Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Har lige lidt spørgsmål ang. sammenføring.

Startet af dejligste, 28. Marts 2012, kl. 23:51

dejligste

Vi har jo fået 2 fantastisk dejlige piger Holly og Bailey, da vi længe har ønsket os nogle piger til Dexter og Jack.  :dans:
Pigerne har vi haft siden den 10.marts og de er super dejlige og elsker at nusse med os.  <3

For det meste går det godt mellem Bailey og drengene de kan godt finde ud af at lege og tulle rundt. Det er straks lidt være med Holly, hun hvæser, skriger, bider og overfalder drengene bare de kommer lidt tæt på hende. Når hun skriger og bider dem, lugter hun rigtig slemt, er det normalt? Jeg ved godt de tømmer deres anal kirtler når de er bange eller føler sig truget, men jeg tror ikke hun føler sig truget da det jo altid er hende der overfalder de andre.
Vi har ladet dem rende rundt hjemme, og har også haft dem ude i haven, samt ude at gå tur. Der har været et par enkelte dage hvor det ikke har været så slemt med Holly, men i dag gik det helt galt, hun kunne slet ikke finde ud at være ude sammen med de andre, faktisk blev hun så hidsig at hun sked på gulvet midt i angrebet på Jack, hendes humør påvirkede faktisk også Bailey så hun også begyndte at skrige og angribe, så vi satte pigerne ind i deres midlertidige bur (meningen er at de gerne skulle være i samme bur alle 4). Men så snart de var inde i deres bur, hverken hvæste eller skreg Holly når drengene var i nærheden og legede, faktisk kunne hun godt snuse til dem gennem tremmerne uden ballade. Vi vil derfor gerne høre om der er nogen har erfaring eller gode råd til hvordan vi kan/skal gøre eller om det er helt normalt.
Vi er åben for tricks, ideer og råd, da vi IKKE vil give op pigerne betyder for meget for hele vores familie til at vi vil af med dem igen.!!! <3



Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

PiaLyng

Altså jeg synes det lyder til Holly ikke er tryg ved dine drenge - og derfor reagere på den måde for at "forsvare" sig selv.. -og at hun skider og prutter er jo tegn på hun er utryg ved det.
Og så lyder det til at buret simpelthen er hendes trygheds zone.

Barky

Prøv at søg herinde på sammenførings tråde.. Der er massere af råd i dem.

Byt sengetøj mellem burerne..
Giv samlet godbidder i flokken.
Luft "problem-børnene" sammen udenfor, væk fra tryghedszoner og terratorier.

Umiddelbart lyder det ikke som en helt umulig situation. Iogmed at Holly kan opføre sig ordentligt når hun er i bur.
Det kan være at hun bare skal have noget tid til at opdage at drengene ikke er så slemme. Og nogen gange tager det bare længere tid end andre.
At hun starter kampene er faktisk også et "godt" tegn, for så er det kun 1 ilders utryghed som skal overvindes...
Og du kan jo evt sidde med hende på skødet og give godbidder til dem alle, således at hun får oplevelser hvor der intet sker hende, men derimod får man godbidder...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Line

Det kan lade sig gøre at få dem sammen, men det kan også være at hun fortsætter med det resten af hendes liv.
I må gøre som Barky har foreslået og ellers som sagt søge efter andre tråde her inde. Der ligger mange om emnet.
- Ja og ellers hvis det ikke lykkes at få dem sammen (hvilket kan tage uendelig lang tid) så må I finde ud af med jer selv hvornår nok er nok for hende, og så have 2 hold.

Her hjemme har jeg en pige der de første 3 år af sit liv boede sammen med 2 andre tøser, men pga meget sygdom så gik hun alene i en periode. Efterfølgende var det krop umuligt at få hende ind i flokken igen. Hun gjorde præcis som du beskriver, men jeg har bare ikke lyst til at udsætte hende for mere af den stress ved at forsøge at sammenføre dem, og derfor går hun nu for sig selv, og hun nyder det i fulde drag!

dejligste

Vi prøver lidt forskelligt i weekenden. Det går faktisk fint når de alle 4 står og skal have godbidder, det kan Holly godt finde ud af.
Jeg tror faktisk ikke hun er utryg ved drengene, jeg tror måske det handler om hun vil bestemme. For tager alt legetøjet til sig, og ingen andre må lege med det, heller ikke Bailey.
Har i dag vasket alle køjer og tæpper, så må vi se om det ændre noget i morgen når det er tørt.
Jeg er ved godt med, og tror på det nok skal lykkes.  :love:

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

Anne

som jeg læser dit første indlæg læser jeg klart utryghed, men jeg er der selvfølgelig ikke til at se det. Nogle gange synes de at det bedste forsvar er et angreb.