Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

DØV fritte

Startet af katja74, 3. Maj 2012, kl. 10:52

katja74

Jeg tror mit lille plejebarn, Kalle, er døv... han reagerer ikke på lyde... idag sad jeg og knipsede lige ved siden det ene af hans ører, og der kom absolut INGEN reaktion.

Hmmmm..... nogle specielle forholds regler man kan/skal tage, når man har en døv fritte ??
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Var han ik også DEW? det er jo desværre det man tit ser hos dem :(

Jeg synes det er svært at vide om en ilder er helt døv uden en ordentlig test hos dyrlægen.

Jeg har desværre ingen erfaringer, men tænker man nok skal passe på med ikke at liste sig ind på ham, men tramper man lidt i gulvet og sådan, så kan han jo mærke der sker noget. Der er nok også lidt udfordringer ved opdragelse, men nu ved jeg ikke hvor meget opdragelse han kræver, for han virkede som en rigtig sød stille ilder.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja74

Uhhh.. nu er jeg altså en ko til de der forkortelser  :-$ kan du ikke oversætte ?? (DEW??)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg er også ret sikker på at min helios(silver næsten DEW) er dårligt hørende. Og faktisk gør jeg ikke noget vildt særligt ud af det! Andet end at hvis jeg vil "kalde" ham hen til mig så "trommer" jeg med fingrene i gulvet. Og så plejer han at blive opmærksom.
Men tit så kan man bare se at han tuller rundt i sin egen lille verden selvom de andre stormer rundt om ham og så høre han dem først når de er meget tæt på ham og næsten ha fysisk kontakt. Men jeg sys ikke det virker til at han lider under det. For han et god til at bruge synet og lede efter de andre når han vil lege og han leger ofte og er også god til gæster.
Han virket i hvet fald aldrig til at han bliver forskrækket, unger ting osv. Men nogle gange kan man se han bliver lidt overrasket hvis han er igang med noget og man pludseligt er der.

A_M_T >Team Unique Ferrets<


katja74

Tak for oversættelsen  ;)  Så jo han er DEW ;)

Han virker umiddelbart ikke særlig berørt af det, der er FULD skrue på ham nu, efter han er begyndt at få ordentlig (og nok) foder :)

han er en mild og glad fritte, så på opdragelse punktet er der ikke noget, men han har list svært ved hunden, for han kan ikke hører når han "vrisser" af ham, og så tolker han hunden adfærd som leg. og det kan let ende galt. Hvor i mod mine egen drenge, har lært, at når hunden vrisser... så er det slut!

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Nej altså man kan godt mærke Helios virket anderledes men han har nemlig også fuld fart på og virker til at leve fint med det. Men dyr er jo også meget bedre til at tilpasse sig en mennesker.

Ja kunne forestille mig at kommunikation mellem de to parter kan være en større udfordring. Vi havde jo også hund  men der var aldrig nogle problemer men hunden var fandt sig også i alt og helios var næsten aldrig int. I hunden.

Men hvis du har ham i pleje skal han måske bare et sted hen hvor der ikke er hunde?

katja74

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato  3. Maj 2012, kl. 11:18
Nej altså man kan godt mærke Helios virket anderledes men han har nemlig også fuld fart på og virker til at leve fint med det. Men dyr er jo også meget bedre til at tilpasse sig en mennesker.

Ja kunne forestille mig at kommunikation mellem de to parter kan være en større udfordring. Vi havde jo også hund  men der var aldrig nogle problemer men hunden var fandt sig også i alt og helios var næsten aldrig int. I hunden.

Men hvis du har ham i pleje skal han måske bare et sted hen hvor der ikke er hunde?

Han skal hjem til min kusine, lige så snart hendes lejlighed er færdig og hun kan flytte ind :)

Her skal han, som udgangspunkt, være alene fritte... da han pt. er bange for andre fritter (de første han mødte er mine drenge, og de er ikke altid lige milde ved nye (med mindre det er hvalpe).. så dem syntes jeg ikke han skulle "udsættes" for ;) Måske med tiden, får hun en legekammerat til ham, men han er meget menneske søgende, og NYDER vores selskab.

Og hun har ikke hund  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Men så passer hans nye hjem jo også perfekt til hans behov!

Det er vidst ikke helt "unormalt" at de døve ildere kan ha det lidt svært med andre ildere da de jo er hæmmet og nettop ikke "hører" dem når de kommer galloperende i et overfaldsangreb. Så det kunne da tyde på han er døv.

Det er ærgeligt at vi bor ret langt fra hinanden for ellers skulle han næste prøveog mød min Helios. Han er rigtig god til andre ildere og jeg er temmelig sikker på han også er dårligt hørende. Måske det er mindre skræmmende for ham hvis dine er lidt mindre søde ;) Har selv to "kællinger" herhjemme som bare er  nogle idioter overfor fremmede ildere, men helios er heldigvis rigtig sød. Det plejer han da  hvert fald at være.

Men jeg tror ikke du behøver at gøre det store i forhold til ham. For hvis han er så glad og tryg ved mennesker så er det ikke nødvendigt at i gør noget anderledes. Men altså det er selvf. godt at tænke over i forhold til at kalde ham til sig osv.
Det er i hvert fald det eneste jeg tænker over med Helios. Men jeg er også heldig at han stort set aldrig gør noget han ikke må. Og hvis jeg skal skælde ham ud så går jeg helt hen til ham så jeg er skker på at vi har øjenkontakt og så siger "nej" og bruger hånden til at spærre vejen for ham.

katja74

Hi Hi.... min kusine får lidt et arbejde... for han er en lille rod... ment på den måde.. at han ELSKER at grave  :fnis:

Ja, det er lidt trist... at der er så lang afstand... ville ha været fedt, han kunne få en legekammerat, ind i mellem *s*
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Lyder godt han skal til et sted der ikke er hund, hvis det er det eneste problem.

Men han kan jo nok også have svært ved at forstå de andre ildere, da de jo ikke helt taler samme sprog ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mimse-mia

den med at tromme i gulvet kan man desværre ikke bruge da de kan mærke vibrationen i gulvet :)
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mimse-mia Dato  3. Maj 2012, kl. 22:51
den med at tromme i gulvet kan man desværre ikke bruge da de kan mærke vibrationen i gulvet :)

Det er jo det der er pointen!? Altså at en døv ilder der ikke kan høre at man kalder på den så kan mærke vibrationerne i stedet?

Mimse-mia

nu mente jeg ved at teste hørelsen ;) det hjælper ikke og teste hørelsen ved at tromme det var det jeg troede du mente
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Mimse-mia Dato  4. Maj 2012, kl. 21:58
nu mente jeg ved at teste hørelsen ;) det hjælper ikke og teste hørelsen ved at tromme det var det jeg troede du mente
Nåå nej det kommer du ingen vegne med;0)