Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Ris Kasse

Startet af Black Diamond, 6. August 2009, kl. 12:39

Black Diamond

Her er en sjov idé som mange måske allerede har lavet. Jeg fik ideen hos Cille sidst jeg var på besøg.

Du køber en opbevaringskasse , dem man plejer at bruge til opbevaring. Den koster omkring 100 kr. Jeg købte en i hvid så jeg kunne følge med i hvordan ilderne lavede.
Tag kassen og lav et hul forand på den med en kniv. læk låg på og sørg for at det sidder fast.



Købt grødris for en 100 kr og fyld dem i kassen.



Volla, legetøj til ilderen for 200 kr og noget de elsker og leget med altid. Mine elsker den. De kan bruge lang tid hver dag på at grave rundt den.

Det gode ved den er at der ikke er ris i hele huset når de leger og største dele af risene bliver inde i kassen. Lav hullet lidt højt på den for en sikkerheds skyld.



A_M_T >Team Unique Ferrets<

hehe sjov idee det tror jeg jeg vil prøve... Er træt af af at deres graveri går ud over mine potteplanter, måske kan dette afhjælpe det lidt..

Bawa

havde godt tænkt på at fylde en kasse med sand eller ris,
men idéen med hullet og låget er jo genialt! det skal jeg helt sikkert ud at investere i  :dans:

ludvig

De kan ikke finde på at bruge den som bakke?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: ludvig Dato  6. August 2009, kl. 14:18
De kan ikke finde på at bruge den som bakke?
Ja det sad jeg altså også lige og overvejede...

Katrine

Citat fra: A_M_T Dato  6. August 2009, kl. 14:19
Citat fra: ludvig Dato  6. August 2009, kl. 14:18
De kan ikke finde på at bruge den som bakke?
Ja det sad jeg altså også lige og overvejede...

Det var også min første tanke, jeg tror helt sikkert at mine bare ville tro at de havde fået et nyt toilet
Ildere: Loppen & Bamse

Black Diamond

Jo de skider i den. Men det er til at fjerne i starten og så bliver risne også gamle, derfor er det noget med at man skifter dem ud engang i mellem. Jeg har lige skiftet ris i min. De første holdte ca 3 månder før jeg syndes de blev for klamme. Men jeg syndes det vejer det meget godt ud med prisen på det og hvor meget de bruger den. For jeg har meget legetøj de aldrig bruger som har kostet meget mere at lave og købe. Derfor syndes jeg klar det er ok at skifte det ud når nu de leger så meget i den. Pengene er givet godt ud.

Pipvig

Citat fra: Black Diamond Dato  6. August 2009, kl. 12:39
største dele af risene bliver inde i kassen.

:lol: den her sætning kan jeg altså godt lide...
Rigtig god ide synes jeg... man kunne jo evt skifte mellem den og boldene for lidt forandring. :)

Soelberg`s SUN ferret

Citat fra: Pipvig Dato  6. August 2009, kl. 15:34
Citat fra: Black Diamond Dato  6. August 2009, kl. 12:39
største dele af risene bliver inde i kassen.

:lol: den her sætning kan jeg altså godt lide...
Rigtig god ide synes jeg... man kunne jo evt skifte mellem den og boldene for lidt forandring. :)

ja og måske et par lækre godbidder godt gemt i risen  :ja:

Namilla

Kan man være sikker på, at ilderne ikke spiser af risene, hvis man gemmer godbidder i dem? Jeg tænker bare på, at flere kirker og rådhuse, har forbudt at man kaster med ris efter brylupper, fordi duerne der æder risene, simpelthen "eksploderer" fordi risene svulmer op i maven på dem... det ville jeg nødig risikere skete for ilderne... der skal nok en del til, men alligevel...

Julie

jeg har også sådan en kasse og dyrene elsker den. de bruger den dog ikke som toilet.

namilla: man plejer at bruge grødris til sådan en kasse, for de svulmer ikke op som almindelige ris gør. jeg har aldrig haft problemer med totterne får risene i ørene, selvom de tit "dykker ned" i dem med hele kroppen. derudover kan det sagtens lade sig gøre at putte godbidder i, uden at de spiser dem. det gør jeg tit :)

AlisVolatPropiis

Det med risen og de eksploderende fugle er altså en myte...fugle spiser korn og alt korn svulmer i varme og fugt.

Men jeg ville nu stadig bruge grødris til ilderne... også fordi skulle de sluge dem, er de mindre og rundere i kanten...og lidt svulmen skal også undgåes.. :)