Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Er True Black en myte?

Startet af Emmadyhr, 1. Maj 2009, kl. 05:00

Emmadyhr

Nu har jeg kørte jeg ved ikke hvor mange internet sider igennem for at finde et billede af en True Black Ferret. Eller finde ud af hvad det er?  Som det har været oppe før så haldler det jo for hvad der er Black Self og hvad der er True Black..
Nu kommer mit spørgsmål  :fnis:  Jeg har i min iver for at finde info om dnne farve, hørt at der går en "myte" om at der skulle findes en farve der var som jeg før selv trode en True Black skulle være. Sort med sort underuld og uden aftegn maske eller noget!! Nå men jeg har nu fundet ud af at denne farve faktisk slet ikke er til :nej:  Der går nogle fortælligner om at den skulle være til i USA.. men jeg har aldrig fået endelig svar på om den rent faktisk også er det, De fleste siger at det ikke er sandt.. Er der nogen der ved noget om det? Udover det ville jeg gerne høre om nogle vidste noget om denne farve? (udover at sort ikke er en normal farve jo) og hvad risikoen er ved dem. Altså er det mere sygdom og dårlig indavl på dem end på en Black Self? Eller er det det samme?

Amazing Ferret

Mit bud er at True Black er det samme som Black Self og derfor kan du ikke finde noget om True Black ;)

Men om det er rigtig ved jeg ikke

Anne

en HEL sort ilder med sort ulderuld og udne lysere hår har jeg aldrig mødt og tvivler på jeg gør.
Men min mening kender du Maria

Black Diamond

Men bare fordi du ikke har set sådan og måske heller aldrig kommer til det..kan den jo godt være til  :fnis:

Starshineferrets

Jag tror att True black är helt enkelt en annan benämmning på en färg, som i andra länder heter något annat.
I Frankrike är det en vanlig färgbenämning. men den används både för Black selfs och Mörka viltfärgade av vad jag har sett

Anne

Muligvis ikke. Jeg siger ikke at der ikke findes noget der hedder true black, men jeg siger at det ikke er en helt sort ilde rmed helt sort underuld og uden et hår i brun nuance eller hvid. Det skal jeg se før jeg tror det.

Black Diamond

Jeg vil så sige at jeg i dag har snakket med en der faktisk har set en.

lille_jill


Black Diamond

Desværre har jeg ikke selv set billedet af den. Men hun sagde bare hun selv havde set en..Så de findes :fnis:

tzari

Ja de går også under begrebet "amerikanske mink"   :P Ildere vil altid have lidt hvidt ved snuden da de genetisk er kodet for dette ;) Mink derimod er fuldfarvet og massive i farven.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg synes det er lidt underligt at der kun er 1 person som har set en true black......og jeg tror ikke de findes. Igen så er der mange der finder på navne fordi det lyder mere fancy eller hvad man skal kalde det  :fnis:

Black Diamond

Jamen i har helt ret. Jeg er heller ikke ude i at jeg skal bevise at de findes. Jeg var mere ude i at høre om der er nogen der kender noget til dem og om man ved om der er mere sygdom med sådanne dyr end med en normal Black self.. Altså HVIS der var en helt sort uden aftegn eller hvidt.. Bager de så på de samme avelige geniske svagheder som en black self eller er der også andre ting der kan spille ind hos sådanne dyr? Hvis der ikke er det og hvis de er så "Sjældne" er der så en anden sygdoms svaghed hos sådanne dyr.. Jeg snakker med nogle få på Facebook der også er helt vild efter sådan en ,lige som mig..Men vi må afare at vi ikke ved om de faktisk er til at lave/ eller få.. Jeg kender en der gerne vil prøve.Men jeg ved ikke hvordan de genitisk ville kunne lade sig gøre. en ilder vil altid havde noget hvidt ,det ved jeg godt. Så derfor virker det jo umuliigt..

lille_jill

Jeg har en lyseblå ged med lilla prikker. Men i må altså ikke se den, så i må stole på det jeg siger  :lol:

Black Diamond

Citat fra: lille_jill Dato  5. Maj 2009, kl. 17:02
Jeg har en lyseblå ged med lilla prikker. Men i må altså ikke se den, så i må stole på det jeg siger  :lol:

Jeg kan ikke helt se hvad du mener :fnis:..At man ikke skal stole på sine venner? Skal alt bevises med billeder? Hvis alle mine venner skulle komme med billeder af alt hvad de siger så ville de jo ikke lave andet...
Hvis du ikke selv ønsker at tro på det så er det ok. Jeg vælger hvad jeg vil tro. Så er den ikke længer..

Amazing Ferret

Citat fra: lille_jill Dato  5. Maj 2009, kl. 17:02
Jeg har en lyseblå ged med lilla prikker. Men i må altså ikke se den, så i må stole på det jeg siger  :lol:

:o :S