Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

V-hob listen

Startet af tzari, 26. Oktober 2008, kl. 16:37

tzari

Lene du må gerne låne firefox som forsøgs kanin hvis hun går i løb for tidligt  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

AlisVolatPropiis

Når man snakker om V-hobs så ER det vigtigt at huske at sædstrengen kan vokse sammen igen...så selvom den tidligere har "virket" efter hensigten, kan man faktisk ikke være sikker på om han gør det næste gang...så en V-hob er ALTID en risiko

En ilder uden boller....kastreret...vil ALDRIG kunne lave hvalpe -ligemeget hvor meget han så en ynder at korpulere...han skyder kun varm luft....

Black Diamond

Citat fra: Malene Dato  5. November 2009, kl. 22:46
Jeg er næsten tom for ord. Mener du seriøst at du tror, der er en chance for at en han der ingen testikler har, kan lave hvalpe?!
Hvis svaret er ja, synes jeg virkelig du burde tænke dig om når du siger at det "ikke er for nybegyndere at avle".

Nej self tror jeg ikke det :P. Det har jeg jo lige sagt.. Jeg har min mening og den holder jeg på mine egne dyr. Så er den ikke længer.

Lena og Peter

Citat fra: tzari Dato  5. November 2009, kl. 22:49
Lene du må gerne låne firefox som forsøgs kanin hvis hun går i løb for tidligt  :fnis:

Du siger bare til.. Balou er ALTID klar... også uden sten og med varmt luft..  :dans:

Namilla

Hvad nu hvis den ene testikel stadig ligger  i bughulen et sted? Det kan forklare adfærden... men så er han vel netop ikke kastereret... Selvom der er egentligt er for varmt til at testiklen kan producere sæd deroppe, så skal man nok aldrig sige aldrig...
Hvis han skal prøves som v-hob, så synes jeg i hvert fald lige han skal scannes hos dyrlægen for lige at være sikker på, at der ikke ligger en testikel et sted og stadig er aktiv.. hvis ikke den er faldet ned, så akn den jo ligge alle mulige steder...

Inden han blev kastereret, gik han da i brunst? og kunne man mærke begge stenene?

tzari

ja hvis han ER kryptokid skal den sidste sten væk først. Er jo bare at høre dyrlægen om der blev fjernet en eller 2. En dyrlæge med respekt for sig selv fortæller vel hvis de ikke kan finde den ene kugle  :S Burde da være alm kutume.
Men var begge drattet ned da han blev kastreret  :)?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Lena og Peter

Ja begge sten var nede da han blev kastereret, og som sagt tidliger, hvis og så frem vil ville prøve bliver det ikke uden, at han først har været hos dyrelæge, så vi er helt sikker på der ikke sker et uheld.

Black Diamond

Det lyder bare mærkeligt at han har så mange homoner tilbage... Men self man skal aldrig sige aldrig :) Det er da meget rat at høre at det kan ske at en kastereret han kan opføre sig sådan. Hvis man nu selv skulle ende med sådan en engang.

Lea

Vil lige sige at jeg havde en ilderhan på 4-5 år og han hopper på alt og alle især en tæve jeg havde. og han blev kasteret hvor han var 1 år.. og han er blevet tjekket i hovedet og røv og der var ingen fejl i kasteringen .

Sådan var han bare
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Lea

#39
Og som jeg har fået afvide / forstået så lugter en V-hob som en Viril ilder. Hvis en V-hob havde været "lugtfri" (som kasteret/steriliseret ildere) så havde jeg klart fået min Balou til en V-hob men jeg snakkede på kryds og tværs med folk som har kendt skab til ildere og de sagde at en V-hob lugtede som en Viril .
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Line


Black Diamond

#41
  :)

Annika

Går en tæve ud af løb, så snart hun er blevet parret? :)

Anne

HVis hun har været i løb længe kan der sagtens gå mellem frere dage og for nogle faktisk uger før hun falder. Du bør dog kunne se at der i det mindste sker en forandring. Joa faldt sindsygt langsomt, så jeg var nødt til at få målt hendes blodtal før vi kunne være sikre på hun var på vej ud. Hun gik nærmest bare i stå i hævelsen, men nu er hun faldet helt ned.

Cumulus-ilderavl

Cumulus´Fox er også med på listen;

Fikset på Gråsten Dyrehospital d. 12 april, begge strenge er skåret over. Pris 814 kr