Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Søger to ildere 1-2 år (fundet)

Startet af Starfeesh, 3. Maj 2009, kl. 17:46

Starfeesh

Hej!
Efter flere måneders overvejelser og research har min bror og jeg (bare rolig, vi er i 20'erne) bestemt os til at få os nogle ildere! Det er da helt fantastisk, hva? ;) Vi har læst Ferrets for Dummies (carpetshark!) og bestilt bur og alt hvad man kunne tænke sig til ildere.

Vi søger to i 1-2 års alderen da vi bliver førstegangsejere og har selvfølgelig læst mig frem til at hvalpe kan være en rigtig stor håndfuld mht. bide- og bakketræning. Vi kunne godt tænke os at de var kastreret/steriliseret men det er ikke et absolut krav. Mht. køn læner vi os mest til hanner men det er så hellere ikke et krav. Vi ved egentlig ikke om det ville være bedst at få to ildere samme sted fra eller hvis man kan introducere to fremmede og de får det lige så godt sammen. Men det må i nok vide.

Så hvis der er nogen der står og mangler et godt hjem til deres ilder(e) så skriv :)

Namilla

Jeg kan desværre ikke hjælpe Jer med ildere, men jeg vil anbefale Jer at få to ildere som kender hinanden i forvejen... det kan godt være en rigtig hård omgang at sammenføre to fremmede ildere... især to voksne...og nogle ildere lærer aldrig at acceptere hinanden...og det ville være smadder ærgeligt, når det nu var Jeres første ildere...
Uanset om de kan lære det eller ej, så er det sjældent at voksne ildere bare elsker hinanden fra starten, så der ligger altid et arbejde i at introducere dem...og det er gerne med skrig og skrål og afføring ud over det hele...(og det kan virke MEGET voldsomt, når man ikke er vant til ildere)...
Så jeg anbefaler at I køber to som kender hinanden i forvejen...

Anne

http://baboom.dk/html/mar_vis.asp?MarID=317026

Den her ilde rtrænger i hvert fald til et nyt hjem og den lyder til at være sød

Starfeesh

Tak for rådet, vi går efter to sammen, så.. Det er jo bare så meget nemmere at finde dem hver for sig!

Citat fra: Anne Dato  4. Maj 2009, kl. 20:03
http://baboom.dk/html/mar_vis.asp?MarID=317026

Den her ilde rtrænger i hvert fald til et nyt hjem og den lyder til at være sød
Burde den ikke have fået en del vaccinationer på den alder? Ved sgu ikke, vil nok helst have en der havde set en dyrlæge :\

Snakkede også med en anden i dag med en hunilder på 1 år som hverken var vaccineret eller steriliseret - er det ikke ret sent?

Anne

De skal steriliseres og er de i løb skal de have en p sprøjte først eller parres med en v hob. vacciner kan de godt få som voksne, hos ildere skal de bare have en enkelt, så er de dækket ind.

naja6400

hej hej :-) står i denne situation at jeg blir nød til at sælge mine 2 dejlige hanner, de er hendholdsvis 8 mdr og 1 år..
den ene på 8 mdr er en mørk angora standart ( han kan godt nappe men ellers 100% håndtam, han vejer omkring 1.5 kg..
den anden er lidt over et år og er en dejlig stor albino dreng, er god som dagen er lang bider aldrig.. super starter ilder..
der følger 2 store bure med, 2 bakker, 2 poser kattegrus 2 kg mad, 3 seler , legetøj i massevis, godbidder, tæpper, køjer, papire på vac.. o.s.v o.s.v  :-) måske var det noget for jer,, ? det skal lige siges at de begge er verile men har aldrig været aggresive.. albinoen har avlet 2 gange :-)

skriv for at høre mere el billeder.. Naja_art@live.dk

mvh naja

Starfeesh

Vi hentede i mandags 3 hanner. Vil bare sige tak for hjælpen.