Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

min ilder bider

Startet af mørum, 23. Maj 2009, kl. 20:55

mørum

hej til alle  .min fritte bider selv om jeg tager den i  nakken  det er lige som om han bliver mere sur på mig og bider mere og mere har prøvet at smide ham ind i  sit bur flere gange men det hjælper ik noget .. hvad skal jeg gøre han er kun 11 uger ?..

Amazing Ferret

Du skal blive ved og ved og ved med at tage ham i nakken...og du må ikke bruge buret som skammeplads. Du risikere han ikke vil være i det så...brug hellere en papkasse eller noget andet.

Lea

Du skal blive ved og ved og ved med at tage ham i nakken . det kræver tålmodighed at gøre en ilder bidefri :)

Og brug aldrig buret som skammeplads.
Brug noget andet som evt en papkasse .
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Namilla

Den er kun 11 uger... altså stadig igang med at finde grænser...
Først skal du finde ud af, hvorfor den bider. Er det fordi den keder sig? Er det et forsøg på at lege med dig? Er det af frygt? Eller noget helt 4.? Altså, i hvilke situationer bider ilderen?
Og så kan jeg også kun understrege, du må aldrig bruge buret som straf! Tænk på, at ilderen jo skal være i buret mange timer i døgnet, når du sover og er i skole/på arbejde... så det skal kun være noget positivt for ilderen at være i buret...
Den eneste måde man kan vænne en ilder til at være i hænder, er at have den i hænderne...den stopper ikke med at bide, bare fordi den ikke har mulighed for det, mens den sidder i buret...

mørum

mange tak for jers svar .. tror det er leg nå han bider det meste af tiden . men han er rigtig meget ude og leger rigtig meget  med mine katte .. men det er rigtig først begyndt med hans bideri efter han har fået lov til at komme ned på gulvet ,,, men har lavet en kasse så han kan komme ned i den nå han bider , og han bider hårde for vær dag det gå og kommer med lyde nogle gange nå han gør det ..

Namilla

Husk at han kun skal være kort tid i kassen... kun indtil han er faldet til ro...
Jeg holder stadig på at et tag i nakken er det bedste til de fleste hvalpe...fordi du så har ilderen i hænderne, når du straffer...men det er selvfølgelig op til dig...
Og det lyder egentligt til at det er en ganske almindelig ilder du har fået... hvalpe bider jo...

NemoToft

Jeg har haft god hjælp med en blomsterbestøver skruet på høj stråle, ikke forstøver, og et skud vand i hovedet, når jeg siger højt og bestemt nej. Men fungere kun, hvis du kan få en anden til at stå med bestøveren og udføre handlinge, for vandet skal komme i samme øjeblik du siger nej.  Jeg syntes at de ofte bliver mere vilde lige efter en tur i nakkeskindet. Og så har jeg gjort mine hænder til et transport middel. Dvs at hver gang ilderen kom op, så kunne de komme til at snuse og se på ting, de ellers ikke kunne nå. Har brugt rigtig mange bamser, klude og tæpper, som legetøj imellem mine fingre og ilderen. Så de ikke leger med hånden, men med et stykke legetøj. Men det er simpelthen så forskelligt, hvordan en ilder hvalp reagere. Prøv dig frem, med alle de forslag du får her på forummet.  Og når du kun har den ene, så vil du nok blive udsat for lidt flere lege slås kampe. Den ville jo bruge det meste af dagen, på at mosle med en anden ilder. Og mine leger også lidt med kattene, men det bliver aldrig en mosle kamp, som man ville kunne få med en bror eller søster. Pøj pøj og det skal nok gå. Bare hold ud. Det er jo kun en lille fyr endnu. Dolly.
ps. når du tager ham i nakkeskindet, så afvent at han overgiver sig. Dvs at han enten gaber eller slikker sig om munden. Så slipper du forsigtigt grebet og masser af kæl og ros. Hvis du har flyttet dig hen til en reol, så lad ham snuse lidt på en hylde, imens du stadig holder ham almindeligt i hænderne. Så afslutter i med en god ting og hænder virker ikke som fjender.