Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvordan får jeg ham til at holde op?

Startet af Tanja11, 14. Juni 2012, kl. 12:31

Tanja11

Her til morgen da jeg skulle til at gøre rent inde i Calcifers bur, blev jeg mødt af det rene kaos.
der var grus alle steder, og han havde pjasket rundt med sit vand, som noget af gruset havde suget til sig :X
jeg ved godt at man ikke kan lære ham at holde op med at lege med sit vand, men det med at grave i sit toilet, kan man godt lære ham at det må han ikke.
han startede igår og vil gerne prøve at stoppe det inden at det bliver en vane.
han graver ikke kun i sit toilet i buret, men også dem der står rundt omkring i huset :X
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Sølvsten

Måske er det fordi du bruger grus. Prøv med krystaller eller træpiller i stedet for. Og læg gerne en lort i hver så er bakkerne knap så interessante.

PiaLyng

Ih det problem havde jeg også.. Men købte en bakke med sådan en kant på, så det ikke var så sjovt mere..

AlisVolatPropiis

Jeg må indrømme jeg slet ikke forstår ræsonnementet i at man IKKE kan lære dem at lade være med at lege med vand, men at man godt kan, når det drejer sig om bakken?! Hvor har du fået den overbevisning? jeg har endnu ikke mødt dem der har lært deres ilder de ikke må lege med gruset -men derimod har folk skiftet enten grus eller bakke.  :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg har en på 3 år som gør det om det er grus,krystaller eller andet. Han gør det kun når Bakken er frisk. Jeg er så blevet enig med mig selv om at det ikke er noget jeg kan lærer ham at han ikke må! Ildere er sære, har deres egne ideer og det er bare deres charme.

Tanja11

#5
Citat fra: Sølvsten Dato 14. Juni 2012, kl. 14:54
Måske er det fordi du bruger grus. Prøv med krystaller eller træpiller i stedet for. Og læg gerne en lort i hver så er bakkerne knap så interessante.
der er allerede en lort i hver, men han graver bare i et rent hjørne af toiletet :nej:

Citat fra: PiaLyng Dato 14. Juni 2012, kl. 15:26
Ih det problem havde jeg også.. Men købte en bakke med sådan en kant på, så det ikke var så sjovt mere..
havde også tænkt på at anskaffe en bakke med høj kant, så det i det mindste ikke er ligeså slemt når han graver :)

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 14. Juni 2012, kl. 17:37
Jeg må indrømme jeg slet ikke forstår ræsonnementet i at man IKKE kan lære dem at lade være med at lege med vand, men at man godt kan, når det drejer sig om bakken?! Hvor har du fået den overbevisning? jeg har endnu ikke mødt dem der har lært deres ilder de ikke må lege med gruset -men derimod har folk skiftet enten grus eller bakke.  :)
Nej okay det kan jeg godt se.
selvfølgelig kan man ikke lære dem at man ikke må, såmå man jo blive nød til fx at skifte grus eller ændre bakken :)

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 14. Juni 2012, kl. 18:00
Jeg har en på 3 år som gør det om det er grus,krystaller eller andet. Han gør det kun når Bakken er frisk. Jeg er så blevet enig med mig selv om at det ikke er noget jeg kan lærer ham at han ikke må! Ildere er sære, har deres egne ideer og det er bare deres charme.
hehe ja de gør som det passer dem, men så må man jo bare gøre rent :D
de er dog dejlige uanset hvad <3
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke