Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Dyre venlige boliger ...hvor?

Startet af tzari, 3. August 2009, kl. 14:49

Black Diamond

Her i min boligblok må man heller ikke havde dyr. Dog har mange dem alligevel. Men jeg skrev til DBA da jeg flyttede ind. Jeg fil tilladelse til at havde mine dyr her. Men for et halvt år siden kom viseverten op og skulle se på nogle rør. Han fortalte mig at de havde besluttet i boligforeningen at jeg gerne måtte havde mine dyr og at jeg ikke behøvede at flytte andre steder hend. så længe jeg holder orden i lejligheden og holder lugten nede så sker der ikke noget sagde han. Men jeg ville alligevel være sikker. Jeg fik nemlig en klage over lugten omkring sidste år ved denne tid. Jeg gik derfor ind til naboen der havde klaget med en flaske vin og noget chokolade og sagde at jeg var ked af hvis det var til gene for dem at mine dyr lugtede. siden har der ikke været noget. Viceverten er tit oppe og hilse på dyrne og vi snakker om at han måske ville havde en hvalp engang til hans søn. Jeg prøver virkelig på at holde lugt og gulve rene og i det hele taget tager jeg meget hensyn til alle. Her i området er det tit også forældre med deres børn der har en del at skulle havde sagt i boligforeningen og børnene elsker at komme og hilse på mine dyr. Jeg går også ture med mine dyr i snor og der snakker jeg tit med børnene og deres forældre når jeg møder dem.
Jeg tror ikke mine dyr er upopulære men mange ser dog lidt alvorlige ud når jeg kommer med dem. Jeg ved bare at de ikke kan smide mig ud hvis virkelig det skulle gå helt galt. Jeg har nemlig ord på at fordi jeg har fået den godkendelse fra boligforeningen så er jeg fredet  og hvis endelig det skulle være så anker jeg deres udsmidelse. Men jeg er sikker på at der ikke bliver problemer fordi tingene er som de er..

Det er til at får dårlige narver over hvis man ikke er sikker på sådan noget..

lille_jill

Tror faktisk at det er en rigtig god måde at du tacklede den nabo på :) Det er nok lige så vigtigt at holde sig gode venner med sin naboer, for de har næsten lige så meget at skulle have sagt som viceværter og boligforeninger. De fleste af mine gamle naboer syntes, at mine kræ var sjove nok, bare jeg holdt dem ude af køkkenet. Nu snakker jeg ikke med nogen mere, så det er også til at blive nervøs over..

PiaLyng

Min udlejer Erik M. (kan ikke huske hele efternavnet), har huse rundt omkring på landet i Nordjylland :). De fleste med en husleje på 3500kr (incl. vand). Han tillader husdyr, skal bare nævne man har dem :). -'Hvis du kan bakketræne en ko, og hvis den ikke ødelægger noget, så må du have den indenfor' -hvad jeg fik afvide!
Han er god at snakke med hvis der er noget galt med huset, i pengenød osv :). -Når man først bor i et af hans huse og et andet bliver ledigt, spørger han rundt og man kan uden noget problem flytte i det andet hus :)


Pipvig

Citat fra: PiaLyng Dato  3. August 2009, kl. 20:14
-'Hvis du kan bakketræne en ko, og hvis den ikke ødelægger noget, så må du have den indenfor'

Jeg synes alle boligudlejere skulle snakke lidt med ham og lære lidt af den indstiling... :lol:

Nej jeg kan generelt godt forstå at man nogle steder sætter begrænsning på... Jeg har en bekendt der i sin 1½ værelse havde 13 katte... Det er helt ærligt noget svineri... Det var der jeg fik Einstein fra. Hun er siden hen gået af med mange af dem og har fået neutraliseret resten. Men hvordan kan man skille sig af med noget man inderst inde holder lige så meget af som havde det været sit barn?
Jeg siger hellere nej til en lejlighed end skille mig af med Einstein. Det er helt 100!

Da jeg fik den her lejlighed havde jeg boet hos ovenstående veninde i 14 dage og 1 måned før der var jeg blevet smidt ud af mine kæreste så jeg stod rent faktisk på gaden. Havde jeg ikke sagt til kommunen at jeg ville skille mig af med Einstein ville jeg slet ikke have fået den her... Jeg tog chancen.
De siger jo heller ikke til folk, beklager vi har kun en 2-værelses men i har 2 børn... I må skille jer af med det ene...

Jeg synes et eller andet sted at det bør være en menneskeret at have dyr. Det giver så meget mere livskvalitet. Det kan man jo også se på de plejehjem hvor man har taget en kat eller hund ind. Borgerne bliver så meget gladere og frisker op af at have et dyr at kæle og snakke med.

Malene

Man må have alle de dyr man har lyst til, her hvor jeg bor. Men det er så også sådan noget kollegie-noget (Albertslund Ungdomsboliger) :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

ludvig

Vi bor i boligforening hvor man ikke må have dyr, og det gør da det hele mere kompliceret...men det lille års tid vi har haft dem i den gamle lejlighed (er lige flyttet her i weekenden) var der ikke nogle der sagde noget, til trods for at flere vidste vi havde dem...men er altid meget omhyggelig med at være diskret med dem! Nu er vi som sagt lige flyttet, så er lidt ekstra paranoid her til at starte med....men er sikker på at det nok skal gå, kræver jo bare lidt ekstra diskretion...men skal da så lige sige 7-9-13, for man lever jo i en lidt mere usikker situation...

Futte

Jeg bor i Værebroparken sammen med min kæreste..

Her ska du søge dispentation for at få hund eller kat (dog er der nogle hunderacer man ikke må have  :S desværre), men hvis du har marsvin, mus, rotter eller andet må du gerne have dem, så længe de er i bur og ikke er til gene for andre :)
Så vi har 5 ildere og diverse kryb hehe :)

Boligselvskabet er DAB.. Men det kommer helt an på de forskellige afdelinger i DAB angående dyr. I min ungdomsbolig måtte jeg gerne have kat, men de fandt da lige på at det skulle forbydes at holde husdyr i ungdomsboliger, i hvert fald for nye indflyttere :X
Men flyttede heldigvis her ud lige efter det var trådt i kraft..

Peewit

Citat fra: PiaLyng Dato  3. August 2009, kl. 20:14
Min udlejer Erik M. (kan ikke huske hele efternavnet), har huse rundt omkring på landet i Nordjylland :). De fleste med en husleje på 3500kr (incl. vand). Han tillader husdyr, skal bare nævne man har dem :). -'Hvis du kan bakketræne en ko, og hvis den ikke ødelægger noget, så må du have den indenfor' -hvad jeg fik afvide!
Han er god at snakke med hvis der er noget galt med huset, i pengenød osv :). -Når man først bor i et af hans huse og et andet bliver ledigt, spørger han rundt og man kan uden noget problem flytte i det andet hus :)

Har han nogle i Aalborg eller omegn? Leder ret meget efter noget andet af bo i nemlig og det lyder jo kanont.. :D
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Anne

Pia: har han mon noget i Thisted også?

I vores lejekontrakt tår husdyr ikke tilladt, men vi fik at vide da vi flyttede ind at bare de er i bur så er det helt i orden. Vores formand bor i samme opgang og ved det godt og viceværterne har da set dem også. De ved også godt nede på boligforeningen at det er ildere vi har, selv om ildere faktisk gælder som kat her hvis det skal være rigtigt. Men så længe de har et bur så accepterer de mine som burdyr, dejligt :)

Jeg ville gerne bo et sted hvor vi selv kunne bestemme, men det er umuligt at få de lejligheder her i thisted hvor man må have dyr og så er det kun EN hund eller kat.

Jeg er glad for at vi har en aftale med boligforeningen om at vi må have dem, ellers ville jeg nok være meget bange for at blive opdaget, men jeg vifter nu ikke naboerne i hovedet med mine dyr for selv om i har tilladelsen så orker jeg ikke klager og at skule forsvare det.

ludvig

hmm...tror også gerne man må have mindre dyr i min boligforening...men er ikke sikker på om det er helt ned til fisk og fugl eller sådan noget....men under alle omstændigheder bliver mine to ildere udlånt mens jeg skal have indflyttersyn om en uge!!!

PiaLyng

Anne - nej desværre :) Han har kun heroppe omkring med af :P

Lea

Hvor jeg bor (Lolland) Må man ikke have husdyr eller jo der noget med at man kan søge om det.

Har spurgt boligselvskabet om jeg måtte have ildere og det sagde de ja til da det er "burdyr" som de siger..

Også snakkede jeg med min vicevært om det og han havde det ikke godt med det da der var nogle som havde haft rotter og at der stank og det ødelagde lejligheden .

Men han har set hvordan jeg bor så han er lige glad for han ved jeg har rent og pænt og passer på lejligheden
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Julie Stuhr

Vi bor i en 2½ værelses lejlighed i Nykøbing F. og jeg ringede til boligselskabet og spurgte om man måtte have burdyr ligesom kanin, osv, og det sagde de ja til, så jeg tolker ilder som burdyr  :P
Viceværten ved vi har dem, og så længe vi lufter ud og gør rent efter dyrene har han ikke problemer med det.

ludvig

Kune være jeg også skulle bruge den taktik, og skjule dem under et "kanin/burdyr" spørgsmål...he he...

Idamusen

min kæreste som er varmemester mener bestemt at ilder/fritter er bur dyr. og derfor må man godt have dem. ligesom man også gerne må have slanger og andet kryb. hvis ikke skal det stå nævnt i lejekontrakten.

ud over det er det heller ikke alle ejer lejligheder man må holde dyr i. jeg bor i forældrekøbt ejerlejlighed. og der er dyr ikke tilladt. og de fleste respekterer det faktisk.

bare så ingen får for høje forhåbninger ved ejer  :(