Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

SUK hvalp sælges

Startet af Mimse-mia, 22. November 2010, kl. 15:58

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 23. November 2010, kl. 18:58
Muskelhunde er da ikke synonymt med fare for ildere - pff havde to amstaffs sammen med deres. Det gik.fint. personligt ville jeg være langt mere nervøs ved små opsøgende jagthunde eller rottedræbende terriere

Ja dsårn tænker jeg også! Muskelhunde er udholdende men terriere og lign. er jo avlet til at være frygtløse!
Vi har en stor Schæfer og han elsker ilderne overalt på jorden, det er så ikek lige alle ilderen der elsker ham, men de accepterer han er der. Bare han ikek blir for pågående.
Den eneste ulempe ved en så stor hund er at han ikke altid kan se dem hvis de går ind under maven på ham, så der er større riciko for han kommer til at træde på dem´, og så er det lige 35 kg oven på en ilder. Men som regl ligger han sig når ilderne er ude i resten af huset. Ellers er han go til at "passe på dem" og kunne ikke drømme om at gøre noget ved dem med vilje...

Så det er bestemt ikke str. af hund det kommer and på. Nærmere sindet/driften og nok også at hunden er vokset op med ilderen...

Lea

Nu det ikke ment til at være en farer for ilderen. men jeg ved da at mine forældres Bullterrie har jagtindsteket (Staves) til at jage ildere . nu gør han ikke mine ildere noget men hvis han ser en fremmed kat eller andet så løber han efter den hvis den går ind i mine forældres have.. men han ved dog at han ikke skal rører mine dyr dog tør jeg ikke lade dem være sammen uden opsyn. da jeg ikke vil have min ilder dræbt. og jeg ved / kender også nogle som har amstaf som ikke lige kan lade ildere eller katte være. så .

Men generalt vil jeg ikke sige at man køber en ilder for at være legekammerat for en hund. for man ved aldrig om de kan sammen . og ja ilderen vil bide hunden da ildere nu bider/napper hinanden i leg det er intet ondt men dermed Leg...
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

stine

Jeg synes ikke at hunde og ildere skulle være et problem at have sammen, hvis de er vant til hinanden. Men jeg synes det er sjovt at muskelhunde bliver sat op i mod terriere som om der var forskel mellem dem. Jo nogle muskelhunde er molossere, men Amstaffen er altså en terrier (American staffordshire terrier) og har alle terrierens instinkter i behold også dem med jagtinstinkt overfor mindre dyr.

mo-cheri

ja jeg har 2 amerikanske bulldog sammen med vores 3 fritter, og der er ingen problemer. går også tur med dem alle sammen.
dog skal vi så være 2 mennesker om det  ;) -mest pga snorrende  :X

som stine skriver er de fleste "muskel" (har de iøvrigt ikke muskler alle sammen??) -hunde molosser, eller dogger, og amstaffen en terrier, og deres jagt instinkt gør at de jagter stort set alt der løber...

men inden at muskelhundene bliver jokket ned igen, skal vi så ikke huske at der er forskel på at alle hunde, fritter og vildt nok også mennesker  ;)