Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

implantat mod kræft

Startet af englefugl, 11. Maj 2012, kl. 09:58

englefugl

Jeg ville bare lige høre jer om hvordan og hvorledes med implantater mod kræft. For den ene af mine piger er en ældre dame som vi har købt fra en privat som der intet vidste om hende og løj om hendes alder. Så det viste sig så at hun højst sandsynligt var 5 år gammel i stedet for 2 år ifølge Allison  :nej: Og så var hun jo også steriliseret, men jeg aner ikke på hvilket tidspunkt af hendes liv hun er blevet det. (Sikkert alt for tidligt) Men det jeg egentlig ville spørge om er om det er smart at give hende et implantat allerede nu for at forebygge kræft? Hun har det ikke, og er overhovedet ikke syg eller noget. Men jeg tænkte bare om det var smartest at gøre det inden der evt kommer kræft i hende? Eller er det bare totalt fjollet?  :P

FerretParadise

Jeg synes det ville være en rigtig god ide, at give hende et implantat for at prøve at forebygge imod binyrekræft.
Jeg har selv gjordt det med flere ældre ildere, som var neutraliseret, og ingen af dem udviklede binyrekræft.
Ann Hillerslev.

mette11

Implantater kan ikke skade og derfor kan du godt give et hvis det vil gøre dig mere tryg. Men de virker kun mod binyrekræft desværre. Binyrekræft er ikke den værste form for kræft en ilder kan få, da det i de fleste tilfælde (desværre ikke alle) er en sygdom der udvikler sig langsomt og dermed er det muligt at give implantat når sygdommen bliver opdaget og dermed bremse udviklingen af sygdommen. Men i nogle tilfælde er kræften aggressiv og i de tilfælde har implantater ikke mange chancer for at virke optimalt og der vil det muligvis kunne virke forebyggende, da det jo så vil virke inden at kræften for alvor bryder ud.
Så jeg vil mene at du sagtens kan give et implantat nu - det kan ikke skade og det kan muligvis hjælpe til at undgå udviklingen af binyrekræft.

Eliza

Jeg er ikke sikker på jeg ville give implantat til en ellers rask og frisk ilder, men hvis der kom det mindste, så var det nok noget af det første jeg ville overveje.

Har selv givet implantat til min ældre pige som skrantede, men vi ikke kunne finde ud af hvad fejlede. Hun har nu insulinoma som jeg synes man tit ser i forbindelse med binyrekræft, så om implantatet har stoppet en evt binyrekræft ved jeg ikke.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.