Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvalp sælges (ikke alligevel?)

Startet af MCi2, 14. September 2010, kl. 16:17

rikki

Men snälla nån, hur tänker ni nu?
Dina hundar gillar inte en speciell färg av iller eller inte. Det är ju bara dumheter att säga en sådan sak.
Det finns ingen garanti som säger att nästa iller kommer att fungera istället.
Ni kan ju inte prova er igenom iller efter iller. När ska ni sluta ifall det inte fungerar?
Efter iller nummer 2 eller 5?
Såpass mycket vetskap om djur borde man väl ändå ha så man förstår det här.
Eller är detta ett skämt?
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

AlisVolatPropiis

Kæft en gang mundlort.....

Før man anskaffer sig et dyr så sætter man sig ind i hvad man skal gøre hvis dyret nu ikke kan med de andre dyr osv...dyr er ikke bare køb og smid væk ting fordi de ikke bare lige passer ind i ens system eller har en forkert farve....det er levende væsner og de fortjener en ejer der tager ansvar, og ikke bare afskaffer dem fordi de er for dyre eller besværlige...ting som neutralisering bør man sgu have styr over fra start om man har råd til...og når man har hunde med så store jagtinstinkter og temperament som en chihuahua...

Hvor mange dyr skal lide under flytninger....bare for at i kan få jeres ønsker opfyldt???

MCi2

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 00:31
Så det var det jeg skulle have gjort da jeg havde hund!!! Sælge dem hun ikke kunne lide og så købe nogen nye og håbe på hun ville elske dem :S :S

Det da dit valg hvilket dyr der er dig mest kært?
Det er ikke mine fritter, men min kærestes.
Vi har måttet vælge i sidste ende.
Dette er vores valg. Og den bedst mulige måde for os.

AlisVolatPropiis

Det var også jeres valg at anskaffe dem.......men ansvar for jeres handlinger lader i ikke til at have så meget af....

MCi2

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 15. September 2010, kl. 00:34
Kæft en gang mundlort.....

Før man anskaffer sig et dyr så sætter man sig ind i hvad man skal gøre hvis dyret nu ikke kan med de andre dyr osv...dyr er ikke bare køb og smid væk ting fordi de ikke bare lige passer ind i ens system eller har en forkert farve....det er levende væsner og de fortjener en ejer der tager ansvar, og ikke bare afskaffer dem fordi de er for dyre eller besværlige...ting som neutralisering bør man sgu have styr over fra start om man har råd til...og når man har hunde med så store jagtinstinkter og temperament som en chihuahua...

Hvor mange dyr skal lide under flytninger....bare for at i kan få jeres ønsker opfyldt???

Åbenbart kun 1.

Og alt kan ikke vides som sagt.

Især ikke eftersom fritterne kom med da vi flyttede sammen.

Amazing Ferret

#20
Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 00:34
Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 00:31
Så det var det jeg skulle have gjort da jeg havde hund!!! Sælge dem hun ikke kunne lide og så købe nogen nye og håbe på hun ville elske dem :S :S

Det da dit valg hvilket dyr der er dig mest kært?
Det er ikke mine fritter, men min kærestes.
Vi har måttet vælge i sidste ende.
Dette er vores valg. Og den bedst mulige måde for os.

ALLE mine dyr betyder lige meget for mig....og jeg vil ikke være så tarvelig overfor en ilder at sælge den fordi min hund ikke kan lide farven!!!!! Hvis jeg sælger mine dyr, så er der en grund og ikke en latterlig undskyldning. Prøv dog at få det til at virke med hundene, så ilderen ikke bare skal smides rundt

Og hvorfor er det kærestens ilder der skal smides ud - det kan da ligeså godt være hundene så?

PiaLyng

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 15. September 2010, kl. 00:34
Kæft en gang mundlort.....

Før man anskaffer sig et dyr så sætter man sig ind i hvad man skal gøre hvis dyret nu ikke kan med de andre dyr osv...dyr er ikke bare køb og smid væk ting fordi de ikke bare lige passer ind i ens system eller har en forkert farve....det er levende væsner og de fortjener en ejer der tager ansvar, og ikke bare afskaffer dem fordi de er for dyre eller besværlige...ting som neutralisering bør man sgu have styr over fra start om man har råd til...og når man har hunde med så store jagtinstinkter og temperament som en chihuahua...

Hvor mange dyr skal lide under flytninger....bare for at i kan få jeres ønsker opfyldt???

Det er chihuahuaerne der bestemmer hvem der skal ud, og hvem der skal blive og hvilke farver ;).
Det lidt ligesom Robinson Ørådet :P

MCi2

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 00:37
Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 00:34
Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 00:31
Så det var det jeg skulle have gjort da jeg havde hund!!! Sælge dem hun ikke kunne lide og så købe nogen nye og håbe på hun ville elske dem :S :S

Det da dit valg hvilket dyr der er dig mest kært?
Det er ikke mine fritter, men min kærestes.
Vi har måttet vælge i sidste ende.
Dette er vores valg. Og den bedst mulige måde for os.

ALLE mine dyr betyder lige meget for mig....og jeg vil ikke være så tarvelig overfor en ilder at sælge den fordi min hund ikke kan lide farven!!!!! Hvis jeg sælger mine dyr, så er der en grund og ikke en latterlig undskyldning. Prøv dog at få det til at virke med hundene, så ilderen ikke bare skal smides rundt

efter 6 måneder har jeg giver op.
Jeg kan ikke få det til at fungere når jeg samtidig er syg og ligger halvdelen af tiden i sengen eller på hospitalet. Det er bare ikke muligt!
Vi får hjælp ude fra til det.. Men mine hunde er for skræmte og bange..
Huset brændte ned sidste år og siden da har ingen af dem været den samme..

Og jeg har valgt.. Jeg elsker dem ikke lige højt..

Nogle måneder med kærestens fritter er ikke det samme som flere år med sine egne dyr .. Især ikke når man er enspænder og boede på i sin seng grundet sygdom..

Jeg kan ikke gøre mere nu.


MCi2

Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 00:37
Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 00:34
Citat fra: Amazing Ferret Dato 15. September 2010, kl. 00:31
Så det var det jeg skulle have gjort da jeg havde hund!!! Sælge dem hun ikke kunne lide og så købe nogen nye og håbe på hun ville elske dem :S :S

Det da dit valg hvilket dyr der er dig mest kært?
Det er ikke mine fritter, men min kærestes.
Vi har måttet vælge i sidste ende.
Dette er vores valg. Og den bedst mulige måde for os.

ALLE mine dyr betyder lige meget for mig....og jeg vil ikke være så tarvelig overfor en ilder at sælge den fordi min hund ikke kan lide farven!!!!! Hvis jeg sælger mine dyr, så er der en grund og ikke en latterlig undskyldning. Prøv dog at få det til at virke med hundene, så ilderen ikke bare skal smides rundt

Og hvorfor er det kærestens ilder der skal smides ud - det kan da ligeså godt være hundene så?

Og det er hans ilder der ryger..
For han er selv bange for hende.

AlisVolatPropiis

Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 00:37
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 15. September 2010, kl. 00:34
Kæft en gang mundlort.....

Før man anskaffer sig et dyr så sætter man sig ind i hvad man skal gøre hvis dyret nu ikke kan med de andre dyr osv...dyr er ikke bare køb og smid væk ting fordi de ikke bare lige passer ind i ens system eller har en forkert farve....det er levende væsner og de fortjener en ejer der tager ansvar, og ikke bare afskaffer dem fordi de er for dyre eller besværlige...ting som neutralisering bør man sgu have styr over fra start om man har råd til...og når man har hunde med så store jagtinstinkter og temperament som en chihuahua...

Hvor mange dyr skal lide under flytninger....bare for at i kan få jeres ønsker opfyldt???

Åbenbart kun 1.

Og alt kan ikke vides som sagt.

Især ikke eftersom fritterne kom med da vi flyttede sammen.

Og nej alt kan ikke vides....men det er RET sikkert at en tæve skal neutraliseres og det er også ret smart at sikre sig man har penge til den slags....
Og tjah hvis ikke man kan tilgodese sine dyrs behov bør man bare ikke have dem.....ilderne bør have adgang til hjemmet mindst 4 timer dagligt og det løser i heller ikke ved at smide dem udenfor i et lille bitte voliere....og i kan iøvrigt heller ikke smide dem udenfor før til sommer....de vil ikke nå at udvikle ordenlig vinterpels nu....før det bliver for koldt og de vil fryse og blive syge....men som de ansvarlige ejere i virker til at være -har i selvfølgelig sat jer ind i dette også inden i bare gjorde det...
Ligesom i SELVFØLGELIG også har informeret alle de mennsker i har spurgt om at købe ildere af.....at i lige skal have en prøveperiode for at se om jeres hunde vil kunne med ilderen, og spurgt om ilderen evt er vant til hunde...
Og i har self. også sat jer ind i at "lille som en hvalp" er et ret dårligt tegn for en ilder......og ikke noget man reklamerer med som værende en fordel til en ny køber...

Amazing Ferret

Hvad vil du så gøre hvis du får en ny ilder som de heller ikke kan lide? Sælg hende dog så lad vær med at anskaffe flere. Og hvis du er så syg, så burde du måske priotere dit helbred før du anskaffer dig flere dyr

rikki

Men om du mår dåligt och inte är hemma och allting är jobbigt.
Varför i hela fridens namn ska ni skaffa en annan iller då?
Är det inte bättre att ha mindre djur hemma då?
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Kuromi

#27
Ej men, helt ærligt altså. Så vidt jeg husker, så gav jeg dig en LAAAANG smøre/advarsel om hvad det handlede om, da du først overveje at anskaffe dig en ilder. Så du var altså ikke helt uforberedt på det her.

Jeg tvivler på at du vil blive taget særligt seriøs som ilderejer når du skriver sådan noget her. Dine hunde er ikke farve diskriminerende, og hvis du tror de er det overfor mennesker, så er det altså noget der kommer fra dig af. Måske kan de ikke lide pigens personlighed, who knows, men hvis du så virkelig mener at det er det bedste for hende at gå af med hende, HVORFOR tager du så ikke imod tilbuddet og giver hende til en der vil tage sig af hende? I stedet VIL du have penge for hende, og ikke kun lidt, på trods af at hun er fra dyrhandel, har kort hale, og at du egentlig ikke rigtig ved noget om hende. Det skriger ikke ligefrem af en som vil det bedste, det må du da kunne se.

Og nu skriver du at i giver op efter 6 måneder.. Er hun ikke kun hvalp? Hvor gammel er hun lige?

MCi2

Citat fra: Kuromi Dato 15. September 2010, kl. 00:32
Citat fra: MCi2 Dato 15. September 2010, kl. 00:19
Citat fra: Kuromi Dato 15. September 2010, kl. 00:12
Citat fra: MCi2 Dato 14. September 2010, kl. 16:17
Har en hun der skal sælges.
Hvalp!
Og meget lille af en hvalp .. Hun er skøn og pastel :]

Undskyld mig Maria, men HVORFOR prøver du at anskaffe dig flere ildere nu, når det ikke engang er en måned siden du skrev at du ikke have råd til at have to mere..?!

Vi havde fået nogle forkerte oplysninger omkring vores hun.
Vi har sagtens råd til hende!
Bare ikke at gøre hende steril. MEN! Vi fik så en billigere pris på at gøre hende steril gennem nogle vi kender og deres dyrlæge.
Så nu har vi råd.
Men vi ville gerne have 2 standarter.
Hende her er en længere historie hvor hun lige skulle reddes fra.. jaa.. alt ondt. Det svært at forklare Stina :] Sælger hende og anskaffer os en ny..

+ vi kan ikke have hende/ har råd til hende er pga. mine hunde. Det vil sige vi skal ombygge vores hjem for at begge kan være der.
Mine hunde kan godt lide Jørgen, men ikke hende. Det er faktisk største grunden til at vi skal af med hende  :'(
Vi er nødt til at finde en som hundene også kan lide, desværre.
Jeg er ellers rigtig glad for hende.

Arhh, det er vidst ikke HELT det du skrev til mig, da jeg tilbød at hente hende og give hende et godt hjem.

Og hvad så hvis dine hunde ikke kan lide den nye du anskaffer dig, selvom den er standard? Du må da kunne forstå at folk herinde forholder sig lidt skeptisk til det du siger, det lyder fuldstændig absurd at sælge en ilder for at anskaffe sig en ny på den måde, og så komme med sådan nogen grunde til det.

For mig kunne du sagtens give hende et hjem.
Men det er ikke mig der bestemmer, når det ikke er min fritte.


Amazing Ferret

Men det er da dig der har sat den til salg?