Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Infinitys Alvin 28.02.05 til 04.08.10

Startet af Cumulus-ilderavl, 4. August 2010, kl. 20:32

Cumulus-ilderavl

Alvin, åh søde Alvin :'( :'( din stakkel, med et opslidende sygdomsforløb på en lille månedstid er slut, Idag kl 12.15 blev min dejlige ven Alvin aflivet. Han har betydet ALT for mig og dem der kender historien om hvordan jeg fik ham ved hvor meget han betyder for mig...

Den 7/7 om aftenen fik Alvin det dårligt og jeg styrtede til dyrlægen, han hostede og hakkede og kløede sig til blods imunden og der kom vand ud af næsen. Dyrlægen gav ham antibiotika, kvalmestillende og appetitvækkende og vi tog hjem. Hans vægt var 1250 g
Den 8/7 gik vi igen til dyrlæge for at få en ordentlig diagnose, han undersøgte ham grundigt og egentlig kunne han godt trænge til en tandrensning. Vi bestilte tid til det om mandagen, hvis han havde det bedre. Han fik antibiotika med hjem som jeg skulle give. Han kvikkede lidt op under weekenden og...
12/7 var han frisk til en tandrensning og det hele gik fint, han var dog mere sløg end forventet...desuden virker han påvirket af varmen... Der går nogle dage hvor jeg giver opblødt mad men der sker sku ikke rigtigt noget.. han får noget mixtur som han skal have en 1/2 time inden han skal spise og han får special kost.... han får det dårligt
17/7 Jeg kontakter dyrlægen igen igen, ringer næsten hver dag... han kaster op for et godt ord..har ualmindelig blodig afføring samt opkast.. Hans system er irriteret... Han får igen en ordentlig skud PEP og jeg siger at det ikke kan være varmen og tandrensen/narkosen han er blevet dårlig af...
19/7 er han til dyrlæge igen for at få taget en blodprøve, dyrlægerne sætter ham i drop da han er dehydreret.. Vægt 1138 g.
20/7 Alvin bliver tvangsfodret med opblødt mad, jeg fodre ham hver 4 time, han er med overalt på arbejde og jeg står op om natten for at fodre ham. Det går faktisk fremad her... vægten stiger og han virker PEPPET OP.. Hans blodprøver viser at hans lever og nyrer fungere fint men lav glukosetal, (men han har også fastet så længe så det kan sagtens være noget andet)..
28/7.. vægten er på 1466 JUHU...
31/7 -1/8 HAN har opkast igen bare han får noget indenbords, frygteligt, alt er indsmurt i bræk, vægten radsler ned igen 1266 g. Jeg giver ham mindre portioner i håb om at det hjælper...
2/8 til dyrlægen igen.. jeg spørger om de vil lave en scanning på ham og se om der er noget i fordøjelsen, det kan de ikke da ham der scanner er på ferie. Han får en ny portion medicin igen... Jeg kontakter dyrlæger i hele landet og i omegn for at høre om de kan hjælpe ham...
3/8 Jeg kontakter en dyrlæge i Århus og får en 1/2 til en times snak, jeg forklare om hvordan forløbet har været og hvad han er behandlet med.. Han siger så at de 2 ting som en ilder fejler når de kommer op i alderen er enten sygdom i leveren/nyrerne eller Kræft.. Jeg fortæller om hans lave blodsukker og det... For at konstantere at det er kræft i bugspytkirtlen så skal man lave en ny blodprøve og den er ikke helt sikker, jamen så har man CT scanning og idet ilderen er et lille dyr så er den heller ikke 100% sikker, desuden koster det 4000,- Eller man kan vælge at åbne ham op og kigge, desuden når han er så svækket ville han højt sandsynlig dø under narkosen... Jeg fik pest eller kolera at vide, men jeg bad også om hans ærlige mening og den fik jeg så... tid til tænkeboks... Hvis jeg vælger operation ville det så være for hans skyld eller min egen????? Hvor meget ville jeg forlænge hans liv??? Ville han i det hele taget overleve operationen??? Hold kæft med spørgsmål... kl 15 ringede jeg til egen dyrlæge og bestilte tid til aflivning af Alvin. Jeg havde en hyggelig sidste aften med ham og den vil jeg altid huske
4/8 Tog jeg tidligt fik for arbejde og hyggede mig med en sidste gå tur med med Alvin, Han fik lidt mad og så var det tid. Jeg ankom og jeg kom næsten ind med det samme... Han fik lov til at snuse lidt rundt i konsultationen og hun kiggede lidt på ham og han virkede jo frisk nok men IGEN DET er pep der snakker om 10 dage er han mega dårlig igen. Han får en beroligende sprøjte og han falder hurtigt hen i drømme land imens dyrlægen henter det lilla, snakker jeg med ham om at han må hilse de andre ildere overpå den anden side af regnbuebroen og at jeg elsker ham meget højt og jeg er meget ked af at jeg ikke kan gøre mere for ham :'( :'( :'( Hun kommer med den lilla sprøjte og da hun giver ham den mærker han intet.. han ligger lige så stille og roligt og jeg holder ham i hånden. Efter noget tid undersøger hun om han er død, han er død og hun mærker ham igennem, vi vejer ham til 1238 g. Han er skind og ben.. og bliver ved med at sige at det er en god beslutning, sådan føler man det aldrig, jeg ville havde gjort mere for ham men i sidste ende ville han havde lidt mere end han måske skulle have gjort. Jeg takker og køre tudende hjem med ham. Han ligger under kastanietræet med Boomer, Balou, Freja, Alberte og hende 2 hvalpe...

Jeg vil ALDRIG glemme den ilder der tog mig med storm, med sin charme, buttet form og han gode humør.. og hans piveri når man skulle klippe negle eller rense ører.. Eller de gange hvor han er stukket a hvor man har fundet ham mega beskidt og et blik der siger kommer du først nu...

Han blev 5 år 5 mrd og 2 dage

R.I.P. ALVIN

FerretParadise

Ann Hillerslev.


lussingen

Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

lille_jill


Kristine

Jeg kondolerer virkelig :(
Ikke sjov når man mister en elsket.. Sidder helt med tårer i øjnene, er virkelig ked af det I har været igennem :(

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

cibatuchsi

puha sidder med kuldegysninger.
R.I.P Alvin.

Barky

Sikke en forfærdelig tid i har været igennem! Jeg kondolerer så meget. :( :'(
Hvad blev så konklusionen af hans sygdom? Hvad fejlede han? Blev han opduceret? Hvis den sidste dyrlæge som du snakkede med, nævnte kræft som 1 af 2 ting, så blev han vel for sine hvalpes og deres ejers skyld opduceret, før I begravede ham?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Cille


Dark Crystal


mette11


Soelberg`s SUN ferret


Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

ilderhjemmet

mange tanker og kondolancer herfra

RIP Alvin
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Mustela


Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior