Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dark Crystal Ferret parringer 2011

Startet af LordDoom, 5. November 2010, kl. 11:58

LordDoom


Vi har to parringer i 2011

Første par er:

Pixel og Shiva
Lidt om forældrene.

Pixel Lionheart



Pixel Lionheart kommer fra en Hollandsk opdrætter der kalder sig R. Winjest . Pixel er Albino Angora.
Alle dyrene i Pixels tavle er udelukkende fra denne opdrætter, og derfor er der heller ingen indavl eller dyr vi kender i hans tavle. Pixels mor var Silver ½ Angora og hans far var Vildfarvet Angora.
Pixel var købt med formål af at vi ville gøre ham til en v-hop med da vi så hans tavle, ombestemte vi os.

Pixel er en smuk og dejlig dreng. Han er født den 29/4 – 2010.
Pixel er en rigtig bamse dreng på over 2 kg. Han er meget kontaktsøgende og vil meget gerne snakke og kæle. Han har dog nogle enkelte adfærds problemer som vi ikke helt ved hvor stammer fra oprindeligt, Det gør at vi har haft nogle start problemer med at få lov at holde ham. Men disse problemer er overstået nu, og jeg har snakket med hans opdrætte og dette stammer ikke fra hans linje, både hans mor og far er søde og kælne.
Men Pixel er en sød og kærlig dreng. Han elsker at slikke vores fingre når vi snakker med ham. Og han elsker at lege på gulvet med de andre. Han har knyttet sig meget hurtigt efter hans ankomst hos os til os!


Sunny Ferret Ice  (Shiva )



Shiva er vores dejlige silver pige. Shiva kommer fra en Østrigsk opdrætter, og er ud af et kuld på 9 hvalpe. Der af var der 6 angora hvalpe imellem.
Shivas mor var Silver ½ angora og hendes far var Black Self Angora.
Der er 5 led i Shivas tavle.

Shiva er udover det en dejlig pige at omgås i dagligdagen. Hun er en stille og rolig pige. Hun elsker at putte om morgen med os i sengen, ligger bare helt stille og nusser med os. Og elsker at sidde og se tv med os om aftenen.
Hun er en meget mild og godmodig pige, og hun er en utrolig blid pige, der til tider finder sig i en smule for meget. Hun har faktisk aldrig bidt nogen. Også selvom mine egne børn til tider kunne havde fortjent det med deres en smule mere voldsomme håndtering af hende (og de andre)
Shiva er en stor, ret kraftigt bygget pige på lige omkring de 1150g. Hun har en meget kærlig adfærd over for alle hun møder. Og hele vejen er hun er dejlig og utrolig smuk pige.

Shiva vil blive parret op med Pixel i løbet af foråret 2011.

Hvalpe fra dette kuld vil blive solgt på kontrakt og med stamtavle og stambog.
Der vil kun blive solgt ud til kæl fra dette kuld. Og de vil koste 2500kr.



Andet par i 2011 vil være

Chantal's Ferrettenclub Emily Rose og Sunny Ferret Janus (Micko)

Her er vores anden parring I 2011.

Det er Chantal´s Ferrettenclub Emily Rose og Sunny Ferret Janus (Micko) der bliver forældre til dette kuld.

Lidt om forældrene.

Sunny Ferret Janus (Micko)



Sunny Ferrret Janus, som hedder Micko her hos os, kommer fra en Østrigsk opdrætter og er ud af et kuld på 3 hvalpe, alle angora.
Mickos mor var vildtfarvet Angora og hans far var Silver angora.
I kuldet var der to silver angora og en mørk vildtfarvet angora. Micko er Silver angora.
Han er født den 8/5 2010.

Micko har 5 led i sin tavle, som rummer dyr fra USA, Tyskland, Holland, og Danmark.
Den har intet indavl i sig, og der er dyr i farverne Silver, Chokolade, Pastel, Sort og Sable, og en enkelt BEW i sidste led. Det er hovedsagligt Angora der er i hans tavle.
Derfor kan vi godt håbe på der også vil komme angora i dette kuld mellem Emily og Micko.

Om Micko: Micko er en utrolig nem og rar dreng dagen lang. Han bliver som smør når man tager ham op og han bider stort set aldrig nogen. Han er alfa han i hans gruppe men er en utrolig sød og rar alfa der passer på sin flok og beskytter dem imod alt.
Micko har et utroligt godt sind. Han er en meget mild dreng og han forguder sine mennesker.
Han elsker at lege og undersøge med gæster der kommer ind i huset.
Han er en glad og legesyg dreng. Kan godt blive lidt vild til tider i en god leg, men han stopper med det samme man tager ham op. Micko elsker ligeledes også børn og er utrolig mild og rar ved dem.

Emily Rose


Emily er vores lille sorte ballademager. Der er bare så meget krudt i enden på Emily. Emily kommer ud af et kuld på 8 hvalpe. De var alle samme Black Solid. Og to af dem var angora.
Emilys mor er Black Self ½ angora og hendes far Black Self ½ angora.

Om Emily: Emily er en smuk og dejlig pige. Hun blev meget hurtigt alfa tæve i vores store gruppe.
Hun er en kravle nisse, der kan komme næsten hvor end hun vil det.
Dog er hun er meget kærlig og hengiven pige. Hun forguder sin familie, elsker gæster og bider aldrig. Hun er god og sød med alle hun møder.

Emily vil blive parret op med Micko i løbet af foråret 2011.

Hvalpe fra dette kuld vil blive solgt på kontrakt og med stamtavle og stambog.
Der vil kun blive solgt ud til kæl fra dette kuld. Og de vil koste 2500kr.

Med til hvalpene fra begge kuld vil følge.

Kontrakt, stamtavle og stambog.
Hvalpe pakke bestående af: 400g foder hvalpen er van til fra os, 10 frosne kyllinger, en gave fra os i form af et stykke legetøj eller en køje/tæppe- en ting der lugter af mor, cd-rom med hvalpens personlige billeder.
Hvalpen vil blive chippet og få sin første vaccine ved salget.

Vil du vide mere om dette par eller vil du skrives op på vendte liste til det, kan du skrive til vores Mail adresse: Darkcrystalferret @gmail.dk
Eller besøge vores hjemmeside på adressen:


Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

LordDoom


Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Uhh spænende parringer, glæder mig til at se udfaldet af dem!

Sølvsten


Lena og Peter

Vi glæder os rigtig meget til at følge med I, hvordan de skønne hvalpe udvikler sig...  ;)

Dark Crystal Ferret

Emily er nu parret op. Og der skulle gerne komme hvalpe omkring den 6/4 og den 7/4.
Og vi er self meget spændte på at se hvad der kommer ud af det og det er lykkes i førdste forsøg

Der kan findes nyheder og billeder når/hvis der kommer hvalpe på vores hvalpe side:
http://darkcrystalferret.yolasite.com/

Dark Crystal Ferret

Og vil lige sige at Shiva endnu ikke viser nogle tegn på at være på vej i løb. Og derfor har det ikke været muligt at parre de to piger op samtidig.
Men som sagt vil der løbende komme nyt om alt med vores parringer og det på vores hvalpe hjemmeside

cibatuchsi

ihhh lukker fint mine øjne ;)

ej joke, glæder mig så meget til at se hvilken skønheder der kommer ud til jer. for smukke bliver de i hvert fald :)

Dark Crystal Ferret

Jeg er godt nok også spændt på dem. Det må jeg indrømme  :fnis:
Men først og fremmest er jeg spændt på om det er lykkes at Emily er blevet gravid i første forsøg. Hvad jeg inderligt håber.
Savner de små knirke lyde i mit soveværelse :love: Så det skal bare være lykkes!!!
Kan næsten ikke vendte til de små tegn på om det lykkese begynder at vise sig.
Krydser alt for det!!!

PiaLyng

Jeg er så forelsket i ham dersens Pixel :-$!!! og Shiva! og og og !!.. alle sammen :-$.

Lækre parringer - og glæder mig til at se udfaldet !

Dark Crystal Ferret

 :-$ :-$ :-$
Tusind tak Pia. Du må komme og besøge os en dag og møde dem også
(huske Hamon)

LordDoom

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 25. Februar 2011, kl. 10:56
Emily er nu parret op. Og der skulle gerne komme hvalpe omkring den 6/4 og den 7/4.
Og vi er self meget spændte på at se hvad der kommer ud af det og det er lykkes i førdste forsøg

Der kan findes nyheder og billeder når/hvis der kommer hvalpe på vores hvalpe side:
http://darkcrystalferret.yolasite.com/

GO GO Micko!!  :dans:

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

katja

lækre dyr, og sikke nogle spændende parringer

glæder mig til at se hvalpene når de engang komme til verden
ejer af 7 dejlige trolde,

Louise V

woop woop  :dans: glæder mig så meget til at se de skønne hvalpe som forhåbentligt kommer  <3

Dark Crystal Ferret

Ville lige opdaterer herinde også.

Emily Rose forvendter vi hvalpe med d. 11/4. ( vi kan mærke små kugler inden i hende og der er mange tegn på der er gevinst her, det er så fedt!!! :dans:)

Shiva er parret op og vi forvendter hvalpe d. 5/5.

Begge pigerne har deres dagbog og vægt skema på vores hvalpe hjemmeside. Hvor der også vil komme nyt om fødsel og sener hvalpene mens de bor her ( og self billeder)

Jeg ligger lige linket igen http://darkcrystalferret.yolasite.com/