Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Sammenføring af ildere og er han for lille?

Startet af miraingemann, 13. Marts 2012, kl. 20:20

miraingemann

Hej, min veninde har lige købt en lille dejlig hanilder. Han er utrolig lille og jeg mistænker ham for at være alt for ung til at komme væk fra hans mor. Hvad skal en 8 uger gammel ilder cirka veje hvis han er for lille, har i så nogle råd til hvordan vi skal pleje ham anderledes end de store?
og er der noget man kan gøre for ham som har solgt hende den, ikke må sælge igen?

Jeg har to kastrerede hanildere i forvejen. Den ene er meget venlig og bider mig slet ikke, mens den anden godt kan finde på det en gang imellem, hvordan og hvornår må de sættes frit sammen med den lille nye ?

håber i kan hjælpe :)

Anne

kan du ikke prøve at smide et billede af den nye? det er umuligt at bedømme ud fra det du skriver om den er for lille.

Barky

Og vej ham evt også. 8 ugers hvalpe kan veje meget forskelligt. Mine 10 ugers hvalpe lå på omkring 500 g. Og de var lidt små, men ikke meget.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

miraingemann

han vejer omkring 450 gram, men virker bare meget lille :)

Anne

men jeg har altså haft en tæve på næsten ½ år der kun vejede 535 gram. Det er umuligt at sige ud fra vægten, fordi ildere bare er så forskellige, og derfor ville et billede bare være super :)

miraingemann

skal se om jeg kan finde ud af det:)

Er der nogen som kan svare på mit spørgsmål om sammenføring? :P

Anne


miraingemann

#7
så har jeg lagt billeder op på ilderforum


Shamua

#9
Han ser lidt lille ud. Men hvordan reagerer dine andre drenge overfor hvalpen? Nogle gange bliver voksne ildere ikke voldsomme overfor hvalpe. De gange jeg har haft hvalpe i huset på 8-10 uger har jeg sammenført uden problemer. Men han ser lidt lille ud. Jeg ville måske prøve at lade de voksne snuse til ham imens du holder ham, og hvis de så bliver voldsomme ville jeg vente et par uger med at sammenfører dem. :)

Vh. Marianne

mette11

Han ser ret lille ud, men nogen er bare mindre end andre jo. Men jeg vil give dig ret i at han ser for lille ud til at være taget fra sin mor (men om han er det kan jeg ikke sige med sikkerhed). De fleste ildere tager pænt imod hvalpe så jeg synes du skal prøve at sætte dem sammen under opsyn og se hvad der sker, men være klar til at gribe ind.

Min sidste hvalp kunne gå sammen med de "gamle" lige med det samme - der var intet overhovedet, så man kan være heldig, men man kan desværre også være uheldig og bruge måneder på at sammenføre dem.

Dark Crystal Ferret

Faktisk syndes jeg tit det er letter med de små, end med de store :fnis: Men det kan være lidt voldsomt at se på når de "gamle" sætter en lille put som den der på plads, det kan jeg godt give dig ret i. Men de kan klare en hel del mere end man tror. Og som sagt, så syndes jeg det er lettere at sammenføre en lille hvalp med en (eller flere) voksne, end det er med to voksne. De tager den som regel ikke som en trussel for deres herredømme, og derfor så tager det ikke så længe. Men det er hjerteknusene at se på mens.

miraingemann

Nu har de været en tur i stuen sammen, det gik rigtig godt. Den ene af mine gider ikke lege med den lille nye, men bider kun til hvis han genere ham, men zero bærer rundt på ham og leger med ham. Det gik meget bedre end forventet! :D

Har i nogle gode råd til at bakketræne ham? Han bruger slet ikke bakken, men gør det ved siden af.

Shamua

Det var dejligt at høre :)

Bakketræning: når du ser at han bakker for at gøre det et sted han ikke skal, så skal du løfte ham over på bakken og blive ved med det indtil at så gør i bakken :) du kan så give ham godbidder når han har gjort det i bakken og masser af ros. Set her kan du formentlig gentage en del gange, men det hjælper :) når han selv formår at gå på bakken så er det også bare at rose og give godbidder :)

Vh. Marianne

Minority ferrets

Hvis han gør det lige ved siden af bakken kan det også være fordi han synes den er for høj :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html