Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

hjælp til han ilder adfærd

Startet af ilderfan, 7. Maj 2012, kl. 22:18

ilderfan

Hej
Da jeg nu har mistet molly, og frida nu er alene, vil jeg gerne anskaffe en hun ilder hvalp, men samtidig kunne jeg også godt tænke mig at prøve kræfter med en han hvalp.
men ha ik de stor erfaringer med han ilder og deres adfærd til hunner.
- Er det det samme som katte når de bliver kastereret at man kan undgå at de er fokuseret på at parrere?? :S
frida er steriliseret og det bliver den nye også.
Er han ilderes adfærd nogenlunde som en hun ildere? hvad er jeres erfaringer?

Hilsen Ilderfan :lol:

Lena og Peter

Det er helt nødvendig at, hvis du vælger en dreng, han bliver kastreret eller får implantat, da de for det meste ikke ville kunne gå sammen med andre ilder.
Og jeg synes så at der er forskel på hanner og hunner, men at det er svært at fortælle hvordan de er forskellige, da de jo også har forskellige personligheder og to hanner aldrig er ene.
Jeg synes helt sikkert det er en god ide at få en nye ilder så Frida ikke kommer til at kede sig. ;)

FerretParadise

Ja en han skal du neutralisere, når han skal gå sammen med en tæve, og jeg vil så anbefale at du gør det med et Suprelorin implantat.
Der er altid forskel på ildere, men jeg vil ikke opdele det, at tæver er sådan og sådan, og hanner er sådan og sådan.
Du kan finde en tæve som er super kælen, og en der ikke gider nusser, og det samme kan du med hanner.
Det hele kommer an på temperament hos den enkelte ilder, og så prægningen de får.

Hvis du kommer til København i den nærmeste fremtid, skal du være mere end velkommen til at besøge mig og nusse på et par han hvalpe.  ;)
Ann Hillerslev.

Anne

Du er også velkommen til at komme forbi og kigge i Aalborg :)

ilderfan

Tak for de gode råd, og jeg vil vildt gerne se jeres ildere!! - Men da jeg bor i grenå er der lidt langt at køre, men vil finde tid til det... det er jo ilder man skal se  :dans:

Amazing Ferret

Jeg bor i Assens ved Mariager og du skal også være velkommen til at komme her  :D

Lena og Peter

 :lol: Når du nu skal på tur, synes jeg da også du skal kigge forbi Falster... Det er bare lige over storebæltbroen og så til højre..  :lol:

Cille

Mig har du så skrevet til og du er velkommen til at kigge forbi når du får tid og lyst :D

CMS

Jeg vil lige pippe lidt med - når du skriver "prøve kræfter med en han" lyder det så voldsomt. Jeg er sikker på, Frida vil blive lige så glad for en "kæreste" som en "veninde", men det er to helt forskellige ting. En han hvalp er ikke meget anderledes end en tæve, og det er på ingen måde mere udfordrene. Nogle tæver kan dog godt blive lidt bitchy som teenagere, eller når man opdrager på dem, hvor min erfaring siger, hannerne er lidt mere rolige (dette kan selvfølgelig gradbøjes, og vi snakker ildere, så du kan altid finde en god sjat, der er undtagelser :P )

Held og lykke med det! Du skal ikke være skræmt af at få en han, selvom du kun har erfaring med tæver, og jeg er sikker på, du uanset hvad du vælger, vil blive glad for din nye hvalp i det lange løb.
Mange hilsner Christina