Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Vegetar ilder?

Startet af lillefnug, 10. Maj 2009, kl. 22:33

lillefnug

Det var ingen succes med ducksoup men lidt lakseolie på tørkosten kan lige gå an så okay Hudini, så får du det bare sådan
Mor til 5

Anne

Citat fra: Namilla Dato 11. Maj 2009, kl. 16:57
Ducksoup:
Kylling (eller and) som man koger i LANG tid (nemmest i en trykkoger, men kan også sagtens gøres i en gryde), indtil alt kødet falder fra knoglerne, selvfølgelig uden krydderier... så blender man det (sammen med noget af væsken det har kogt i) sammen med noget tørfoder... du kan også tilsætte æggeblomme og/eller olie... i starten tilsætter man en del tørfoder, så det er det, det smager af, og så tilsætter man gradvis mindre og mindre... Nogen blender knoglerne med, men jeg piller dem nu altid fra... (man skal have en rigtig kraftig blender, hvis man vil have benene med, for man skal være helt sikker på, at de bliver helt knust)
Det er rigtig godt til ildere... og mange syge ildere vil gerne spise ducksoup, når de ikke vil spise tørfoder...
Ducksoup kan også laves på oksekød eller lam med knogler, men det er bare lidt hårdere ved maven, end kylling er...

Tit er pointen i ducksoup at man bevarer alt fedt, men fedt fra oksekød og andet rødt kød indeholder stoffer som kan ophobes i ilderens nyre, så det er nok bedst at holde sig til kylling. Men selvfølgelig hvis man giver det en sjældent gang imellem og ikke i større mængder kan det laves med hvad som helst. Kylling er ret billgt så jeg synes det er både sikrest og nemmest.

Pipvig

Jeg havde absolut heller ikke noget held med kød til Max, men jeg prøvede at købe en frossen mus til ham.
Den snusede han også bare til. Så prøvede jeg at hælde olivenolie over (det er han helt syg med), og så gled den ellers ned.