffelprotein, hørfrø (2%), vitaminer & mineraler.
Næringsindhold:
Protein 36%, olie 19%, Fiber 2%, Rå aske 8%, vand 10%

Dyrenørden

Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 18:20
Tjaa det læser jeg mig faktisk til..
OG det lyder også mest logisk! Katte tørfoder høre til katte - og det samme med ilder tørfoder :)
Jeg køber ved kirsten, og mine dyr fejler intet, og det er godt til mine dyr.

Jeg gider ikke at folk skal dikterer mig med hvad for noget foder jeg skal bruge, jeg bruger hvad jeg bruger :) Ved det er råd i måske kommer med, men her inde er tonen fandeme hård.
- OG jeg føler personligt, at hvis man ikke tage rimod jeres råd, jamen så skal man lige ha en sviner og hvad man nu kalder det, men det er hvad jeg føler.
Nu skrev jeg også bare hvad jeg synes er godt, om I vil tage det til jer er jo op til jer :)!

MEN HER KAN I JO LÆSE LIDT!!!

Frankie Ferret er et komplet og ernærings-rigtigt foder til fritter, sammensat så det opfylder det store energibehov for fritter i alle aldre.
Fritter er inkarnerede kødædere, så de skal have et proteinrigt foder. Proteinet i Frankie Ferret stammer hovedsageligt fra formalet kylling & kalkun.
Frankie Ferret indeholder alle de vitaminer og mineraler, som er nødvendige for at give din fritte et godt helbred blandet i en sprød og velsmagende kiks.
Ingredienser: Formalet fjerkræ ( 40%), hvede, sojaolie, fiskemel, formalet kalkun (5%) , fjerkræfedt, Sukkerroemasse, Kartoffelprotein, hørfrø (2%), vitaminer & mineraler.
Næringsindhold:
Protein 36%, olie 19%, Fiber 2%, Rå aske 8%, vand 10%

Vil gerne vide hvor du læser det henne? Det du skriver det er teksten på selve produktet selvfølgelig får de det til at lyde godt ellers ville ingen købe det. Der står også en masse godt på brugsens det billigste katte og hunde foder men det er bestemt ikke ens betydende med at det er godt! Jeg synes aldrig du lytter til nogen af de råd du får på trods af den erfaring der er bag. Hvad ved du selv? Dine beslutninger vil få konsekvenser for dine dyr!

jean08

Citat fra: Louise Cecilie Dato 13. December 2011, kl. 18:20
Tjaa det læser jeg mig faktisk til..
OG det lyder også mest logisk! Katte tørfoder høre til katte - og det samme med ilder tørfoder :)
Jeg køber ved kirsten, og mine dyr fejler intet, og det er godt til mine dyr.

Jeg gider ikke at folk skal dikterer mig med hvad for noget foder jeg skal bruge, jeg bruger hvad jeg bruger :) Ved det er råd i måske kommer med, men her inde er tonen fandeme hård.
- OG jeg føler personligt, at hvis man ikke tage rimod jeres råd, jamen så skal man lige ha en sviner og hvad man nu kalder det, men det er hvad jeg føler.
Nu skrev jeg også bare hvad jeg synes er godt, om I vil tage det til jer er jo op til jer :)!

MEN HER KAN I JO LÆSE LIDT!!!

Frankie Ferret er et komplet og ernærings-rigtigt foder til fritter, sammensat så det opfylder det store energibehov for fritter i alle aldre.
Fritter er inkarnerede kødædere, så de skal have et proteinrigt foder. Proteinet i Frankie Ferret stammer hovedsageligt fra formalet kylling & kalkun.
Frankie Ferret indeholder alle de vitaminer og mineraler, som er nødvendige for at give din fritte et godt helbred blandet i en sprød og velsmagende kiks.
Ingredienser: Formalet fjerkræ ( 40%), hvede, sojaolie, fiskemel, formalet kalkun (5%) , fjerkræfedt, Sukkerroemasse, Kartoffelprotein, hørfrø (2%), vitaminer & mineraler.
Næringsindhold:
Protein 36%, olie 19%, Fiber 2%, Rå aske 8%, vand 10%

Det kan godt være de ikke fejler noget nu, men det kan de komme til i længden. Ikke dermed sagt at de gør, men man kan jo være uheldig.

AlisVolatPropiis

SÅ hundefoder købt i aldi er ligeså godt som de dyre mærker, fordi de er lavet til hunde?
Eller slik er sundt fordi det er lavet til mennesker?

Killingefoderet ER bedre, om du vil det eller ej...og så vælger jeg at stole mere på videnskabelige undersøgelser, end dem der prøver at sælge mig skidtet :) De videnskabelige er objektive.