Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

bider a h til

Startet af katja, 28. Maj 2012, kl. 08:46

katja

som nogle ved fik vi her hjemme en smuk lille ilderpige hjem, hun er ca 1,5 år, tidligere ejer slog hende vist når hun bed eller ikke lige gjorde som han sagde

så nu har vi alså en ilder der bider, det kan være når du sætter vandflasken på buret at hun hapser en, eller hvis vi tager hende ud og hun ikke lige syntes vi holder rigtige , osv osv, også hvis jeg holder hende, og ikke lige har set kærsten står inde for hendes række vide

jeg vil jo ikke være for hård ved hende, men nej sagt højt virker ikke, nakke tag er hun bange for, og bare at holde hende fast til hun er færdig med at bide, for af vise hun ikke vinder gør alså meget ondt, og min hånd ligner en nåle pude, det skal dog siges det ikke er hele tiden hun bider, mere, hun har dog gode dage hvor hun hun forsøger men ikke bider igennem, men tror jeg har brug for lidt hjælp, for ved fatisk ikke lige hvordan jeg skal takle hende uden at få skræmt hende
ejer af 7 dejlige trolde,

lille_jill

Sådan var min gamle Freja også. Hun havde bare fået samme skade på få måneder. Jeg lod hende passe sig selv i lang tid, for hun fik alligevel bare et anfald og bed, hvis jeg kom for tæt på uden hun ville have det. Hun fandt hurtigt sammen med Chucky og han tog sig godt af hende. Da hun var helt tryg ved ham og omgivelserne, begyndte jeg at opdrage på hende. Men der gik et godt stykke tid, hvis jeg bare vænnede mig til at have fødderne oppe på min skraldespand, fordi hun bare kom helt umotiveret og hakkede i mig.

Hun blev dog ved med at være meget speciel, men hun havde vidst også haft en rigtigt dårlig start på livet, da jeg fik hende som 3-måneders.

katja

hun er faldet til og er gået godt ind i gruppen, hun er heller ikke aggrasiv på nogle måder, men en hurtig bevægelse eller andet så får man lige et hak, hun har hos forige ejer fået slag, nakke tag er hun død bange for, kraftigt nej og en løftet finger ender som regle med et par huller i fingeren, hun har dog gode dage hvor hun ikke bider, hun leger og trivis i gruppen, når hun er ude hopper hun også op af vores ben for at lege, men kommer fingerne ned, er der stor sansynelighed for et hak
ejer af 7 dejlige trolde,

Eliza

Tror det kommer til at tage laaaang tid at tilvænne hende, at hænder er noget positivt. Hun lyder lidt nervøs og usikker for hænderne og det er jo sådan set forståeligt nok. Tror ikke der er så meget andet for end at give godbidder og måske nusse når hun er træt?

Og så ville jeg ALDRIG bruge hænderne til straf.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

katja

vi tager det også stille og roligt, men ved snart ikke hvordan vi skal få hende til at holde op med bideriget, og ja det er kun hænder hun ikke kan li, og det har vii stor forståelse for , efter som de er fobundet med negative ting
ejer af 7 dejlige trolde,