Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Pasning af Ildere i Længere Tid

Startet af Estellew, 17. Januar 2012, kl. 16:14

Estellew

Jeg søger en der kan passe mine ildere i en længere periode (Fra August til December/Januar) da jeg i den periode skal til USA, eller noget vejledning til hvordan sådan noget her bør/Kan arrangeres! Har aldrig skullet have mine ildere passet før og er usikker på hvordan det kan gøres så ilderene trives bedst!

Barky

Du kan måske være heldig at der er nogen som vil passe dem for dig.
Det er vigtigt at gøre det "nemt" for passeren, hvis denne i forvejen har ildere. Altså der skal følge bur/løbegård med, og foder til hele perioden, samt tilskud til grus og lidt penge for pasningen.

Hvis du er meget heldig, så kan dine ildere måske gå sammen med passerens ildere, og så er det meeeeget nemmere at passe ildere, da man så kun skal sørge for 1 hold i modsætning til 2 hold.

Når det drejer sig om langtidspasning skal der også aftales hvad der skal ske i forbindelse med eventuel dyrlægebehandling. Hvis en af dine ildere pludselig bliver syg, skal du og passeren have aftalt hvad i gør, FØR at der kan opstå en situation.

Det var lige mine tanker omkring det. Jeg har selv passet ildere for folk mange gange, og indimellem også i længere perioder.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Estellew

Barky- Mange tak! :) Det vil jeg holde i baghovedet! Håber så bare at der er nogen der vil tage sig lidt af mine små totter indtil da, og at nogen svarer i god tid så vi evt ka finde ud af om ilderene kan sammen eller noget.

Dyrenørden

Hvor mange har du? Er det hanner eller hunner? Fertile ikke fertile? Og hvor kommer du fra?

Estellew

Dyrenørden- Det er 2 kastererede hanner. Jeg bor i Holbæk :)

Dyrenørden


Estellew

Dyrenørden- Den ene er 5 år :) den anden er 2.

Dyrenørden

Jeg bor godt nok i jylland men hvis du ikke har andre muligheder og jeg stadig bor hvor jeg gør så vil jeg godt kunne passe dem da jeg har et ilderværelse som når jeg får det lavet kan deles i 2 :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg ville helt ærligt overveje om du sys det er forsvarligt at lade en 5-åriget dreng passe så længe når du er ap langt væk!

Dyrenørden

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 17. Januar 2012, kl. 18:59
Jeg ville helt ærligt overveje om du sys det er forsvarligt at lade en 5-åriget dreng passe så længe når du er ap langt væk!

Ja må indrømme jeg tænkte det samme :( Ihvertfald risikerer hun jo at han er død inden hun kommer hjem :(

Estellew

#10
Dyrenørden- Mange tak :) Jeg skal huske dig hvis der ikke kommer noget op der er tættere på!

Jeg vil da sikre mig at han er i gode hænder, hvilket er årsagen til at jeg skriver her! :) Og hvis han er sund og rask må risikoen da være noget mindre end hvis han led af noget!


Dyrenørden

Citat fra: Estellew Dato 17. Januar 2012, kl. 19:32
Er risikoen for at den dør i løbet af det halve år stor, så længe han er I gode hænder? :/

Når en ilder når den alder vil jeg sige den kan blive syg når som helst :( Man kan være heldig men bestemt også uheldig :(

Barky

Risikoen for at en ilder dør er der hvert eneste sekund fra det øjeblik den bliver født. Og på et tidspunkt dør alle ildere.. Om det er når de er 1 år eller 8 år ved ingen, hverken du eller jeg.

En ilders alder har ALDRIG været et pasningskriterie for mit vedkommende. Og jo, jeg har passet alt mellem 8 uger og 6 år.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Estellew

Barky og Dyrenørden- Godt at få to forskellige perspektiver på sagen. Denne her tur betyder dog meget for mig, siden det er mit sabbatår inden universitetet, og min første tur udenlands på egen hånd. Jeg tror det bliver en stor oplevelse som vil gøre meget for mig, rent personligt. På samme tid vil jeg dog gøre det så smertefrit som muligt for mine ildere, hvilket er årsagen til at jeg ville vælge et sted hvor man ved hvilken slags dyr man har med at gøre! :) Jeg vil prøve at tage højde for alle de synspunkter der er blevet fremlagt.

Dyrenørden

Citat fra: Barky Dato 17. Januar 2012, kl. 19:42
Risikoen for at en ilder dør er der hvert eneste sekund fra det øjeblik den bliver født. Og på et tidspunkt dør alle ildere.. Om det er når de er 1 år eller 8 år ved ingen, hverken du eller jeg.

En ilders alder har ALDRIG været et pasningskriterie for mit vedkommende. Og jo, jeg har passet alt mellem 8 uger og 6 år.

Det har nu heller ikke noget at sige her hvor gammel ilderen er. Men hvis jeg skal passe skal der være kontrakt med hensyn til dyrlæge og så skal ejer jo bare vide at de risikerer at dyret bliver aflivet i løbet af den tid hvis det er sygt eller der sker et eller andet :(