Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Bider og sutter på ørene.

Startet af MichelleR, 14. Juli 2012, kl. 19:09

MichelleR

Vores nye fritte bider og sutter vores anden fritte på ørene, hun sætter ham ikke på plads og ligger bare helt livløs mens han gør det, hun hvæser af ham, men han er døv så han kan nok ikke forstå om han skal stoppe.

Hvad tror i det kan være for der er snart gået huld på hendes øre nemlig.

:S

Lena og Peter

Det er meget alm. at hvalpe sutter på øre hos de voksne ilder.. De gør det for at få tryghed.

Det skulle gerne gå i sig selv inden længe, med du skal selvfølgelig holde øje med huden på øret så det ikke tager skade..  ;)

MichelleR

hvis det går i sig selv så er det jo godt nok, der er allerede bare kommet et sår på det ene øre. :)

Barky

Så må i prøve at stoppe ham når han er igang. Evt anskaf noget tørret kød (det er faktisk også rigtig sundt for dem) som han kan ligge og tygge i istedet for.
Det er muligt at i helt skal fjerne tæven og så stikke ham det tørrede kød og først når hans fokus er helt rettet på kødet så kan i sætte hende tilbage.

For ja, han kan jo ikke høre hende, og hun er ikke så god til at sige fra. Så må i godt blande jer lidt. ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

MichelleR

vi tager også fat i nakken på ham og ligger ham på siden, så han stopper, men de sover heldigvis nu. :)

FerretParadise

Citat fra: MichelleR Dato 14. Juli 2012, kl. 20:37
vi tager også fat i nakken på ham og ligger ham på siden, så han stopper, men de sover heldigvis nu. :)
Det er måske lige hårdt nok, at gøre det på den måde.
Han er jo bare en hvalp, som hygger sig og får lidt tryghed. Ved at tage ham i nakken, straffer I ham, og det synes jeg er lidt synd. Han har som sådan ikke gjort noget forkert.

Ud over det, så er nakketag (efter min mening) en helt unødvendig måde at opdrage en ilder på. Men det emne kan du søge efter herinde, det er meget god læsning lige om det.
Ann Hillerslev.

MichelleR

Vi tager jo ikke hårdt fat på ham... vi tager ham i nakken og tager ham væk fra hende og ligger ham ned i 1 sek... Det er det vi har læst os til nogle siger man skal tage fat i nakken andre siger man skal sige noget til dem, nogle siger man selv skal bide dem i nakken. det er ikke til og gøre sig klog på. Vi opdrager ham på den måde her, fordi den hjælper os. og det ikke gør ondt på ham..

Shamua

Man kan vel også prøve at tage ham op og lade ham ligge ved dig og nusse ham lidt. Så kan det være han finder tryghed ved dig i stedet :) .. og så eventuelt gøre som Barky skriver, give ham noget tørret kød eller en anden form for godbid :)

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Jeg synes også personligt det er lige lovligt meget at straffe en hvalp, fordi han højst sandsynligt er taget fra sin mor alt alt for tidligt, døve ildere er lidt længere om at lære og finde tryghed og selvtillid, og 8 uger er det aller tidligste de seriøse avlere tillader deres hvalpe forlader moderen. -Som regel går der op til 10 endda flere uger før hvalpene -eller visse hvalpe er klar.

Han er jo bare bange og prøver at trøste sig selv. Det er også synd at straffe dem væk fra instinkter :) det er jo ikke fordi han bevidst er fræk :)

Jeg ville lade dem klare det selv :) og så købe noget sårspray til dyr, som både renser hendes ører så der ikke går betændelse i, og så har det den heldige sideeffekt at det smager helt af helvede til ;)

ilderhjemmet

Filine er så vores døve ilder, hun er idag ca. 3 år, vi fik hende da hun var ca. 6 måneder, da hun kom til os fandt hun også tryghed ved en anden ilderdreng og gjorde præcis det samme som jeres og der skete også præcis det samme med ilderdrengens ører.
Skipper (min mand) tog sig meget af hende ( hun kan ikk' fordrage mig  :( og stadig den dag idag bider hun ud efter mig)
og den dag idag vasker hun Skipper i hele hovedet  <3, det er simpelthen blevet til en hyggestund for dem begge  :)
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet