Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Mink fanget ved Dronninglund (befinder sig nu hos mig)

Startet af Namilla, 24. September 2009, kl. 17:17

tzari

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

AlisVolatPropiis

Det er meget sært, for den ligner da grangiveligt en mink :o
Puha sikke en situation at stå i....men hvis den kan få lov til at gå hos dig en uges tid, så har den og ejeren da fået en chance, og den er nok som du siger rimeligt stresset. Har du forhørt dig nærmere om den sele? både fordi ejeren nok gerne vil have den igen, men også for lige at dobbeltjekke at den rent faktisk havde en på...nogle gange så får folk jo mikset lidt sammen desværre.

Jeg ville selv give den det samme som ildere, det kan jeg næppe forestille mig er skadeligt, og slet ikke i en relativt kort periode. -Og pt er det rimeligt umuligt at finde ud af hvad den har levet af før, hvis man da overhovedet kan få fingrene i sådan noget.

Jeg håber dog hurtigt nogen melder sig....evt ville jeg sætte private opslag op omkring den...hvis nu ejerne ikke tør henvende sig til politiet af frygt for repressalier....det er vidst nok ulovligt at holde mink som kæledyr -så vidt jeg husker...

tzari

nej de er lovlige hvis deres fysiologiske vilkår opfylder eller noget i den dur (ordentlig vand anlæg osv). VED dog ikke om man skal have dem registreret eller ej,
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Barky

De kan leve af det samme som ilderne, omend de nok skal have en mere fiskebaseret diet.

Held og lykke med den fine mink. Måske det er en tæve siden den ikke er så stor.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

muligvisengnu

Hold da op!  :S
Jeg tænker også mink med det samme. Den er meget mere ''markeret'' at se på, end en ilder.
Kan det være et ungdyr? Eller en hun som Barky siger?

Under alle omstændigheder, så er den virkelig smuk!

Held og lykke, med at finde ud af hvad der videre skal ske med den. Syns det er helt spændende at følge  :-$

Namilla

Jeg bliver mere og mere sikker på, at det er en mink... igår fik den en mus...og den havde da godt nok en helt anden måde at tage livet af musen, end ilderne! Ilderne knækker som regel nakken på musen... minken her kvaste bare hovedet...!
Jeg har ingen kontakt til finderen, da kontakten er gået igennem DIF, som så har kontakten politiet, som så har afleveret minken hos mig... så mht. selen er det nok kun finderen der ved noget... men opslaget lød oprindeligt på en albino ilder, som var blevet fundet iført en grøn, hjemmelavet sele med blomster på...Det var derfor jeg oprindeligt ikke var nervøs for at tage den ind, fordi det jo gjorde mig sikker på, at den var tam og at det var en ilder! Ha ha...

Det er rart at I tænker på mig, men her kan den i hvert fald ikke blive... og hvis ikke der er fundet en ejer indenfor en uge, så bliver den altså aflivet...den kan ikke komme tilbage på den farm den kommer fra, når den først har været ude, og det er nok de færreste mennesker der har mod på at tage en mink ind som ikke er hvalp og som er vild...

tzari

Rettede det lige til mink så evt ejer kan se det er deres mink det drejer sig om  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Namilla

Super super...
Jeg kan så i øvrigt sige, at den er ved at falde til her... den følger aktivt med i hvad der foregår uden for anlægget, og jeg kan få lov at sætte vand ned og have hænderne i anlægget, uden at den flygter... den opsøger ikke mine hænder, men den er nysgerrig...

Namilla

NEJ NEJ NEJ!
Minken er stukket af!... den har fået skubbet røret mellem udendørs og indendørs-anlægget væk (noget som 3 ildere ikke kunne på de 1½ år de gik der, så det havde jeg på ingen måde troet den kunne)...
Jeg har været ude og lede flere gange idag, og jeg har sat en transportkasse frem med mad og tæpper. Jeg har også snakket med naboerne om, at hvis de ser den, så hører den altså til her....
Jeg er dybt ulykkelig, for det var mit ansvar at passe på den... men jeg havde aldrig i min vildste fantasi tænkt på, at den kunne skubbe det rør væk, når ikke mine 3 ildere har kunnet gøre det...
Jeg går ud og leder efter den når det bliver skumring, for så er den mest aktiv...
Og jeg har fortjent de tæsk I nu vil give mig...

Julie

Det var da træls at den sådan er stukket af, men jeg synes overhovedet ikke, at du skal have nogle tæsk. Det er sådan noget der kan ske for alle, og du ville jo kun det bette kræ det bedste. Det kunne ligeså godt være sådan den også var kommet fra ejeren i første omgang. Jeg krydser fingre for at I finder den igen.

PiaLyng

ej hvor træls  :( Men det hvad der kan ske, og lad os håbe du måske kan finde den igen.

Bawa