Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hunderæd lille dreng :(

Startet af englefugl, 1. August 2012, kl. 11:37

englefugl

Ja nu må jeg lige tilføje endnu en sammenførselstråd, for kunne ikke helt få noget ud af at søge herinde, da jeg synes at mit problem er lidt specifikt :/

Det drejer sig om min nye dejlige pastel-dreng Merlin. Han er noget af det sødeste, og højst sandsynligt nok den nemmeste hvalp jeg nogensinde har haft :)
Men.. Når det kommer til sammenføring med de andre er det noget værre lort. Han er virkelig hunderæd for de andre. Vi prøvede at sætte dem sammen og så ville Fenris, som der bare er en kæmpe idiot overfor nye, selvfølgelig bide ham i nakken. Og så brød helvede ellers løs, og Merlin begyndte at skrige rigtig meget, og løb ind under tæppet og lå bare og skreg uafbrudt.
Og det var ligemeget om det var os eller en ilder der rørte ved ham på det tidspunkt så sagde han alle mulige forfærdelige lyde og skreg. Og alle de lyde og skrigene ophidser de andre endnu mere og gør dem mere vrede :( Og han kan ikke ikke engang være i en løbegård i samme rum som dem, for så går de andre hen til tremmerne, og så står han og piver dem rigtig højt ind i hovedet, og fronter dem, så de både bliver helt forskrækkede og også mere vrede.
Så prøvede vi at sætte ham sammen med Pan som er vores sødeste dreng, men ham var han ligeså bange for, også selvom at Pan bare i første omgang ligger og tumler oven på ham uden at bide. Men så siger Merlin jo alle de sindssyge lyde, og så bliver Pan forvirret og mere ophidset ligesom før med de andre også.
De kan godt stå og spise vitaminpasta og olie sammen, og de har faktisk også sovet lidt sammen. Men så når de begge er lysvågne og der ikke er lækkerier i nærheden er Merlin stadig ligeså bange for ham... Vi prøvede også at gå tur med dem sammen, men det nyttede heller ikke noget. Også selvom at Pan overhovedet ikke bider i første omgang..  :X
Så den eneste han kan gå med nu, er min gamle pige Mischa. Hun gør nemlig ikke en flue fortræd, og hende går han rundt og båtter efter ;)
Men det virker som et meget uoverskueligt projekt, så derfor har jeg brug for hjælp, og for at høre andres erfaringer. For jeg har ikke selv oplevet noget lignende før :(

Skal også lige tilføje at han var sluppet ud hjemme hos Marianne og var røget ind hos nogle der gennembankede ham, så han var proppet med sår i nakken, og havde et i næsen også. Så kan det måske have sat en skræk i livet på ham? :/

tzari

Prøv at smide ham på zylkene i et par uger og prøv igen med dem du ved ikke bider ham men kun møfler lidt. Yoda lært at være sammen med de yngste på dne måde, hun havde nemlig besluttet sig for hvalpe skulle dræbes pga angst agression for der var ingen tvivl om hun var skræmt når hun gjorde det. Efter et par uger på zylkene slappede hun mere af og endte med at få dem først langsomt sammen.

Zylkene er IKKE medicin men et naturmiddel bygget på mælke elementer(men uden laktose)  :) Du skal så tømme pillerne og blande op i vand og suge det op i en engangs -sprøjte da de mindste piller er til 5 kg og det vejer en ilder jo ikke just.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

ilderhjemmet

Vi havde/har samme problem med Zorro, han var/er hundeangst for sine artsfæller, vi har gjort det at han stille og rolig er blevet sammenført med 2 af vores gamle tøser, i starten, ca 2 måneder tog det,  skreg han og rystede helt vild og vi var om Zorro det meste af tiden, selvfølgelig også om de to tøser, efterhånden aftog det og de har det alle tre godt sammen idag, da jeg/vi ikke har lyst til 2 hold bliver Zorro sammenført med de 7 andre i vores ferie, vi har opdelt vouliere samt indendørsburene så alle kan dufte til Zorro og omvendt og "tænde" nysgerrigheden som nu er der, sådan har de gået "op og ned og ved siden af hinanden i omkring 7 måneder. Denne metode brugte vi også da vi skulle sammenføre Filine, Hannibal og Jørgen med de andre og det er gået over alt forventning, det tog ca 1 uge

Vi ønsker dig alt muligt held og lykke med sammenføringen - som ikke altid er nem - og håber du kan bruge vores metode

Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Eliza

Nu er han jo lige blevet hevet fra sin familie og har så skulle bo og forholde sig til et fremmed sted hvor han endda fik en ordentlig omgang tæsk, for derefter at flytte igen til et nyt sted med fremmede ildere der vil tæske ham.

Kan godt forstå han er bange og det vil nok tage lang tid før han bliver tryg :(

Jeg har selv fået en hvalp hjem, som jeg prøvede at sætte sammen med de andre og det så ud til at gå rigtig godt så de fik lov at sove sammen, men næste dag havde jeg en panisk hvalp der var bange for alt og alle.
Han var jo heller ikke 100% tryg ved mig endnu efter så kort tid, så jeg skildte dem ad og brugte lang tid på at få et godt bånd til ham, så han kunne føle sig tryg hos mig. Han er i forvejen meget tillidsfuld over for mennesker, så det var ikke så svært, ved ikke hvordan merlin er?
Jeg kunne så sætte den ene ilder jeg ikke havde set tæske ham ind til ham og lidt efter lidt blev han mere modig og nu er de bedste venner. Jeg gav ham lov til at falde til og vokse lidt og han er klart blevet mere modig.

Jeg har prøvet at sammenføre en gang til men efter 1½ døgn måtte jeg skille dem ad da min hvalp havde så mange sår og blev bange igen så synes ikke det var fair. Hans sår er helet næsten og nu ændrer jeg taktik og sammenfører med den ilder jeg synes er værst og som styrer det hele (godt nok ikke hende der laver de slemmeste sår, men hun er mest aggresiv), for hvis de finder ud af det tror jeg den sidste følger med og accepterer ham, så måske det er et forsøg værd?

Jeg ved ikke hvor gammel han er nu, men måske han skal have lidt tid med den tæve og jer til han bliver lidt ældre og modigere.

håber det lykkes for sammenføringer er et helved.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

Tak for svar alle sammen. :) Jeg tror også at jeg bare langsomt vil prøve og sammenføre, og i første omgang lade hans tidligere sår hele :) Han er meget glad for os allerede og han hopper rundt og er glad og føler allerede at han ejer hele huset ;) Det er kun andre ildere han er bange for lige nu. Så i bund og grund hedder det vel bare tålmodighed, tålmodighed og mere tålmodighed :D