Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Ilder der Ikk vil være i bur :(

Startet af Zopad, 5. Juli 2012, kl. 12:33

Zopad

Suk apollo er inde i en slem periode med a være i buret :( det skal så siges a deres bur er en stor kanin løbegård med et hus i der står i stuen, og med rør, hængekøjer, legeting osv men han får sådan nogle perioder (lige meget hvor meget de har været ude og løbe i huset og blevet aktiveret) Hvor han så bare Ikk vil være i buret og står og hiver i lågen og bliver nærmest helt manisk  :(
Hans tidligere ejer havde ham i et meget meget lille fuglebur hvor han faktisk var det meste a dagen så ved hvor hans adfærd stammer fra men syntes virkelig det er synd for ham han skal ha det så dårligt med a være "spærret" inde .. For nu har han masser a plads i buret og en legekammerat men det eneste han fokusere på er a komme ud når han har sine "perioder" ..

Jeg har undgået a lukke ham ud når han står og rusker i lågen for han Ikk skulle tro det virkede og så har jeg givet godbider igennem trammerne når de bliver lukket ind.. og de får en mini kong med dåsemad i eller en aktivitets bold engang imellem som aktivering når jeg er på arbejde

Men er der nogen der har andre ideer?? Eller egner han sig bare Ikk som bur ilder?  :( har pt Ikk mulighed for a lade dem bo frit i huset eller i deres eget værelse så de bliver nød til a være i bur når jeg Ikk er hjemme ..

Håber i kan hjælpe :)
Apollo & Draco <3

Zopad

Det skal så oss lige siges a når lågen står åben går han selv ind i buret for a tage noget a drikke osv og kan sagtens gå rundt og hygge sig derinde .. :)
Apollo & Draco <3

Eliza

Jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget ved det andet end at sørge for at dit hjem eller i det mindste et enkelt rum bliver helt ildersikret så han kan være ude.

Synes nogle ildere har det med at få dårlige vaner som fx at ruske tremmer. Jo flere gange de gør det jo sværer bliver det at bryde vanen og det lyder til det er noget han har gjort længe.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AlisVolatPropiis

Godbid gennem tremmerne er i hvert fald en dårlig ide.....så tror han måske det er derfra de kommer...
Hvis du absolut absolut ikke kan have ham i andet end bur, så bliver du nok nød til at ignorere det...for du lærer ham at han får opmærksomhed -negativ eller positiv ved det. :/

Zopad

Citat fra: Eliza Dato  5. Juli 2012, kl. 14:40
Jeg tror desværre ikke du kan gøre så meget ved det andet end at sørge for at dit hjem eller i det mindste et enkelt rum bliver helt ildersikret så han kan være ude.

Synes nogle ildere har det med at få dårlige vaner som fx at ruske tremmer. Jo flere gange de gør det jo sværer bliver det at bryde vanen og det lyder til det er noget han har gjort længe.

Han gjorde det oss hos den tidligere ejer hvor jeg fik a vide man bare skulle ignorer det så plejede han a stoppe men der var han så oss i rigtig dårlig form så han havde på ingen måde den energi han har nu.. Plus nu er han jo vant til a være ude det meste a dagen
Apollo & Draco <3

Zopad

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  5. Juli 2012, kl. 17:28
Godbid gennem tremmerne er i hvert fald en dårlig ide.....så tror han måske det er derfra de kommer...
Hvis du absolut absolut ikke kan have ham i andet end bur, så bliver du nok nød til at ignorere det...for du lærer ham at han får opmærksomhed -negativ eller positiv ved det. :/

Det har jeg desværre Ikk mulighed for lige nu da jeg deler hus med min ekskæreste men ville selvfølgelig gerne have en værelse til dem når jeg forhåbentlig flytter snart .. Men føler mig oss mere tryg ved de er i buret (som mere er en løbegård) når jeg Ikk er hjemme fordi jeg oss har hund og marsvin
Apollo & Draco <3

Eliza

Jeg har selv en der kradser på lukkede døre.. vi har prøvet ALT men intet har virket.

Inden det var hun en der ruskede tremmer og det var selvom de max var 8 timer i bur på et døgn (om natten) men nu er de ikke i bur mere.

Det der har været bedst er at ignorerer hende, men hun stopper ikke helt.

Det har hjulpet en del da vi flyttede, at vi aldrig har givet hende opmærksomhed for at kradse på døren i det nye hus. Her har vi ingen underboer der bliver sure over en ilder der kradser i flere timer om natten.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Eliza

Hov.. glemte at skrive at mit sidste forsøg ville være at bruge klikker træning men vi nåede kun lige at starte op på det inden vi flyttede, måske det er et forsøg værd?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Zopad

Det da forsøget værd hvis han bliver ved .. Men håber som sagt på snart a flytte så er det nok oss nemmere a se hvor stort problemet er der også starte på en frisk når man ved hva man har a muligheder for a ha dem ude osv :)

Men tak :)
Apollo & Draco <3

lille_jill

Chucky havde en lang periode hvor han ikke gad bur. Så jeg afskaffede det og lod ham gå frit. Ved ikke hvorfor han pludseligt blev så sur over det. Et par år efter blev han bur-boede igen uden problemer.

Zopad

Mystisk  :S
Men har tænkt lidt på om det er fordi apollo er blevet lidt træt a sin  "lillebror" som der jo selvfølgelig er utrolig meget krudt i .. For han gider ham heller Ikk rigtig når de er ude og løbe nu og er oss holdt op med a båtte  :( her i morges endte jeg faktisk med a gå ud og hente hans gamle bur fordi han startede kl 5.30 (og de kommer først i buret 12 - 01.00)  :zz: så var Ikk helt enig med ham a han skulle stå og larme men da han kom over i sit gamle bur lagde han sig til a sove igen ..  :S
Apollo & Draco <3

Barky

Når mine var trætte af at være i bur, og jeg ikke havde mulighed for at lukke dem ud, så gav jeg dem en håndfuld tørret kød til at holde dem beskæftiget og distrahere dem.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Zopad

Citat fra: Barky Dato  7. Juli 2012, kl. 09:38
Når mine var trætte af at være i bur, og jeg ikke havde mulighed for at lukke dem ud, så gav jeg dem en håndfuld tørret kød til at holde dem beskæftiget og distrahere dem.

Giver dem oss aktivitets bold eller en mini kong med lidt dåsemad i eller ja, tyggestænger a kød  :(
Apollo & Draco <3