Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

når jeg får min ilder hjem..?

Startet af Minni, 11. April 2012, kl. 19:35

Barky

Og forvent det uventede....

En god ide til at ildersikre hjemmet:

Læg dig ned på gulvet og se ALT i hans højde. Så finder du eventuelle huller som han evt kan smutte igennem...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Minni

Citat fra: lille_jill Dato 12. April 2012, kl. 14:19
^tørret kød. Hold dig væk fra alt det stads man bruger med farvestoffer, Enumre, stivelse osv.

---

Da jeg fik mit første kræ, troede jeg han var gal. Alt det energi gjorde mig tosset. Jeg slæbte ham på en 2 timer lang tur ned til damhussøen... siden da, har han været kronisk angst for fugle i alle former, farver og størrelser. Det er 5 år siden. Men i det mindste sov han resten af dagen.
Så lad være med det i det mindste :lol:

Har du haft en ilder hjemme før? Ellers forvent dig på et chok. Det får de fleste vidst den første dag.

Tørret kød, som tørfisk/griseøre eller??

Jeg skal nok lade være med at gå en tur med hende, til at starte med...
Regner med hun skal bo på.vores lukkede altan, som er godt 30kvm, så der er god.plads til hende at være hyper.på, hvis hun skulle blive for vild til stuen.. :)

Og nej jeg har ikke haft Ilder før.. Er dog forberedt på at det er noget af projekt, som jeg har kastet mig ud i, men jeg fatter.nok ikke hvor meget før , jeg har fået hende hjem.. :)

Minni

Citat fra: Barky Dato 12. April 2012, kl. 14:45
Og forvent det uventede....

En god ide til at ildersikre hjemmet:

Læg dig ned på gulvet og se ALT i hans højde. Så finder du eventuelle huller som han evt kan smutte igennem...

Det vil jeg gøre :)

Eliza

tørfisk og grisseører er nok noget af det eneste tørrede kød jeg ikke ville bruge ;) men tørret kanin, and, kylling osv. bare tjek at det er 100% tørret kød. Nakkesener fra okse er mange også glade for.

En rå æggeblomme en gang om ugen evt. mus og daggamle kyllinger og fiske olie i små mængder.

og så skal du nok være opmærksom på at ildere ikke kan tåle varme særlig godt, de kan faktisk ret hurtigt dø af hedeslag og en altan er tit meget varm om sommeren.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Minni

Jeg skal nok være obs på varmen på altanen :)

Hvor køber i det der tørret kød henne? :)

Er det bedst musen er frossen eller må den være frisk?

Eliza

hos dyrehandlerne :) maxizoo har en del eller barf butikker.

Den må godt være optøet ;) hvis den er frisk, skal man bare tænke på hvor den kommer fra og om den kan have parasitter.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.