Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Min Problem ilder!!

Startet af naja6400, 26. April 2009, kl. 11:09

naja6400

Hej allesammen..

har 2 dejlige verile hanner sammen, de er to engle, de slås aldrig for alvor og bider aldrig..
mit problem er min 8 mdr gamle sort angora, han er seriøst en pestilens , han vil ALTID ud uanset
hvor meget han har været ude hele dagen, han har allerede splittet to bure ad, sidst var han ved at hoppe ud af køkkevinduet, og så kan han fandeme ruske tremmer så det gør noget, ved snart ikke hva jeg skal stille op med ham. for han er jo ellers dejlig... den anden er vist for tyk til at mase sig ud af tremmerne..

et andet  spørgsmål...

gør det noget hvis de ikke lige kommer ud en dag, ikke fordi de ikke kommer ud, men
hvis man nu skulle noget en dag ?
håber i har nogle svar..

Naja, henrik, ferdinan, xena & Tiger

Namilla

8 mdr, så er han jo teenager med stort T... og har derfor krudt i måsen... jeg kan ikke undgå at tænke på, om han bliver stimuleret nok? Ildere skal jo ikke bare lukkes ud, de skal også stimuleres og aktiveres...
Du kan fx prøve at gå en lang tur med ham om aftenen, inden sengetid... Men derudover, så vil kastration muligvis også hjælpe på det...
En anden løsning kunne jo være, at have dem gående frit hele døgnet...evt. sikre badeværelset, eller køkkenet, så de kan rende frit der, om natten...
Det ville også være løsningen på dit andet spørgsmål...for nej, der sker ikke noget ved, at de ikke kommer ud en enkelt dag, men det er ikke en holdbar løsning, hvis det er noget der sker ret tit... Hvis du af og til har for travlt til at have dem ude, så kunne det jo være løsningen, at indrette et værelse, hvor de kunne gå frit..

Julie

du kan også stimulerer ham ved at gemme godbider i en kasse med f.eks. grødris eller jord. bare at hans snudeskaft kommer til at arbejde, for det er virkelig en killer der slår de fleste ildere ud efter et stykke tid, hvis de bruger næsen meget. et alternativ der kunne være lidt sjovt, og som jeg selv skal igang med, er at lægge spor som man gør med hunde.

naja6400

8 mdr, så er han jo teenager med stort T... og har derfor krudt i måsen... jeg kan ikke undgå at tænke på, om han bliver stimuleret nok? Ildere skal jo ikke bare lukkes ud, de skal også stimuleres og aktiveres...
Du kan fx prøve at gå en lang tur med ham om aftenen, inden sengetid...


ja det ved jeg godt han er :-) i allerhøjeste grad :-)
det ved jeg ikke om han gør, når de er ude bruger jeg ca 2.5 time på at lege, nusse og snakke med dem,
og laver tit en lille ''aktiveringskasse'' til dem, med lidt krølet avis og poser o.s.v,
de for også levende mus og hamstre, men ellers gider de egentlig ikk at lege , da de har for travlt med at lunte rundt og
undersøge.. har tit  min ældste han med ud at gå, og han ELSKER det, men den anden er skrækslagen for at komme ud..
nogle ideer til anden aktivering, ja og flytter snart, og da vil de få hele badeværelset for dem selv...

naja6400

har jeg prøvet, men banditten er SÅÅRH kræsen at man ik fatter det.. ikk om han kan li noget af det mor har købt,

det eneste han vil ha er
ÆG
TØRFODDER
Hamstre/mus (men han spiser dem ik)
ÆG
TØRFODER
TØRFODER
ÆG  :P

Han er meget besynderlig..
har endnu ikke mestret at finde en godbid han kan li...

Nogle forslag??

Namilla

Giv ham fx hele æg... så skal han selv arbejde for at få dem åbnet... (skal nok gøres på badeværelset, da det kan være en griset omgang)... Og så begynd at træne ham i at gå tur...start med at have ham i en taske/hætte eller lomme, og lad ham så selv komme op eller ned, som det passer ham... jeg har trænet at gå i sele med alle mine, fra den dag jeg har fået dem...

Men som sagt så kunne en kastration også hjælpe lidt på det?