Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Bare lige et par spørgsmål...

Startet af Pipvig, 17. Maj 2009, kl. 12:39

PiaLyng


xCelina

Citat fra: Shamua88 Dato 14. Oktober 2009, kl. 00:20
Mikka er min første ilder, så ved jo ikke hvor stor han burde være. Har dog set en ilder på 3½ måneder, som nærmest er dobbelt så stor som Mikka.


Nogen der kan hjælpe mig med at få svar, er helt forvirret nu!


Baby var også min første ilder, købte hende af to piger som havde købt hende i en dyrehandel..
Hun har altid været virkelig lille at se på og er først blevet "stor" her inden for den sidste månedstid..
Så måske du bare har fået en lille langsom voksende ilder? :) Ved ikke? har ikke specielt forstand på ildere, men hvis han har det som han skal og opfører sig normalt, så skulle der vel ikke være noget? :S
Min Lilli er også meget lille synes jeg.. ;)

Pipvig

Eller måske som Cille siger er det en tæve

Shamua

Citat fra: Amazing Ferret Dato 14. Oktober 2009, kl. 00:28
Citat fra: Shamua88 Dato 14. Oktober 2009, kl. 00:20
Ej nu bliver jeg helt vildt bekymret! Hvis jeg har forstået rigtigt, vil en ilder af normal bygning, der vejer 870 gram være omkring 8 uger gammel (2 måneder) , eller 11 uger (2½ måned), nu har jeg ikke længdemål på mikka, men ved at han vejede 570 g d. 9 okt. , og det siges, af ham jeg købte ham ved, at han skulle være omkring 4-5 måneder, da jeg købte ham, d. 24/9.

Ud fra det kan jeg jo konkluderer at enten:
- Er Mikka blevet total forkert fodret så han ikke er vokset ordentlig som hvalp
- Han er en dværg (kan en ilder være det)
- eller han ikke engang er 10 uger gammel nu, hvor jeg har haft ham i godt og vel 3 uger, og forrige ejer en måned (det er jo 7 uger), så må han jo nærmest være taget fra moren direkte efter fødslen :/

Man han er ikke en hvalp der søger tryghed, han hygger meget med sig selv. Han elsker at sove i sit bur, og elsker at rende rundt med os når vi er hjemme. Han bider aldrig, kun nap i leg, ikke noget der gør ondt. (han bed kun den første aften vi havde ham, to gange)

Mikka er min første ilder, så ved jo ikke hvor stor han burde være. Har dog set en ilder på 3½ måneder, som nærmest er dobbelt så stor som Mikka.


Nogen der kan hjælpe mig med at få svar, er helt forvirret nu!

Dyrehandel ildere er som regel taget fra moren alt for tidligt

Men du kan da komme ud til mig en tur, så skal jeg kigge på ham og se om jeg kan bedømme hvor gammel han er

Jo tak. Det ville da været rart, har du tid i næste uge engang? :)

Vh. Marianne

Shamua

Synes han er godt nok udrustet til at være en dreng ;)..... Men ok, så er jeg rolig igen, han er nok bare lidt langsomt voksende.. Puuh... :)

- Tak for svar.

Vh. Marianne

Amazing Ferret

Jeg går hjemme, så har tid hele tiden  :fnis:

Shamua

Okay hvor herligt :)..

Så skriver jeg lige i løbet af et par dage hvornår jeg kn komme forbi, ok? :)...

Jeg er nemlig hjemme hos mine forældre og passe katten i denne uge, i varde...

Vi høres..

Vh. Marianne

Amazing Ferret

Citat fra: Shamua88 Dato 14. Oktober 2009, kl. 19:26
Okay hvor herligt :)..

Så skriver jeg lige i løbet af et par dage hvornår jeg kn komme forbi, ok? :)...

Jeg er nemlig hjemme hos mine forældre og passe katten i denne uge, i varde...

Vi høres..

Bare i orden  :)