Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Oliven-Fiske olie

Startet af Rinus, 15. Maj 2009, kl. 07:56

Rinus

Både min hund og ilder er helt vil med fisk og fiske olie :fnis:  :fnis: men min mor tænkte på om at man ikke kunne lave en selv..... så søgte lidt og fandt en let opskrift :dans:

Førs skal man have noget at putte det i ...(Jeg bruger tomme fløde flasker)
Så tager man nogle tøret fisk og putter ned i flasken ...(Tørede fisk kan man købe i Brugsen,fakta,netto o.s.v eller en dyrehandel)
når flasen er fyldt op Med fisk skal man begynde med oliven/solsikke olien...(bare til den er næsten fyldt)
Så skal den bare stå i 24timer.
(Min Lille Logan elsker den :fnis:)

Bawa

smart :D det vil jeg huske ..

Namilla

Man skal vel bare være opmærksom på, at hovedbestanddelen stadig er en vegetabilsk olie... altså lavet på henholdvis solsikker eller oliven... hvorimod ren lakseolie (eller anden fiskeolie) er lavet af fisk, og derfor er en animalsk olie...
Man fraråder at ildere får frugt og grønt, så jeg ville ikke bruge en vegetabilsk olie som kosttilskud...

Bawa

hov, det tænkte jeg slet ikke over  :o

Namilla

Det bliver jo i øvrigt ikke til en fiskeolie, bare fordi det smager af fisk *S*...det er stadig en olivenolie... Man kan selvfølgelig godt bruge det, fx når der skal klippes klør, eller renses ører, men jeg ville ikke bruge det som decideret tilskud på daglig basis...

Bawa

nej okay ;)
tror jeg holder mig til lakseolien så.

men stadig et godt råd syntes jeg  :ja:

Rinus

I know it ;) Jeg bruger den også kun når Logan skal have klippet klør eller hvis han ikke lige gider at have sele på :fnis: ...
(jeg kunne heller ikke drømme om at give ham den til daglig tilskud)

tzari

Jeg plejer at lade en lillle geletine tablet med fiskeolie falde ned til dem en gang i mellem de ELSKER det(giver max en hver anden dag af de små fiskeolie piller. Giv ikke alt for mange så i risikere forgiftning) . Skal bare finde mine piller frem og de kommer løbende stor tiggende og så er fiskeolie jo sundt for os mennesker også  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner