Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

slikker sig om munden og gaber :)

Startet af englefugl, 13. Januar 2012, kl. 16:50

englefugl

Jeg har nu i alt den tid jeg har været ilderejer lagt mærke til en sød ting ilderne meget tit gør. Jeg snakker om når man tager dem op og kæler dem. Så er det nemlig at de har det med at slikke sig ekstremt meget om munden og gabe :) Og det synes jeg er ret sjovt og sødt. Og det virker somom at næsten alle ildere gør det. Så jeg tænke på om der er nogen af jer der har en ide om hvorfor de gør det? ;)

lille_jill

De føler sig vel underdanige, ligesom når man tager dem op (evt. i nakken) og skælder ud?
Amina gør det ikke. Men det er fordi hun åbenbart er højere i hierakiet end de fleste andre dødelige  :X

Anne

#2
Der er jo mange der siger det er underkastelse, men efter min opfattelse er det mere et udtryk for "jeg er ikke farlig"/"jeg kommer med fred" - hvilket jo i sidste ende kan give lidt det samme, at en potentiel modstanderilder lader dem være.

jeg synes ikke jeg ser det så meget faktisk, mest dengang jeg brgte nakketag som straf.

Sølvsten

Jeg bruger ikke nakketag men nogle af mine gør det hver eneste gang jeg tager dem op.

Shamua

Jeg har den samme opfattelse af det som Anne. Det er ikke usædvanligt at mine gør det når jeg nusser med dem. Ofte fører det også til at de vasker poter og putter sig i vågen tilstand. Så jeg ser det også som et positivt tegn, som om de siger.. Jeg har det godt og hygger mig :)

Vh. Marianne

Anne

#5
Lugh gjorde det også den anden dag da vi nussede, så måske tænker jeg bare ikke over det :) Jeg tænker det er lidt som med hunde og smaskelyde at det et dæmpende signal.

ilderhjemmet

Vi oplever det også som noget positivt, ingen af vores ildere er underdanige.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

dejligste

Både Dexter og Jack gør det når de er oppe og nusse, og har altid gjort det i forbindelse med hygge/nusse.  :love: 
Så jeg tror altså heller ikke det har noget med underdanighed at gøre.  :S

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Beate

Jeg har også tenkt på dette da felix gør det nesten hver gang jeg tar ham op (om han ikke er i et super energisk humør).
Så ender det ofte med at han vasker sig selv og sovner :)

Men jeg har ofte tenkt at jeg håber han ikke gør det af underkastelse, da det ikke er det jeg vil oppnå når jeg plukker ham op  :P
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke