Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Min lange ilder historik

Startet af Benita, 6. November 2008, kl. 22:44

Benita

Ja,her er så min lange ilder historie. I 1996 gik jeg ind i en dyrehandel (kan ikke gå forbi en uden at skulle ind og kigge) Her stod et bur med 4 små pelskugler. "hvad er det for nogen?" spurgte jeg. Ja det var jo ildere. Det var svært at vælge men de var endnu så små så jeg havde 3 uger til at bestemme mig. Til sidst valgte jeg og fik min første og største ilder kærlighed med hjem: Boogie.
Der har aldrig siden været en mere fantastisk ilderpige end hende. Hver nat sov hun i hulrummet mellem min hals og min skulder. Hun bed aldrig. ikke engang under leg som hvalp, var altid glad og altid til stede på sin stille måde.
Boogie blev paret og fik 2 hvalpe; Pom og Ziggy i juni '97.
Jeg beholdte begge tøser der lignede deres mor på en prik, dog med en DEL mere temperament.
Ja.. så kom jeg også lige til at adoptere 2 ildere fra en fyr der var bange for dem og derfor aldrig tog dem ud af et meget lille bur hvor han fodrede dem med stålhandske!!! De blev fluks hentet da jeg hørte dette! De bed slemt da jeg fik dem, men inden 2 uger var det helt slut og Scully og Miko blev dejlige og legefulde ildere.
De var begge ca. 6 måneder da jeg fik dem i august '98. Jo klart! med en Scully måtte der jo også komme en Mulder.
Så det gjorde der. En super dejlig halv angora fyr. Alle disse dejlige 6 "børn" er gået over regnbuen.

Boogie  født 17 maj '96      død  08 nov. '02.     6 år 6 måneder
Ziggy    født 16 juni '97      død  15 sep. '05      8 år 3 måneder   alders pæsident!!
Pom     født 16 juni '97      død  06 feb. '02       4 år 8 måneder
Mulder  født 20 april '98     død  30 aug. '02       4 år 4 måneder
Scully   født ca. april '98     død  19 dec. '03       4 år 8 måneder
Miko     født ca april '98      død 11 dec. '01       3 år 8 måneder

her ser i dem alle. Den hvide er Scully. Med uret er det herefter Miko, Pom, Mulder,Ziggy og sidst min Boogie pige.

Da Ziggy blev helt alene tilsidst og virkede meget trist blev vi enige om at anskaffe os 2 hvalpe. 2 for at de kunne have hinanden når Ziggy gik bort. Ziggy var ikke glad da vi kom hjem med Max og Fifin... Sådan 2 små bidende hæsligheder! men det blev snart godt :) Max og Ziggy blev de bedste venner. Fifin blev aldrig rigtig god med andre ildere, men tålte dem dog.
her er Fifin

og her er Max.

Fifin født 03 feb.'04  død juni '06     2 år 4 måneder Det var hårdt at miste hende så tidligt :(
Max født 05 feb. 04  død marts '07  3 år 1 måned. Max kæmpede længe med insulinoma men til sidst blev det for hårdt og vi gav ham fred.

Efter 2 hårde farvel overvejede jeg aldrig at anskaffe flere, MEN.. de er jo ikke til at stå for, så 1 2 3 så Havde Mulde( kaldet Mulle) og Mille fået hjem hos os.
Desværre er de eneste billeder vi havde af Mille blevet slettet ved en fejltagelse :(((
Muldes billeder ligger gemt på anden disk så de må vente.

De 2 blev stolte forældre til 5 hvalpe. Det kostede desværre Mille livet 03. Nov. '08 og det er stadigt svært at sluge.Vi er nu forældre til de små, men far Mulde hjælper det med han kan:)
her er de små så


Mulde født maj '07
Mille født April '07    død 03 nov. '08  1 år 7 måneder



lille_jill

Det er godt nok nogen flotte aldre, som de fleste af dine kræ har opnået :)