Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Desorienteret

Startet af Tanja11, 2. April 2012, kl. 15:36

Tanja11

Her i morges da jeg tog Tykke ud af buret efter at hun havde gået lidt frem og tilbage, synes jeg at hun virkede lidt desorienteret.
hun kiggede til alle sider, og væltede rundt med hovedet (det plejer hun og gøre temmelig tit, hun er en lille kludedukke).
det var også som om at hun ikke kunne finde ud af hvad hun ville.
hvad kan det være, har hun bare en dårlig dag eller? :S
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Julie

Var hun vågen da du tog hende ud af buret? :0) det lyder som om hun ikke var stået helt op

Tanja11

ja hun ar helt vågen og gik frem og tilbage i buret :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

hvor gammel er hun?? Jeg tænker det kan være insulinoma, men håber det ikke for dig.

Tanja11

hun fylder snart 6, men hvilke andre symptomer kan der være ved insulinoma :(
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

diagnosen stilles ved at man måler blodsukkeret. tegnene er at de kan virke fulde/svimle, have svært ved at styre kroppen, hovedet kan falde/synke, de kan virke som om de ikke er til stede eller de kan få anfald der ligner epilepsi.

Tanja11

hmm hun har ikke de andre symptomer, tror jeg vil observere hende lidt før jeg gør noget
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Det koster ellers ikke meget lige at få taget en blodprøve og få den undersøgt og du har svar inden for 10 min :)

Tanja11

I know, men der er pænt langt til dyrlægen i Ballerup som er den eneste dyrlæge jeg gider bruge, så vil gerne være sikker på symptomerne er vedholdene :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Okay det jo så dit valg :) Håber ikke der er noget men med så høj en alder kan tingene lige pludseligt gå stærkt det har jeg set herinde lidt for mange gange :(

Anne

de behøver ikke have det hele. Det med at hun vælter rundt med hovedet lyder skidt og det er hverken dyrt eller svært at teste for insulinoma.

Tanja11

ja det ved jeg, havde selv en på 5 år som blev mega syg vildt hurtigt :(
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Tanja11

hmm, tænke tænke, må lige få snakket lidt med min mor så, om vi kan tage op til Alison og få hende testet.
hvad er ca. prisen for at få hende testet for det?
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

Det er nok forskelligt for dyrlæge til dyrlæge, men det kræver faktisk bare en lille dråbe blod og så måler man blodsukkeret. Det kan være nødvendigt at måle det over flere omgange fordi det jo godt kan ændre sig. jeg synes virkelig du skal komme afsted, det lyder som om hun meget vel kan have det og det er desværre en ting mange ældre ildere får. Det kan være kostrelateret, men man ser det også hos ildere hvor man ikke kan sætte en finger på kosten. Det er en kræftart (kræft i bugspytkirtlen), og den slags får de jo desværre nemt.
Hvis hun har det er der nogle ting man kan gøre, der er forskellige slags medicin, det må andre hellere skrive om, da jeg ingen personlige erfaringer har, og så kan man også gøre lidt ved at lave kostændringer.

mette11

Nu siger jeg ikke at det er insulinoma, for det kan kun en dyrlæge konstatere om det er, men hvis det er, så bliver det i hvert fald ikke bedre af ikke at blive behandlet hurtigt. Som med stort set alle andre sygdomme, så bliver det kun værre ved at vente (med mindre der ikke er tale om sygdom og det er det man har en dyrlæge til at afgøre om der er). Jeg ville afgjort tage til dyrlægen i morgen - alt andet kan synes jeg ikke man kan være bekendt overfor et dyr.