Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Valg af tørfoder

Startet af Peewit, 11. Maj 2009, kl. 17:07

Peewit

Jeg overvejer at skifte foder til Dobby, men ved ikke helt, hvad jeg skal vælge, så håber i lige kan hjælpe lidt. :)

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om det skal være Hill´s nature´s best kitten, Royal Canin persian kitten 32 eller Eukanuba kitten complete?

Hvad kan i anbefale?
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Julie

Da jeg fodrede med tørfoder brugte jeg en blanding af Acana Kitten og Hills Kitten Chicken. Dyrene elskede det og de fik en deeeeeejlig lækker pels af det.. Helt sikkert anbefalelsesværdigt!

RockaHulla

Jeg bruger selv Hills Natures Best Kitten og de er rigtig glade for det.
Jeg syntes du skal undgå Royal Canin pga bht'en.

Black Diamond

Jeg bruger Royal Canin til mine. De er meget glade for det.. Jeg har brugt Kitten Persian 32 de sidste halve år ,sammen med de to andre typer til killinger ,Babycat 34 og Kitten 36.. Jeg har været meget glad for det og mine dyr er vilde med det. Jeg vil dog ikke købe Persian igen til mine. efter at havde kigget ingerdienserne ordenligt igemmen ,syndes jeg der var for meget ris og majs og vegetabilske ingerdienser i i forhold til hvad jeg ville give mine.Jeg syndes også stykkerne er en smule store i forhold til når man har hvalpe. Jeg holder mig til de to andre frem over. Men det er jo en smags sag. Selve protin indholdet er fint og også med fedt i forhold til hvad jeg syndes. Jeg vil bare ikke bruge det igen. Så hvis jeg skal anbefale noget så bliver de de to andre. Babycat er i øvrigt virkelig godt at bruge i duksup fandt jeg ud af. Det er utrolig nemt at opbløde og det syndes jeg ret godt om,når nu det skal være.... selv om ingen af mine vil røre duksup  :fnis:

lille_jill

Jeg startede ud med olivers for 2 år siden. Var jeg egentligt meget godt tilfreds med og brugte i lang tid. Freja var rimeligt rund og Chucky for slank (Penny lige i midten), så det passede fint til alle 3. Olivers bringer også ud, så det var nemt og praktisk. Da jeg så blev udskrevet og kun havde Chucky tilbage, tænkte jeg, at jeg ville prøve med Acana, fordi at der var mere fedt i. Det var både ham og min kat super glade for, men Chucky tog ikke på. Så købte jeg en ordentlig sæk af Hills kitten fordi jeg havde hørt at det skulle de bleve ret så runde af. Har stadig en lidt for slank ilder som oven i købet ikke er særligt vild med foderet.
Ryger nok tilbage på acana igen på et tidspunkt.

Peewit

Der er ikke nogen der har erfaring med Eukanuba kitten complete?
Hvad med Orijen, er der nogen der kender det? Synes det ser meget fornuftigt ud..!
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

RockaHulla

Jeg har prøvet orijen til mine, da jeg også syntes det så fornuftigt ud, men det kunne deres maver godt nok ikke klare.
De fik rigtig dårlig mave af det og efterfølgende har jeg kigget på nettet og læst at det er sket for "en del" dyr.
Der er selvfølgelig nogen, der har det fint med det og det kan også være dine dyr ville.

Amazing Ferret

Mine får Orijen og jeg har ingen problemer med det foder

RockaHulla

Super.
Jeg syntes også det var trist, mine reagerede som de gjorde, for det virker som godt foder.

AlisVolatPropiis

Mine får Orijen og virker rigtig glade for det :D -de æder dog en hel del af det, men jeg har en teori om at det er fordi der ikke er kulhydrater der mætter før de er nærede....der kommer nemlig ikke særligt meget ud i den anden ende :lol:

Jeg overvejer dog at blande lidt op med Hills Kitten eller Totally Ferret.... :)

Anne

Jeg bruger hills kitten chicken. Jeg mener jeg fravalgte natures best pga at fibrene var for høje i mine øjne. Men er ikke sikker, det er år siden nu. Det blander jeg med forskellige ting. Fast blander jeg det med noegt der hedder beaphar xtra vital care +. Det er et suer foder men har for lidt fedtndhild til at være alene. Men hills kiten chicken har meget højt fedt indhold så sammen syens jeg det er ret smart. Ellers bruger jeg løbende arion kitten, totally ferret og fernando ferret i blandingen alt efter hvad jeg lige kan finde.

Jeg vil gerne prøve orijen engang.