Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

boykot Iams og Eukanuba!

Startet af Bawa, 28. Maj 2009, kl. 12:30

Bawa

24 ting Iams ikke vil have du skal vide

1.. 28 KATTES MAVER BLEV SKÅRET OP FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF AT GIVE DEM FIBER. HEREFTER BLEV KATTENE DRÆBT.

2.. 24 UNGE HUNDE FIK KUNSTIGT FREMKALDT NYRESVIGT; HEREFTER BLEV DE UDSAT FOR EKSPERIMENTER; DER KRÆVEDE OPERATIONER OG SÅ DRÆBT.

3.. 31 HUNDE FIK DERES NYRER FJERNET FOR AT ØGE RISIKOEN FOR AT UDVIKLE NYRELIDELSER. DE BLEV HEREFTER DRÆBT OG DISSIKERET

4.. KNOGLER I 18 HUNDES FOR-OG BAGBEN BLEV FJERNET KIRURGISK OG HEREFTER UDSAT FOR TRYK TIL DE BRÆKKEDE

5.. 10 HUNDE BLEV DRÆBT FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF FIBER I DERES KOST

6.. 18 HAN-HVALPES NYRER BLEV SKADET MED KEMIKALIER; DE FIK HEREFTER EKSPERIMELLE DIÆTER; SLANGER BLEV INDSAT I DERES PENIS; EFTERFØLGENDE BLEV HVALPENE DRÆBT

7.. 8 HUNDES NYRER BLEV FJERNET FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF PROTEIN I REKONVALCENS-PERIODEN EFTER NYREFJERNELSE.

8.. 28 KATTE BLEV KIRURIGSK TVUNGET TIL NYRESVIGT OG DØDE ENTEN UNDER EKSPERIMENTET ELLER BLEV DRÆBT FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF PROTEIN

9.. 15 HUNDES MAVER BLEV SKÅRET OP; SLANGER BLEV SAT TIL DERES TARME OG INDHOLDET BLEV PUMPET UD HVERT 10. MINUT I TO TIMER, HEREFTER BLEV HUNDENE DRÆBT

10.. 16 HUNDES MAVER BLEV SKÅRET OP OG DELE AF DERES TARME FJERNET

11.. SUNDE HVALPE, KYLLINGER OG ROTTER FIK KNOGLE ELLER BRUSK FJERNET FOR AT STUDERE UDVIKLINGEN AF KNOGLER OG LED

12.. OPERATIONER BLEV BRUGT TIL AT STUDERE BAKTERIER I 16 HUNDES TARME

13.. 24 KATTE FIK DERES KØNSORGANER OG DELE AF DERES LEVER FJERNET; DE BLEV GJORT OVERVÆGTIGE OG BLEV HEREFTER SULTET

14.. 56 HUNHUNDE FIK DERES KØNSORGANER FJERNET FOR AT STUDERE BETA CAROTEN

15. MAVERNE HOS 16 HUNDE BLEV GENTAGENDE GANGE SKÅRET OP FOR AT FJERNE DELE AF DERES TARME

16.. 6 HUNDE FIK SLANGER IMPLANTERET I DERES TARME OG FIK VÆSKER DRÆNET GENTAGENDE GANGE FOR AT STUDERE FORSKELLIGE TYPER MEL

17.. 30 HUNDE BLEV SÅRET OG DELE AF HUDEN MED SÅR BLEV FJERNET FOR AT STUDERE SÅRHELING

18.. 5 HUNDES MAVER BLEV SKÅRET OP OG SLANGER BLEV TRUKKET FRA DERES TARME TIL UDENFOR DERES KROP FOR AT STUDERE EFFEKTERNE AF FIBER

19.. DELE AF 28 HUNDES STORE TARME BLEV FJERNET FOR AT STUDERE EFFEKTERNE AF FIBER

20. DELE AF 16 HUNDES TARME OG IMMUNFORSVAR BLEV SKÅRET UD FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF FIBER

21. 5 HUNDE FIK FJERNET VÆV FRA STORE OG SMÅ TARME FOR AT STUDERE TARMKANALEN

22.. 8 RASKE HUNDE FIK SLANGER SAT IND I DERES BRYST FOR AT STUDERE FEDTOPTAGELSE

23. DELE AF 36 HUNDES HUD BLEV SKÅRET UD FOR AT STUDERE KOSTENS BETYDNING FOR PELS

24.. 14 HVALPE FIK INDSPRØJTNINGER, DER GAV DEM LIVSLANGE ALLERGIER; GJORDE DEM SYGE; OG GAV DEM DIARE.

hvis det ikke er nok, så er der også en lille video her ..
det er en undercover video fra et af Iams laboratorier.
jeg begyndte selv at stortude da jeg så den  :'(

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=iams

Bawa

nu søgte jeg lige herinde (hvilket jeg nok skulle have gjort inden jeg lagde emnet op  :X)
kan se at mette allerede har haft gang i det her emne én gang. så det må i meget undskylde!

tzari

Citat fra: Bawa Dato 28. Maj 2009, kl. 12:30
24 ting Iams ikke vil have du skal vide

1.. 28 KATTES MAVER BLEV SKÅRET OP FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF AT GIVE DEM FIBER. HEREFTER BLEV KATTENE DRÆBT.

3.. 31 HUNDE FIK DERES NYRER FJERNET FOR AT ØGE RISIKOEN FOR AT UDVIKLE NYRELIDELSER. DE BLEV HEREFTER DRÆBT OG DISSIKERET

4.. KNOGLER I 18 HUNDES FOR-OG BAGBEN BLEV FJERNET KIRURGISK OG HEREFTER UDSAT FOR TRYK TIL DE BRÆKKEDE

5.. 10 HUNDE BLEV DRÆBT FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF FIBER I DERES KOST

6.. 18 HAN-HVALPES NYRER BLEV SKADET MED KEMIKALIER; DE FIK HEREFTER EKSPERIMELLE DIÆTER; SLANGER BLEV INDSAT I DERES PENIS; EFTERFØLGENDE BLEV HVALPENE DRÆBT

7.. 8 HUNDES NYRER BLEV FJERNET FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF PROTEIN I REKONVALCENS-PERIODEN EFTER NYREFJERNELSE.

8.. 28 KATTE BLEV KIRURIGSK TVUNGET TIL NYRESVIGT OG DØDE ENTEN UNDER EKSPERIMENTET ELLER BLEV DRÆBT FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF PROTEIN

10.. 16 HUNDES MAVER BLEV SKÅRET OP OG DELE AF DERES TARME FJERNET

12.. OPERATIONER BLEV BRUGT TIL AT STUDERE BAKTERIER I 16 HUNDES TARME

14.. 56 HUNHUNDE FIK DERES KØNSORGANER FJERNET FOR AT STUDERE BETA CAROTEN 

16.. 6 HUNDE FIK SLANGER IMPLANTERET I DERES TARME OG FIK VÆSKER DRÆNET GENTAGENDE GANGE FOR AT STUDERE FORSKELLIGE TYPER MEL

18.. 5 HUNDES MAVER BLEV SKÅRET OP OG SLANGER BLEV TRUKKET FRA DERES TARME TIL UDENFOR DERES KROP FOR AT STUDERE EFFEKTERNE AF FIBER

19.. DELE AF 28 HUNDES STORE TARME BLEV FJERNET FOR AT STUDERE EFFEKTERNE AF FIBER

20. DELE AF 16 HUNDES TARME OG IMMUNFORSVAR BLEV SKÅRET UD FOR AT STUDERE EFFEKTEN AF FIBER

22.. 8 RASKE HUNDE FIK SLANGER SAT IND I DERES BRYST FOR AT STUDERE FEDTOPTAGELSE

23. DELE AF 36 HUNDES HUD BLEV SKÅRET UD FOR AT STUDERE KOSTENS BETYDNING FOR PELS

24.. 14 HVALPE FIK INDSPRØJTNINGER, DER GAV DEM LIVSLANGE ALLERGIER; GJORDE DEM SYGE; OG GAV DEM DIARE.

De operationer her ser jeg altså intet forkasteligt i. Er det bedre de BARE lige sætter fiber indhold 6% op og modtager 1000vis af klager fra folk hvis kæledyr pludselig bliver syge og skal aflives. Hvilket så alligevel ville kræve et kontrolleret forsøg for at se om det bare var 1000 tilfældige miljøet med andre fællesnævneren end foderet. Jeg ville klart foretrække 100 hunde under KONTROLLERET forsøg hvor de blev aflivet bagefter blev brugt til forsøg end hr og fru verdens hunde i uendeligt antal.

Mange hunde og katte ldier idag af nyre problemer er da RET relevant at udvikle noget nyre venligt foder til dem.

Mon ikke nr 4 blev lavet EFTER de var aflivet ;) og igen kalk % i knogler MEGET vigtigt at studere.

nr 56:  56 hunhunde blev steriliseret..... hvorfor den harme?

MANGE hunde lider af foder allergi idag så allergi venligt foder er pænt vigtigt. Har haft en foder allergisk hund(heldigvis kun om sommeren så var kombineret med noget loppe allergi) han havde været PÆNT på den om sommeren hvis ikke der var udviklet allergi foder.

Forstår godt i synes det er synd for det er det ;) Men hvad er bedst 500 forsøgt dyr til alle de forsøg eller 1 million+ kældyr over hele verden. Ville du lade DIN ilder,kat,hund spise utestet foder eller prøve utestet medicin... Jeg ville ikke ville helller ikke lade mit dyr teste nye p-sprøjter og lign sjov den skal skal foregå kontrolleret. Selvfølgelig skal de ikke udføre forsøg der før er udført og dyrene skal have det ordentlig undervejs og der skal være en MENING med forsøget ikke bare kunne være sjovt.

Men udfra listen af forsøg ser jeg ikke meget frygteligt de aflives jo humant bagefter.

Håber i kan følge hvor jeg vil hen  :)

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

http://ferretopia.eu/index.php?topic=497.0 Det andet link gør da ikke noget vi diskutere det videre  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg synes også det ser voldsomt ud....men men men, det er jo desværre nødvendigt for at de kan lave det bedste foder til vores dyr


Anne

Jeg kunen godt finde på at bruge eukanuba, det har en fin sammensætning til ildere. Jeg er imod unødige dyreforsøg, men jeg vil selvfølgelig have det ebdste af det bedste for mine dyr, og det er altså som regel det der er testet.

Man kan så diskutere hvornår dyreforsøg er unødige, og man kan også diskutere hvor meget i IAMS hadekampagnerne der passer, har I hvert fald læst nogle langt ude ting som jeg ikke rigtigt tror på.

Jeg spiser også kød, jeg er et menneske og min naturlige kost ebstår nu engang delvist af kød. Jeg går ikke i pels, men har flere ting som er lavet af læder.

Bawa

rockahulla - det tror jeg desværre ikke.
for sagen mellem Iams og Anima er ikke lukket.
men hvis du har ret er jeg da bare glad.

siger ikke hvad folk skal og ikke skal.
boykot iams og eukanuba var overskriften til artiklen.

til folk der gerne vil læse lidt mere om sagen:
http://www.anima.dk/kampagner/forsog/iams/undersogelsen.htm

RockaHulla

Citat fra: Bawa Dato 28. Maj 2009, kl. 16:35
rockahulla - det tror jeg desværre ikke.
for sagen mellem Iams og Anima er ikke lukket.
men hvis du har ret er jeg da bare glad.

siger ikke hvad folk skal og ikke skal.
boykot iams og eukanuba var overskriften til artiklen.

til folk der gerne vil læse lidt mere om sagen:
http://www.anima.dk/kampagner/forsog/iams/undersogelsen.htm

Hmm...altså alle de ting der er inde på animas hjemmeside, er det samme som der var for nogle år siden, da det startede.
Jeg kan ikke rigtig finde nogle datoer derinde, men det er ihvertfald ikke nyt.
Tror måske bare de beholder det på siden, fordi iams/eukanuba er blacklistet efter den sag?

Bawa

rockahulla .. det ved jeg ikke så, men håber virkelig du har ret.
for det der har foregået der er ikke spor fedt at læse om.
må nok hellere sende anima en mail og høre om sagen stadig er aktuel.
blev bare så chokeret da jeg her til morgen læste det ..  :ja:

RockaHulla

[besked=RockaHulla]Tråden er delt og resten er flyttet til "Andet"
http://ferretopia.eu/index.php?topic=999.msg8714#new[/besked]