Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

så brug dog bakken fjollede kræ:(

Startet af the bird, 8. April 2012, kl. 12:59

the bird

vi er "velsignet" med en ilder der sætter sig alle andre steder end i bakken, er det er stort set hver gang, han ved godt hvad bakken er til, og han bruger den da også til tider, men største delen af tiden sætter han sig enten ved siden af, eller alle andre steder, det er efterhånden ved at være pænt ulækkert :( han har været betydeligt bedre til at bruge bakken, han har sågar haft en periode hvor han stortset brugte bakken hver gang.. vi har jeg ved ikke hvor mange bakker i buret, og dem bruger han da også til tider.. jeg har lidt tænkt på om man skulle prøve noget andet grus, det er bare mystisk når han i lang periode godt kunne gå i bakken med det nuværende grus.. det skal siges at Loke stammer fra et opdræt i holland som jeg ikke kender noget til, men tvivler på han har prøvet at rende løs før han kom hjem til os, har lidt tænkt om han måske ikke var vandt til bakke derfra..
manden har forresten prøvet at sætte Loke i bakken hver gang han gjorde anstalter til at sætte sig, men det har hjulpet hat og briller :(

er der nogen der har nogen forslag, det er efterhånden ret belastende at skulle holde styr på hvad han laver konstant for at hold styr på hvor han sætter sig  :(

Tanja11

Jeg har også haft en ilder som, i starten gik på bakken, men efter et halvt år begyndte hun at prutte alle andre steder.
Hun havde leversvigt og det kunne godt være en af grundene til at hun sked ved siden af konstant.
hvis jeg var dig ville jeg tage til dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld.

hvor gammel er den, hvis den er i teenager alderen har jeg hørt at den "glemmer" alt hvad den har lært
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

the bird

jeg er faktisk ikke helt sikker på hans alder, men jeg ville skyde ham til at være halvandet år, sådan plus minus, han var under kniven for nogle måneder tilbage da han var kryptokid, og der sagde dr. dyr han virkede sund og rask bortset fra han var lidt læsket (lidt doven og madglad er man jo)..

Tanja11

hmmm håber ikke at det er noget, at det bare er lidt teenage fnidder :P
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

the bird

heller ikke her, men tanken om det kunne være andet end han er lidt små retarderet har da været der, syntes os til tider hans prutter er lidt små tynde

Tanja11

hvis hans prutter bliver ved med at være småtynde kunne du tage til dyrlægen, det kunne jo være at der var noget galt.
men tror bare at han er lidt retarderet :P
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

the bird

jeg har også tænkt på det, vi har så lige skiftet foder til en blanding af orijen og acana, så håber det måske hjælper lidt på det.. i værste tilfælde så får han sgu ble på :lol:

Dark Crystal Ferret

Er han i brunst? For hanner i brunst/verile er ofte mega klamme og har tildens til at glemme alt om bakke kunst. Ofte hjælper det at neutraliserer dem og så øve bakketræning med dem igen.

Tanja11

hehe det kunne se sjovt ud :lol: en god griner.
han vil nok bare hader dig resten af hans liv :P
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

the bird

Maria: Loke er kastreret, det var ham der var kryptokid hvor det næsten gik helt galt

Tanja: Loke er lidt fatsvag, så spørgsmålet er om han nogensinde opdager bleen ;)

Tanja11

hehe heldigt for dig så :lol: det er så dejligt når de er mere eller mindre fatsvage :D
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Eliza

Jeg tror du har fået dig en helt almindelig ilder  :lol: Jeg ved virkelig ikke hvorfor, men nogle ildere er bare fjollede når det handler om bakker. Man kan prøve rigtig mange forskellige ting og tror da, at nogle har held engang imellem med noget af det, men en del ildere er og bliver møg irriterende på det punkt  :X

Det kan være sygdom der gør at de pludselig ikke rammer bakken, men tror det er sjældent. Fx hvis de får dårlig mave, så kan de ikke altid nå at få måsen hen til en bakke.

Jeg har selv en pige, som udemærket godt ved hun skal bruge en bakke. Er jeg i rummet og kigger på hende, så hopper hun fint i bakken. Er jeg der ikke eller er optaget af noget andet, så skider hun mere eller mindre hvor det passer hende, for det meste i nærheden af bakken heldigvis, men hun skider gerne på tæpper osv  :X For nogle hjælper det at lægge tæpper omkring/under bakkerne, for mange ildere vil ikke skide på et tæppe.

Sørg også for at vaske godt af der hvor han har været. Mange bruger rodalon, men det er jeg ikke fan af. Vi bruger en blanding af vand, en smule opvaskemiddel og en smule eddike.

Nogle ildere vil helst have der ligger en enkelt pølse i bakken så den dufter af wc andre vil have den skal være helt ren. Et par af mine vil ikke have nassede fødder, så ligger der bare et par pølser for meget så bliver det ved siden af  :nej:

Prøv dig frem og så er udholdenhed og tålmodighed en vigtig faktor når det gælder ildere.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Jeg har selv en ilder som jeg har opgivet mht. brug af bakke. Hun kan sagtens, men hun gør det ikke altid. Nogen gange skider hun bare lige hvor hun har lyst og sådan er det. I lang tid sked hun på dvd-afspilleren. Nu står den hvor hun ikke kan komme op! Som regel skider hun kun en gang på gulvet i løbet af natten, men når hun render i stuen, så er det helt håbløst. Hun skider hvor hun vil når hun vil.
Jeg har forsøgt ALT, men intet hjælper og hun er snart 5år, så min løsning nu er at købe køkkenrulle i storkøb!
Det jeg prøver at sige er at visse ildere bare er håbløse. Men jeg håber da for jer at det ikke er tilfældet hos jer og det "bare" er en periode.

Barky

Jeg havde en ilder i 6 år hvor det var mere held en uheld når han ramte bakken.. Jeg vænnede mig til det. Han var heldigvis flittig til at bruge den i buret.

Jeg gjorde bare rengøringen efter ham nemmere for mig selv, end at forsøge at lære ham at bruge bakken. Han fattede vitterligt ikke konceptet.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

the bird

min teori er nok når alt kommer til alt er jeg velsignet med den retarderede skide ilder Loke, men man elsker jo kræet alligevel  ;) tror jeg skal opfinde ilderbleen, tror mit største problem er at få den lavet så de ikke kan få den af uden brug af gaffatape :lol: