Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Grus

Startet af Black Diamond, 21. August 2009, kl. 23:04

Black Diamond

Nu vil jeg alligevel lave en lille undersøgelse af Grus!

Hvad bruger i ? og hvad dur? Hvad holder lugten nede? og hvor meget koster det?

Mit problem er: Jeg har 8 dyr som sover i bure lige for tiden i stuen, da de voksne og de små ikke kan sammen. Men jeg er bare ved at gå til at lugten af LORT konstant i stuen. Jeg har altid brugt de hvide kattegrus fra Føtex til 59.99 kr.. Det har altid været godt.. Men jeg må skifte.. I forhold til jeg skifter grus hver dag  nogle gange mere og derfor lige pt har en udgift på 200 kr til grus om månden. Må jeg finde en billiger og bedre løsning.

Derfor spøger jeg jer hvad i bruger ???? Håber på nogle friske svar :)

lille_jill

Træpiller
Fordele:
- billige, hvis du kan finde et ordentligt sted at købe dem
- lugtfri (de dufter lidt af træ)
- hvis man har gnavere, så kan de også bruges som bundlag til dem

Ulemper:
- bliver til underligt smulder, hvis man som mig er for doven til at tømme bakken mere en 1 gang om ugen
- det bliver spredt ud over det hele
- kan være besværligt at få hjem, fordi at det sælges i store sække


Det billige klumpende kattegrus fra Spar (grå og grøn pose)
Fordele:
- meget billigt
- kan bæres hjem uden at man kollapser totalt

Ulemper:
- det "smelter" nærmest fast i bakke og det er et helvede at tømme den
- rigtigt dårlig sugeevne
- det STINKER på rekordtid

Black Diamond

Vil det sige at hvis jeg køber træpiller, så vil det tage lugten?

lille_jill

Prøv ;) Det virker for mig

Malene

Jeg bruger Vitakraft Magic Clean. Det er sådan noget perlegrus og holder super godt på lugten, IMO. I Maxi Zoo koster det 50 kr. for 5 liter og 100 kr. for 15 liter, når det er på tilbud.
Jeg brugte i en periode træpiller fordi jeg syntes det var billigere, men vendte tilbage til perlegruset, fordi jeg blev træt af at støvsuge og tømme bakken hele tiden. Jeg syntes det smuldrede pænt meget hurtigere end 1 uge og holdt heller ikke særligt godt på lugten :@ Jeg skal så ikke kunne udelukke at det bare var et dårligt mærke jeg købte dengang :S
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Black Diamond

Jeg købte noget katte grus før hend der hed Extreme classics , jeg tror aldrig jeg har set så godt grus før, det klumpede lige med det sammen og lugtede af baby pudder hele ugen. Men desværre var det sand og ikke groft grus, og mine ildere syndes mere bakkerne var en stor sandkasse så jeg måtte feje sand op alle vegne hele tiden. Det er godt til katte, men ikke til en "grave" ilder desværre :fnis:
Det der perle grus, kan man ikke få det billiger hvis man køber det på nettet??

Soelberg`s SUN ferret



jeg bruger også træpiller, og er meget tilfreds med det.

Jeg syntes faktisk at det tager lugten forbavsende godt, og er man flittig med udskiftningen, ja så spredes det jo helle ikke ud over det hele.

Julie Stuhr

Jeg bruger det hvide krystal kattegrus fra føtex, og zooplus når jeg får taget mig sammen til at bestille hjem.
I føtex koster en pose 54,95 kr og på zooplus.de 4,99 euro for 5 l og 12,97 euro for 15 l.
Det er dyrt, men det fungerer bedst for os :)

Namilla

Jeg brugte også extreme classic før, men mine ildere kom til at klø rigtig meget af det...jeg synes også det støvede rigtig meget...

cibatuchsi

vi bruger træpiller og har ingen problemer haft med det, ja det smulre når de har tisset men det siger man jo fra.
her bliver bakkerne sigtet min.1 gang om dagen og prutter fjernet flere gange i løbet af dagen.
syntes ikk det lugter.

Pipvig

Jeg bruger sådan noget mærkeligt noget som er rigtig godt.
Jeg brugte det klumpende fra fakta før men er stoppet for det blev helt flydende og sad fast i pelsen rigtig hurtigt.

Anne

Citat fra: Julie Stuhr Dato 22. August 2009, kl. 09:25
Jeg bruger det hvide krystal kattegrus fra føtex, og zooplus når jeg får taget mig sammen til at bestille hjem.
I føtex koster en pose 54,95 kr og på zooplus.de 4,99 euro for 5 l og 12,97 euro for 15 l.
Det er dyrt, men det fungerer bedst for os :)

sig mig hvorfor er krystalgrus billigere i din føtex end i min????
Men det bruger jeg også.