Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Desorienteret

Startet af Tanja11, 2. April 2012, kl. 15:36

Anne

Har du fået en tid så?
Det med hårtab er normalt binyrekræft, ikke insulinoma.

Tanja11

neej, for har en mor som ikke gider at få fingeren ud af røven, fordi at hun ikke synes at der er noget galt med hende :@
Ringer her imorgen, uanset hvad
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

AlisVolatPropiis

Citat fra: Tanja11 Dato  3. April 2012, kl. 18:31
neej, for har en mor som ikke gider at få fingeren ud af røven, fordi at hun ikke synes at der er noget galt med hende :@
Ringer her imorgen, uanset hvad

Jeg hader virkelig at se sådan noget her, det er på ingen måde din skyld...bare rolig :)

Men nu synes jeg simpelthen bare vi har set SÅ mange der var unge ilderejere hvor forældrene på ingen måde havde samme følelser for dyrene, og derfor ikke gav hverken dyret eller barnet den støtte der skal til når man ikke er myndig endnu...vi har set forældre der først lod deres børn få ilder, for derfor bare at fjerne dem igen, fordi det var ubelejligt for forældrene, så pisse værd med at ilderne ikke har så godt af at blive flyttet og at barn og ilder var knyttet sammen. Og som her, hvor dyrlæge er nødvendigt og forældrene ikke ved nok om dyret -eller er ligeglade fordi det igen er ubelejligt eller koster penge, eller de bare ikke forstår hvor nødvendigt det er når en ilder først viser sygdomstegn -for de skjuler selv brækkede lemmer til det sidste -det er bare deres natur...de er psykisk hårdføre, men helbredsmæssigt meget svage...

Du er ikke myndig og du er endnu ikke 16...det vil faktisk sige at din ilders liv er din mors ansvar!

Og med insulinoma går der ikke lang tid desværre -hvis det er ubehandlet :( -man har kun en meget meget lille chance for at tage det i opløbet i starten....jeg krydser for det ikke er insulinoma for så skulle din ilder altså have været i behandling i forgårs :/

Tanja11

Argh det er bare så frustrerende, håber virkelig ikke at hun har insulinoma :(
glæder mig til at blive myndig så jeg selv kan bestemme 100% over mine totter
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

the bird

åh søde Tanja, kan godt forstå din frustration,
jeg ville give AlisVolatPropiis ret, det er sgu frustrerende når forældre ikke tager deres børns dyr alvorligt, for det er et eller andet sted det de ikke gør! når man køber et dyr følger der automatisk et ansvar med, også selvom dyret er til dit barn, jeg forstår slet ikke at nogen forældre ser mindre alvor i tingene end deres børn gør, det er måske heller ikke der man er det bedste forbillede!
Tanja, jeg håber virkeligt ikke det er insulinoma hun har :( vi krydser alt hvad vi kan krydse herhjemme for at hun intet fejler, eller i hvert fald at hun ikke fejler noget alvorligt..

Anne

hvis din ilder begynder at virke fjern igen, eller på anden måde får anfald, så prøv at smøre lidt honning på gummerne af den. Hvis det er insulinoma så får den det hurtigt bedre. Det betyder ikek du skal give den honning hele tiden og det er KUN hvis den får et anfald. HVis du gør det og det virker så er det ret sikkert insulinoma.

Tanja11

Citat fra: the bird Dato  4. April 2012, kl. 16:13
åh søde Tanja, kan godt forstå din frustration,
jeg ville give AlisVolatPropiis ret, det er sgu frustrerende når forældre ikke tager deres børns dyr alvorligt, for det er et eller andet sted det de ikke gør! når man køber et dyr følger der automatisk et ansvar med, også selvom dyret er til dit barn, jeg forstår slet ikke at nogen forældre ser mindre alvor i tingene end deres børn gør, det er måske heller ikke der man er det bedste forbillede!
Tanja, jeg håber virkeligt ikke det er insulinoma hun har :( vi krydser alt hvad vi kan krydse herhjemme for at hun intet fejler, eller i hvert fald at hun ikke fejler noget alvorligt..
Ja ens forældre burde egentlig tage mere ansvar for dyret end barnet, sådan er det bare ikke i alle tilfælde :(

Citat fra: Anne Dato  4. April 2012, kl. 17:29
hvis din ilder begynder at virke fjern igen, eller på anden måde får anfald, så prøv at smøre lidt honning på gummerne af den. Hvis det er insulinoma så får den det hurtigt bedre. Det betyder ikek du skal give den honning hele tiden og det er KUN hvis den får et anfald. HVis du gør det og det virker så er det ret sikkert insulinoma.
mange tak for det gode råd, det vil jeg helt klart huske
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

men husk at honning og ting med sukker generelt er dårligt for ildere og det kun er noget du skal gøre hvis hun begynder at virke som om hendes blodsukker er lavt (falder, hælder med hovedet, virker fjern eller får anfald)

Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Tanja11

Så ar jeg til dyrlægen igår med Tykke, og der var heldigvis ikke noget galt, men tager til en konsultation her igen om et måned bare for en sikkerheds skyld;)
jeg tror bare hun havde en lidt dårlig morgen
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

FerretParadise

Citat fra: Tanja11 Dato  5. April 2012, kl. 10:32
Så ar jeg til dyrlægen igår med Tykke, og der var heldigvis ikke noget galt, men tager til en konsultation her igen om et måned bare for en sikkerheds skyld;)
jeg tror bare hun havde en lidt dårlig morgen
Hvor dejligt at høre.
Fik du så din mor til at køre dig til Allison?
Ann Hillerslev.

Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

FerretParadise

Ann Hillerslev.