Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Mink fanget ved Dronninglund (befinder sig nu hos mig)

Startet af Namilla, 24. September 2009, kl. 17:17

Namilla

En albino ilder er fanget udenfor Dronninglund, iført en hjemmelavet grøn sele med blomster på. Efter at have været en tur omkring politiet befinder den sig nu hos mig.
Den er MEGET skræmt, så følgende er udelukkende baseret på udseende:
Jeg gætter på at det er en viril han, almindelig af størrelse, dog ret muskuløs.
Kort snude og temmelig kort pels (jeg kunne fristes til at tro det var en mink, hvis det ikke var for størrelsen og at den havde sele på da den blev fundet).
Den har nu spist og drukket og sover nu, men jeg kan ikke komme i nærheden af den, så den får lov at falde til, inden jeg prøver at håndtere den...

FerretParadise

Ann Hillerslev.


Namilla

Ja, altså det synes jeg jo også... både på ansigtet og på pelsen... men den er bare ikke ret stor... den er på størrelse med en almindelig størrelse han (måske endda lidt mindre...er svært når jeg ikke kan håndtere den)...og den havde sele på, da den blev fundet... jeg har ikke set selen, den var taget af, da jeg fik den...
Den har spist mens jeg har siddet i udeanlægget og kigget på den, så den er ikke decideret sky...

Namilla

Som jeg har forstået det har den også været forbi en fra DIF...så man skulle jo vide at hun vidste hvad hun havde med at gøre...

Katrine

Ildere: Loppen & Bamse

Namilla

Jeg forstår bare ikke, at en fra DIF har vurderet det til at være en ilder så? Og hvad hulen stiller jeg så op?

FerretParadise

Citat fra: Namilla Dato 24. September 2009, kl. 17:53
Som jeg har forstået det har den også været forbi en fra DIF...så man skulle jo vide at hun vidste hvad hun havde med at gøre...
Jeg har på et norks forum læst om flere episoder, hvor der er blevet fundet en "ilder", som endda har været ved dyrlægen, og der blev det også sagt at det var en ilder. Bagefter viste det sig så, at det var mink der var tale om.
Ann Hillerslev.

Namilla

Jamen hvad hulen stiller jeg op? Jeg har taget imod den, i den tro at det var en ilder... jeg hverken kan, eller vil (eller tør for den sags skyld) have en mink gående her... og jeg havde sådan set ikke regnet med at skulle have udgifter på kræet...så at betale for en aflivning vil jeg ikke...hvis der er en ejer (hvilket der jo må være når den er fundet iført sele?) så skal han/hun jo også have mulighed for at melde sig...men så længe nægter jeg at have en mink gående...jeg kan slet ikke give en mink de rigtige forhold...

Namilla

Jeg har lige skrevet til hende Carina fra DIF, som kontaktede mig...så må hun jo vide hvad jeg stiller op med den...

FerretParadise

God ide.
Evt et internat kan tage den ind. Selvom de jo heller ikke kan give den de rette forhold.
Stakkels lille kræ. :(
Ja der må jo være en ejer et sted, nu den havde sele på.
Ann Hillerslev.

NemoToft

Hejsa. Nej, hvor spændende. Selvfølgelig skal du ikke betale for en aflivning, hvis det bliver aktuelt. Du giver bare mig et ring, så skal vi nok finde ud af noget ude på dyrehospitalet. Jeg er absolut tilhænger af, at vi, flinke mennesker ikke skal have alt for mange udgifter på, at have et hjerte   <3 og være hjælpsomme.
Knus Dolly.
Ps. Hvor ser det ud til at dine 3 drenger er faldet godt til, hos deres nye familie.

Namilla

Nu har jeg snakket med Carina fra DIF...og hun vurderer også at det er en mink...og den har ikke været omkring hende, da hun bor i København og kun har formidlet kontakten fra politiet til mig...
Hun har hørt, at den mand som fangede "ilderen", har haft sine børn til at lege med den, men igen, det har jeg svært ved at tro, da den altså hvæser og sprutter her...(men okay, det kan også være stress)...Uanset hvad så er politiets fremlysningsperiode på en uge, så det får den her, og hvis ikke der er dukket en ejer op, så vil den blive aflivet...hvilket politiet betaler...

FerretParadise

Jeg håber at ejeren melder sig, så den kan komme hjem igen.
Hvordan "hjem" så end er.. En mink med sele. :S
Ann Hillerslev.

Namilla

Ja, det undrer også mig meget... jeg kan SLET ikke komme i nærheden af den...men nu får den altså en chance til at slappe af og falde til...så håber jeg da at den bliver mere tilnærmelig...kan den godt bare leve af killingefoder, ligsom jeg har givet ilderne?