Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Tror måske at Ludvig er lidt undervægtig...gode råd?

Startet af ludvig, 7. Maj 2009, kl. 08:38

ludvig

Nu har vi jo været ude og hente os endnu en ilder i søndags, og han er en rigtig basse, måske oven i købet lidt overvægtig...!?
I hvertfald er vi blevet noget mere opmærksomme på hvor lille Ludvig rent faktisk er, ved at se ham i forhold til. Han er noget mindre og en del mere lelgangt til at komme rundt, men vil gerne have lidt mere fedt på sidebenene af ham. Han er ikke vandt til at spise kød, vi har prøvet at give ham en mus engang, men den interesserede ham ikke! Så tror heller ikke at ducksoupe eller hvad det hedder, vil være noget for ham. Vi er lige gået over på noget fodder der hedder Genesis, i håb om at der skulle være mere fedt i...men er der ellers nogen der har nogle gode råd?

lille_jill

Chucky er også alt for lille (1034 gram og meget lang) han spiser heller ikke kød men elsker ducksoup. Det har jo ikke samme konsistens som råt kød og der er blandet tørfodder og olie i. Prøv det, kan være at i bliver overraskede :)
Jeg gav ham suppe i en periode hvor han tog lidt på. Der gik så 14 dage uden suppen og han tabte det meste igen.

Namilla

Jeg ville også sige, at du nok bliver nødt til at prøve ducksoup før du afskriver det... det er jo tilberedt kylling, så smagen er jo helt anderledes...
Har I prøvet om han vil have æggeblomme? Eller lakseolie?

Anne

Man putter deres foder i ducksoup så det smager jo af dte. Første gang man laver det puter man meget foder i for at sikre de kan lide det. Efter det kan man putte lidt mindre i.

Jeg laver ducksoup jævnligt og har en tøs der er ret tynd nu. Så laver jeg en luksusudgave hvor jeg blander en rå æggeblomme i inden hun får det og fiskeolie, det er bare guf :D :D

Alle mine er helt tosset med ducksoup, og også dengang det ikke var alle der ville have kød. Og vil de ikke lige spise det kan man tage lidt på sin finger og stilleop til ders mund, så smager de som regel på det og finder ud af det er godt.

ludvig

okay, tak for svarene. har hverken prøvet æggeblomme eller olie, men vil jeg da klart gøre. var ikke klar over at det ville fede dem lidt op...min uvidenhed!
Men vil da prøve ducksoupen, kan jo aldrig skade. vil jo ham kun det bedste :love:

lille_jill

Jeg skal vidst også lige have bikset en portion mere sammen.. Vil prøve tippet med æggeblomme.

Da Chucky fik det, var det om morgenen. Hver evig eneste morgen var jeg derfor ved at falde over kræet, hvis han ikke fik suppen lige når jeg stod op, for så rendte han rundt i røven på mig. Desuden satte han sig og gloede på køleskabet, hvis der ikke skete noget  :fnis:

Namilla

Derudover synes jeg du skal kigge på http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=6527
Der er et skema med sammenligning mellem alle de kendte typer af ilderfoder og killingefoder...så kan du jo vælge det der placerer sig bedst... Jeg kan dog ikke finde den type du bruger, men hvis du kigger på tabellen, eller skriver nøgletallene ind her i tråden, så kan vi evt. vejlede dig mht. om der var en type foder, som var bedre...

EANCAI

Da vi fik vores Cai fik vi at vide at katte våd foder er godt, det har også givet Cai noget på sidebene og vi vil også gøre det med vores nye lille basse. Men det er killinge våd foder som er bedst og helst ikke for meget , vi har givet vores et par gange i ugen og han elsker det - håber du kan bruge det  :)

Amazing Ferret

Kattevådfoder er ikke særlig godt....ganske alm killingefoder(af de gode mærker) er godt ellers ducksoup og æggeblomme

Hvis man skal bruge vådfoder kan man få noget hos dyrlægen der hedder AD og det er hammer godt til at fede en ilder op med

Black Diamond

Man giver da ikke vådfoder til en ilder, :fnis: hvor har du hørt det skulle være godt? Men som Namilla siger så er der en side på ilder forum hvor du kan finde noget godt.. her er en lille huske regl.
Protein 30 + %, Fedt 20-25 %, Fibre 0-2 % Kulhydrater 0-20 %
Det er bedst med killinge foder.

AlisVolatPropiis

Kattevådfoder opfylder intet af ilderens nærringsbehov...og giver i øvrigt nyresten i længden. Så det skal de bestemt ikke have.

AD er godt til en sart mave -men det feder ikke, der er langt mindre fedt i end i deres tørfoder, og da det som det meste vådfoder mest består af vand...så mætter det også før det nærer.

Peewit

Da Molly var syg og tabte sig helt vildt, der gav jeg hende AD blandet med fiskeolie og en smule lunken vand(så det blev lidt lunt og duftede af mere) det tog hun altså en pæn del på af. Så det vil jeg da nok anbefale at prøve lidt hvis det skulle være.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Amazing Ferret

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  9. Juli 2009, kl. 17:15
Kattevådfoder opfylder intet af ilderens nærringsbehov...og giver i øvrigt nyresten i længden. Så det skal de bestemt ikke have.

AD er godt til en sart mave -men det feder ikke, der er langt mindre fedt i end i deres tørfoder, og da det som det meste vådfoder mest består af vand...så mætter det også før det nærer.

Det passer ikke helt med at det ikke er godt til opfedning :fnis: Jeg har selv opfedet en del ildere på det og det har mange andre også.
Det er til opfedning af katte som har/er syge, så noget godt må da der være i