Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

indendørs løbegård

Startet af Bamse, 9. Marts 2011, kl. 19:07

Bamse

Jeg vil lige høre, hvor høj I mener at siderne på en indendørs løbegård skal være, hvis man skal være sikker på at dyrene ikke kan komme ud/over??

Altså pt, så er min Bamse så tyk, at han ikke kan hoppe op på sofaen, så i skrivende stund behøver siderne ikke være særligt høje for at holde ham inde, men det skulle jo helst blive bedre med ham... Jeg har kun haft ham i et par uger, og er ikke sikker på at han har fået ret meget motion, hvor han boede tidligere, men det prøver jeg at ændre på, så han kan smide lidt af sulet..

mette11

Hvis man skal være helt sikker, så skal der være tag på efter min mening. Nogle ildere er meget kreative og finder på at flytte ting for at kunne komme ud...
Der er en del som bruger Marshalls løbegårde, men der er også nogle ildere som kan komme ud af dem desværre...
Det er meget forskelligt hvad ildere kan og ikke kan. Jeg har pt. en som er en lille lort og hun kommer ikke ud nogen steder hvor hun skal hoppe op, men den anden jeg har kan være ret så kreativ og hende stoler jeg ikke på mht. hvor hun kan komme hen og ikke kan komme hen!

Bamse

Jeg har et halvanden plans hus, og på førstesalen har jeg en karnap på ca 3-4 kvm, der er væg på tre sider, men helt åbent på 4. side, og der tænkte jeg på at sætte en høj plade op, og bruge det rum, som løbegård/erstatning for bur.. Men kan da godt se, at det måske er smartest, at lave en hel "dør", så der bliver lukket helt af..

Barky

Jeg vil sige mellem 80-90 cm... Evt med en låge i, så du kan komme ind uden at skade de ædlere dele...

Og som Mette skriver, skal der ikke stå noget i løbegården som kan skubbes hen til kanten og bruges som springbræt..

Nu læste jeg at det er en kanap, og jeg ved ikke hvor meget sol der kommer i løbegården så, men pas på at det ikke bliver for varmt til Bamse på dage med meget sol.. Og især hen over sommeren..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Bamse

Ja, altså nu kalder jeg det en karnap, men vinduet er altså meget meget lille - ca 40B x 70H, og det er kun sidst på eftermiddagen, solen står på den side af huset, så jeg er ikke betænkelig over varmen.. Men ja, jeg ved godt at en karnap plejer at være et glasparti, så måske vi skal kalde det en kvist :-)

AlisVolatPropiis

Bare han ikke kan falde ned er det ok :) og når du så lukker ham ud af det der lille afspærrede rum så pas på med trappen...også hvis han leger på den mens han har sin udetid -han må ikke kunne falde ned....  :)

Barky

Hehee... Godt nok.. Det var nemmelig sådan en jeg så for mit indre blik.. Stooort glasparti for at fange solen..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Bamse

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  9. Marts 2011, kl. 19:36
Bare han ikke kan falde ned er det ok :) og når du så lukker ham ud af det der lille afspærrede rum så pas på med trappen...også hvis han leger på den mens han har sin udetid -han må ikke kunne falde ned....  :)

Mht trappen, så er den uden bagplade - altså med åbne rum mellem trinene, så der får han slet ikke lov til at lege.. Jeg har en plade for mellem stue og køkken, så han kun kan færdes i stuen som er ca 35kvm.. I mit køkken har jeg nemlig både køleskab, komfur og vaskemaskine, som jeg ikke kan sikre godt nok, till at jeg vil lade ham færdes der..

Jeg arbejder i hjemmet som dagplejemor, og derfor står hans bur ovenpå, og der er han i når jeg arbejder. Selvom det er et ok stort bur han har, så vil jeg alligevel gerne give ham lidt mere plads i arbejdstiden (og om natten)

Eliza

Vi har en plade for deres værelse der er et par 80cm, men de er heller ikke rigtig hoppeildere men prøver hver dag at grave sig ud gennem pladen  ;) men tror den højde holder de fleste ildere inde.
Der er serfølgelig dem der kan hoppe meget højere, men det finder du jo nok ret hurtigt ud af og så må den laves højere og evt med en stor rund kant så de ikke ka holde sig fast og hive sig op.

Synes det er rigtig godt du vil lave et rum til ham i stedet for buret.
Måske du skulle sikre vinduet med minknet også så det kan åbnes om sommeren. Jeg synes tit førstesalen er en del varmere end resten af huset og de tåler jo ikke varme specielt godt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Bamse

jeg har ikke de store problemer med varme ovenpå, men jo, der er da en lille forskel.. Vinduet kan ikke åbnes, så han kan ikke komme ud der.. Der er selvfølgelig andre vinduer der kan åbnes ovenpå, så der er stor mulighed for at få frisk luft deroppe..

Jeg kan forstå, at I mener at en plade lige under en meter kan holde ham inde, så der skulle jo ikke være noget galt i at jeg forsøger mig med en plade der er 122 høj (størrelsen på de plader jeg har), og så selvfølgelig lave en låge, så jeg kan komme ind til ham, som der er en der har nævnt.. Overvejer at lave huller med plexiglas over, så han kan kigge ud, og så min datter kan kigge ind til ham (hun vil ikke kunne se over pladen nemlig)


Barky

Det lyder faktisk rigtig godt tykkeBamse...

Og vi vil se billeder af det når du er færdig! :D
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Bamse

Der skal nok komme billeder.. Satser på at komme igang i løbet af en uges tid :-)

Bamse

Ja, der sker jo så ikke det helt store med den løbegård, for ham der skulle hente materialer for mig smuttede lige en tur til Skotland i en måned, så det varer et par uger inden han er hjemme igen..

Men så har jeg jo også fået tiden til at gå med at få flere idéer  :dans:

Jeg skal da også have lavet en udendørs løbegård på 4½ x 2 meter.. Jeg har lavet plads i haven, så nu skal min hjælper altså bare komme hjem, så jeg kan komme igang..

Stubba

#13
Min rofus kan kommer over 70cm .. Dumme dyr.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Eliza

Husk en løbegård udenfor skal stå på fliser eller også skal der laves en bund nede i jorden for ellers graver de sig bare ud
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.