Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Problemer med at gå i sele

Startet af Tanja11, 15. April 2012, kl. 15:42

Tanja11

Jeg har lidt problemer med Tykke når vi skal ud og gå en tur.
hun har været ude at gå tur nogle gange nu, men hver gang begynder hun at bakke, og kravle op af mit ben, og når jeg tager hende op begynder hun at krave sig ind under mit tøj. hun vil bare ikke ned på jorden.
nogle gange når vi går tur, viser hendes kropssprog at hun virkelig gerne vil ned, men når hun har været nede på jorden i 2 sek. vil hun med det samme op og kan nærmest ikke forstå hvorfor jeg satte hende ned :S (hun har et ret bebrejdene ansigtsudtryk)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

FerretParadise

Det er meget typisk det du der beskriver.

Prøv at sæt dig ned på jorden, og lad hende gå rundt om dig som hun har lyst til. Så kan hun kravle op hvis hun har lyst, og kravle ned igen, når hun har lyst til det.
Men ellers når du går med hende, så tag hende op når hun vil det. Det er ikke alle ildere der elsker at gå hele tiden, når vi er ude med dem.
Jeg har selv haft en, og han gik aldrig ret meget når vi var ude, men han elskede alligevel turen. Så sad han enten på min arm, eller kravlede ind under min jakke, hvor han kunne se ud. Der sad han så og oplevede turen på hans måde, og fik jo stadig en masse nye indtryk.
Ann Hillerslev.

Tanja11

det vil jeg da lige prøve så, men når hun sidder i mine arme, lukker hun øjnene og gemmer sig, så tror faktisk ikke hun kan lide det overhovedet, men vil da prøve lidt alligevel, bare for at være sikker :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Eliza

Det kan godt være meget skræmmende at se den store verden men samtidig også lidt spændende  :D Med lidt nervøse ildere synes jeg det hjælper, at det er samme sted man er hver gang eller den samme tur man går hver gang. At sidde med dem et sted hvor de enten kan sidde hos dig eller gå lidt rundt om dig er også godt, som FerretParadise skriver.

Og så er store åbne steder aldrig noget de kan lide. Mine har altid elsket skove med små stier. Nogle ildere er mere trygge ved tusmørke så det kan du også prøve.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Tanja11

jeg går også altid den samme rute nede ved siden af skoven, men aldrig ind i skoven.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Så vidt jeg har læst andre steder er Tykke en ældre dame ikke?

For jeg tænker lidt at du måske er nødt til at acceptere at gåtur bare ikke er noget for hende... Vi har selv en ældre herre som ikke har prøvet at gå tur før han kom til os. Og han er fuldstændig som du beskriver. Det er helt tydeligt at han ikke nyder at være på gåtur. Vi har haft ham i snart 3 år og tro mig vi har virkelig prøvet at "træne" ham op til at komme med på tur men det er bare ikke blevet bedre. Så vi har bare indset at han meget hellere nyder at være inde. En gang i mellem slæber vi vores løbegård ud på terassen eller græsset og det sys han er meget bedre! men der putter jeg også tæpper og huler så han kan gemme sig og så ligeså stille og roligt komme ud og nyde den friske luft og græs under poterne!

Du kan jo altid prøve og gøre som de andre skriver i en periode og se om hun lige så stille og roligt udvikler en lyst til at gå. Men jeg tænker bare at med en ældre ilder kan man måse også stresse unødvendigt...

Tanja11

ja hun er en ældre dame, og har også selv tænkt på det med "at man ikke kan lære en gammel hund nye tricks".
det gælder vel egentlig også for ildere.
men når der bliver penge til det har jeg da tænkt mig at købe sådan en fin lille løbegård, så hun, som din egen, kan nyde naturen inden for trygge rammer :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Tanja11 Dato 15. April 2012, kl. 20:35
ja hun er en ældre dame, og har også selv tænkt på det med "at man ikke kan lære en gammel hund nye tricks".
det gælder vel egentlig også for ildere.
men når der bliver penge til det har jeg da tænkt mig at købe sådan en fin lille løbegård, så hun, som din egen, kan nyde naturen inden for trygge rammer :)

du skal selvf. ikke bare opgive for det kan jo være at hun med lidt toldmodighed vil kunne komem til at nyde det. Vores han stresser bare mega meget ap af det og får ikke en pind ud af det ;O)
Du kan jo også prøve her til sommer at sætte dig på græsset med et tæppe og bare lade hende være hos dig. Måske hun så stille og roligt vil turde gå lidt væk fra dig. Men så har hun i hvert fald stadig den der sikre plet hvor du er!

Tanja11

ja selvfølgelig, jeg har da tænkt mig at prøve lidt for at se om hun gider :) det kunne jo være.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke