Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Dexter :D

Startet af AnneME, 29. August 2010, kl. 16:44

AlisVolatPropiis

Det er altså virkelig vigtigt især i den alder med nok kalk....du kan skade ham for bestandigt hvis han ikke får nok...og der er før hvalpe der er døde fordi de kun fik kød der var for rent uden brusk fedt og kalk og de to du nævner indeholder altså virkelig ikke særligt meget...

Anne

vis du køber fra rigtig hundemad så er økohøne og hakkede kyllingehalse vist noget af det der er mest ben i (husk at han også skal have indmad). hele foderdyr er godt og lad være med at købe produkter der ikek er ben og brusk i fra rigtig hundemad når du ikke har noget at tilsætte. Du kan bruge pulveriserede æggeskaller som en kalkkilde, men det bedste er ben. Jeg laver ducksoup med ekstra knogler i som jeg giver når de får noget der ikke er tilstrækkeligt kalk i, og du kan også kæbe noget kvalitetsmodermælkserstatning at give til ham (f.eks. esbilac til hunde) for at han får ekstra kalk.

AnneME

Købte oksekød med brusk og ben sidste gang (mandag) Men nej, lige det med kalk nej, det har jeg ikke lige tænkt så meget over. men undskyld da, vi kan vel alle fejle.  :(

AnneME

har os givet dem halse ja, men de synes kun de vil spise noget af kødet, men ikke alt. Men skal nok lige se efter det næste gang. Hvilke kalk pulver køber i?

Anne

#19
Det er efter min mening bedre du bruger kyllingeprodukterne mere end okseprodukterne. Hakkede kyllingehalse og økohøne indeholder en del kalk og du kan få indmad ved at give fjerkræmix som er hakket mave og hjerte med brusk og ben fra okse (mener fra oksehalsen).

men jeg synes ikke at det er nok at give rigtig hundemad produkter uden at give tilskud også eller hele foderdyr. hele mus er rigtigt godt, samt andre små gnavere. Den dyrehandler der ligger nede i nærheden af mcd i herning sælger foderdyr, der har jeg før købt mus.

jeg har ikke kalkpulver men regner med at købe noget til Vif. I stedet giver jeg mine kyllingeskrog ofte (med indmad) hvor jeg har skåret næsten alt det rene kød af som jeg bruger til mad til os selv. Så skærer jeg det ud i mange små styker, og de er faktisk ret gode til at spise alle benene, selv ryggen og bækkenet/hoften hvis det er delt i mindre stykker.

AlisVolatPropiis

Men han skal jo spise benene og jeg barfer ikke fuldt fordi jeg er for usikker på om de får det rette....

AnneME

Den dyrhandler er lukket :( de havde en penge til at køre rundt

AnneME

og Tak Anne :)

Ja, vi foder heller ikke fuldt ud. Vi giver bare kød hver dag eller hver dagen. Hannibal vil ikke have det (han har altid fået tørfoder)  men os tak til dig :)