Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Meget underligt..!!

Startet af dejligste, 26. Januar 2012, kl. 16:25

dejligste

Jeg har lige læst et opslag på Facebook, og det synes jeg er meget underligt..
Jeg har altid hørt/lært at ilder IKKE må få grønsager, da deres mave/ tarm system ikke er lavet til det.
Det der så undre mig er at jeg læser flere steder at det i usa åbenbart er meget normalt at give dem grønsager.

Prøv at læse dette link...  http://www.all-about-ferrets.com/the-wonders-of-canned-pure-pumpkin.html

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Anne

Der er meget misinformation derude og USA er nok på mange punkter ikke dem man skal kigge på, når det gælder sundhed. De neutraliserer jo også deres hvalpe før salg (marshall ildere, som er meget normale derovre), selv om adskillige videnskabeligeundersøgelser kobler tidlig neutralisering sammen med binyrekræft.

Dyrenørden

Der er så ufatteligt mange uvidende dyre ejere i USA :( Desværre det gælder ikke kun ildere men alle dyr synes ofte man hører nogen underlige ting derovre fra :(

Dark Crystal Ferret

De har en meget fordrejet måde at behandle dyr i USA ja. Både når man ser billeder og programmer hvor de holder bryllup for deres dyr, og giver dem tøj på. Men også den måde de gør rigtig mange ting.
For nogen tid siden så Robert og jeg et program på Animal Planet, som handlede om Ildere som kæledyr. I starten syndes vi det så meget godt ud, men pludselig sagde de bare så mange ting som vi slet ikke kunne forene sig i. Bla. at man skal bære en ilder i nakken hver gang du skal tage den op :S

Fandt afsnittet og i kan se det her. Der er en del ting der er okay, men så sandelig også mange ting hvor man sidder med store øjne og tænker sit om deres måde at holde Ildere på i USA. Især når man tænker på at programmet er lavet for at informerer folk der gerne vil holde ildere som kæledyr............

Pets 101 - Ferrets

AlisVolatPropiis

Synes nu ikke helt det virker som om det er normalt ud fra artiklen...det handler jo om en kritisk syg ilder der behandles - og som lader til at have kroniske fordøjelses problemer - og en alternativ måde at behandle den på ,)

Stephanie

Jeg har nu også kun hørt om det blive brugt ved dårlig mave (når de har IBD), da det skulle være skånsomt mod deres mave.

Har ikke hørt om at det bliver brugt som godbid.