Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sammenføring med MEGET dominerende han

Startet af katjap, 29. Juni 2012, kl. 21:22

katjap

Håber nogen kan give mig et godt råd.
Fik lille Maica for 3 uger siden.
Da jeg fik hende hjem prøvede jeg at Sammenføre hende med mine to drenge. Det gik rigtig godt med Basse som bare er "lege onkel". Men Mojo gik lige i flæsket på hende.. Det resulterede i at hun brækkede albuen. Hun går nu alene indtil det er helet fuldstændigt. Vi sætter hende sammen med Basse engang om dagen for at de kan lege sammen, og det går fint.
Når drengene er i stuen er Maica i bur ( også i stuen) og Mojo går direkte hen til buret, logre med halen, båtter og anal prutter. Han forsøger ihærdigt at komme ind til hende. Hun sidder på den anden side af træmmerne og bider ud efter ham...
Når jeg vil fjerne ham er han helt anspændt og vil derhen igen ( han har godt nok mange kræfter )

Nu er jeg så bekymret for hvordan det skal gå når jeg igen skal Sammenføre dem. Han går lige efter hende...
Hvordan gør jeg det bedst muligt? Jeg giver dem olie gennem træmmerne og der slikker de hinandens tunger og er optaget af olien.
Er nok blevet lidt mere bekymret efter hun kom til skade føste gang...

Barky

Jeg ville også være bekymret hvis jeg var dig.

Det lover ikke godt at han er "fikseret" på hende, og at han allerede har skadet hende så alvorligt skal man ikke tage let på.

Er han snippet? Hvor gammel er han? Hvor gammel er Maica?

Man kan gå rigtig langt i sammenføringer, også for langt nogen gange. Men der er en sjælden gang i mellem hvor der står MORD skrevet i øjnene på en ilder, og det er uhyre svært at fjerne, og kan sommetider kun gælde 1 ilder, eller alle fremmede ildere.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

katjap

Mojo har implantat og er 1 år, Maica er 12 uger.
Vi har før haft besøg af både andre hanner og hunner og her markerede han sig, men efteret par gange kunne de sove sammen.

Hmm er godt nok trist han skal være sådan..

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: katjap Dato 29. Juni 2012, kl. 21:42
Mojo har implantat og er 1 år, Maica er 12 uger.
Vi har før haft besøg af både andre hanner og hunner og her markerede han sig, men efteret par gange kunne de sove sammen.

Hmm er godt nok trist han skal være sådan..
Måske  virker hans implantat ikke ret godt på ham eller ikke mere. Det er jo ikke til at vide hvor længe de holder!

katjap

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 29. Juni 2012, kl. 21:44
Citat fra: katjap Dato 29. Juni 2012, kl. 21:42
Mojo har implantat og er 1 år, Maica er 12 uger.
Vi har før haft besøg af både andre hanner og hunner og her markerede han sig, men efteret par gange kunne de sove sammen.

Hmm er godt nok trist han skal være sådan..
Måske  virker hans implantat ikke ret godt på ham eller ikke mere. Det er jo ikke til at vide hvor længe de holder!

Har faktisk tænkt det samme... Han virker dog ikke brunstig på nogen måde.. Men måske man skulle få ham kastreret allegevel..

Barky

Eller måske vente til at Maica er større og bedre kan sige fra, evt at hun får lov at møde ham med noget opbakning som kan beskytte hende/distrahere ham.

Bla bla bla.... Hilsen Julia

katjap

Vi er jo så heldige at få endnu en hvalp her den 21. Og min plan er at de to så skal gå sammen, for har det godt nok ikke godt med at hun går alene. Jeg er heldigvis hjemme ved hende hele dagen og giver hende max opmærksomhed, men det er jo bedst med en artsfælle :)

Tusind tak for jeres svar indtil videre, det betyder meget!

PiaLyng

Åh har samme problem med Bentley - udover han ikke har brækket noget, men fik en byld i nakken -.-'

Men tålmodighed, tålmodighed.. og nå ja! tålmodighed...
Selvom det skide svært, for man ønkser alt skal være skide godt, og ønsker en stor flok.

-til mit held vokser Bentley som ukrudt, og er snart større end de to bøller jeg har størst problemer med :lol:

Eliza

Jeg har en ilder der reagerer på samme måde, hun er dog ikke i stand til at gøre de andre ildere så meget andet end en masse småsår. Hun går især efter hvalpe der bliver bange og ikke tør sige fra. Siger de fra, så er det slet ikke så sjovt og så tager hun gerne flugten.
Men hun sniger sig gerne ind på dem når de så ligger og sover og rusker dem  :@

Man kan hurtigt være uheldig med sammenføringer synes jeg. De fleste gange plejer det gå godt når de slås, men sidste år da jeg skulle sammenføre knækkede min ene ilder en tand ved et enkelt uheldigt rusk. Den blev opereret ud og var splintret i 7 dele inde i kæben  :o

Jeg står desværre med en dreng nu der heller ikke vil lade den nye komme ind i flokken. Jeg har besluttet at vente til min hvalp bliver ældre og bedre kan sige fra og så må jeg overvåge det nøje og gribe ind hvis det bliver for meget. Jeg er sikker på han angriber fordi han bliver usikker. Angreb er jo tit det bedste forsvar.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Beate

Felix var også utrolig dominerende. Og hele nakken til Linus var dækket med sår :(
Han klatret op på mig, hoppet, gjorde HVAD SOM HELST, for at angribe.

Det der løsnet aggresionen hos Felix var at ta dem med ud i snor sammen :)
Det kan jo være et forsøg verdt,
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

Nanna

Ja, som Beate siger kan det måske hjælpe at lade dem mødes på neutral grund?

Da jeg fik Milo hjem gik Balou lige så meget amok som Mojo.. Han rystede, var anspændt og fik uanede kræfter. Det var så slemt at han bed mit håndled til blods fordi jeg lugtede af Milo, og balou bed ellers ALDRIG. Men de endte jo med at gå sammen, og det der hjalp var simpelthen tålmodighed og at lade dem tage deres kampe under opsyn. Milo blev hurtigt stor og kunne bedre bide fra sig og sige fra.

Er ked af han er sådan, men forhåbentlig kommer Maica, basse og Duke til at stå sammen, og måske kan han bedre med Duke som vil distrahere ham fra Maica. Jeg håber!!
Mange hilsener fra Nur, Keela, Louie og Nanna

Beate

Jeg brugte også meget tid på at putte Felix i søvn. Derefter tog jeg Linus (også søvnig) og la ham ved siden af den sovende Felix.
Så puttet vi sådan så lenge som mulig (måske 5 min, eller 45 hvis de kunne) . Det gjorde at Linus blev tryggere, og Felix lærte at man også kan være afslappet i nærheden af valpen. Dog prøvde Felix og bide af og til, men så var det bare kraftig nakke kløe og han var væk igen ;)

Af og til bare plukket jeg dem begge opp og holdt dem ved siden af hverandre til de blev rolige. Så satt jeg dem ned igen i mer afslappet humør.
Og af og til bare plukket jeg dem op og gnidde dem sammen ryg mod ryg for at gni lugten på hinanden :P

Det meste er metoder jeg bare lærte, ikke noget jeg har hørt andre gøre. Men det funket for os :) Efter litt over 1 uke kunne vi sove med åbne døre om natten.
Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke