Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ildere og gulvtæppe?

Startet af Stubba, 21. Marts 2010, kl. 19:23

A_M_T >Team Unique Ferrets<

#15
Citat fra: Rofus Dato 22. Marts 2010, kl. 09:39
Citat fra: A_M_T Dato 22. Marts 2010, kl. 09:07
Citat fra: Rofus Dato 21. Marts 2010, kl. 20:59
altså .. nu sover de jo i bur om natten, så vi er jo ved dem når de er ude :) ..

men det er nogle super gode råd! :)
jamen har også overvejet at købe fx sådan et underlag til borde og ligge ved bakken .. eller sådan noget.
Hvis du skal holde øje med de ikke kradser i gulvtæppet kommer du nok til at rende rundt efter dem konstant! Min hevde det med at "gemme" sig fordi de godt vidste det var forkert! og nogle gange gjorde de det så lydløst at jeg ikke nåede at opdag dem før de havde lavet snevejr af gulvtæppet!

kunne heller aldrig finde på at flytte til et sted med gulvtæpper igen!!! Jeg blev også bare så træt af hele tiden at skulle "skælde" dem ud fordi de blev bare ved og ved og ved og ved som ildere jo gør hvis der er noget de virkelig bare gerne vil!!!

men du kan jo være heldige at dine kræ ike opdager glæden ved at destruerer et gulvtæppe!!

Hold da op en masse udråbstegn ..

Jamen jeg ved da godt det er upraktisk for dig og sådan. Men Nu har vi sagt ja og så må vi jo se hvordan det går.
Mine dyr graver ikke i vores tæpper og det er ét rum de går i og sådan.

Havde mere brug for råd og måske "hvad gør i"-agtige forslag. :)
Det er jo ganske enkelt også din egen vurdering der tæller, og det var bestemt ike ment ondt eller noget, det er jo bare fordi jeg har haft en virkelig dårlig erfaring med de gulvtæpper, og var meget ked af at blive ved med at gå og skælde mine dyr ud over at de gravede konstant!
Jeg blev gansk enkelt lettere sindsyg af at skulle rende rund efter dem konstant! Det ar lidt synd for dem sys jeg!

Men det var også først da coda kom han lærte de andre at gulvtæpper det var bare noget man skulle grave sig ind under og så begyndte de andre også!

Men vil helt klart også sige det er meget vigtigt der er fodlister så de ikke kan få fat i kanten af gulvtæppet! og hvis der stikker små "tråde" op så klip dem af eller sikr at ilderne ikke kan finde dem ffå det er sårn noget der kan starte deres lyst!
Og som en tidligere nævnte så er dte meget vigtigt at være god til at pleje negle. har prøvet flere gange at en af kræene har hængt fast, en gang blev coda helt desperart og begyndt at skrige og da jeg ville hjælpe ham nappede han efter mig fordi han var så bange!

Held og lykke:o)

Peewit

Vi har gulvtæppe i en lille gang hjemme hos os, og Dobby var da også tit ret vilt med forsøge at grave sig ind under det, så vi har købt sådan noget dobbeltklæbende gulvtæppetape, som vi så har brugt til at sætte tæppet fast med igen. Det har hjulpet rigtig meget. Han kan ikke rigtig grave det løs igen, så nu synes han ikke det er særlig sjovt mere, og graver kun sjældent.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Namilla

#17
Som jeg ser det, så har du to valgmuligheder:
1) du kan lade tæppet ligge, acceptere at det bliver hærget (samt rydde op og klippe trævler af hele tiden), og betale for et nyt gulvtæppe når du fraflytter lejligheden
2) du kan undersøge hvad der er under gulvtæppet. I de allerfleste lejligheder er der trægulv under tæppet (med mindre det er en kælderlejlighed), så kan du muligvis tage tæppet af, få det opmagasineret og lægge det på igen, inden I fraflytter lejligheden... så har du sparet både en masse penge, og en masse besvær...
Er der ikke trægulv under gulvtæppet, så kan du evt. undersøge hvad det vil koste at lægge nyt tæppe eller linolium på, mens du bor der... ofte kan man få tæppe-rester hos en tæppemand, så skal du bare leve med at det nok er skaret en del steder, men det er sikkert billigere, end at skulle lægge et nyt tæppe på, af den slags som ligger nu...

Lena og Peter

Vi har gulvtæpper i det meste af vores hus, og har altså ikke problemer med at de graver i det. Det bliver selvfølgelig lidt mere beskidt, med det gør trægulve jo også, og heldigvis kan man jo rense gulvtæppet... :fnis:

Men det kan jo også være fordi de altid har gået på glvtæppe og derfor ikke kan se nogle glæde ved at grave i det.

Stubba

så .. nu har vi boet i lejligheden i 10 dage .. og der har ikke været et eneste problem med gulvtæppet og dyrene endnu. De snuser i hjørnerne og det er det. De bruger deres bakker HVER gang (stolt mor her. hehe) så det er heller intet problem. :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Shamua


Vh. Marianne