Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

ildere og gulvtæppe?

Startet af Stubba, 21. Marts 2010, kl. 19:23

Stubba

Er det en forfærdelig cocktail?

Vi flytter i lejlighed nu her d. 1 - og har jo dyrene med.

Nogle fif? og gode råd?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Line

enten er dyrene ligeglade med det ellers graver de i det. Det er ikke rigtig til at sige.

Cille

Altså nu har jeg boet her i 5 år og mit gulvtæppe i stuen trænger nu til en udskiftning...mest pga det beskidt.(det har også holdt til 3 store ilder træf + en masse små træf)
Dog har ilderne gravet lidt i det rundt omkring,men kun der hvor der mangler en pynteliste.
Så få pynte liste på så de ikke kan få fat i kanten af gulvtæppet,det vist det råd jeg har.

Stubba

Citat fra: Cille Dato 21. Marts 2010, kl. 19:48
Altså nu har jeg boet her i 5 år og mit gulvtæppe i stuen trænger nu til en udskiftning...mest pga det beskidt.(det har også holdt til 3 store ilder træf + en masse små træf)
Dog har ilderne gravet lidt i det rundt omkring,men kun der hvor der mangler en pynteliste.
Så få pynte liste på så de ikke kan få fat i kanten af gulvtæppet,det vist det råd jeg har.


super, mange tak :)
- det vil jeg lige undersøge så.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Øh jeg vil helt klart sige det er et no go. vi hvcde gulvtæppe i vores gamle lejlighed og når først EN har fundet ud af at det er voldsomt  sjovt at grave i  et gulvtæppe så starter der en kædereaktion og så graver de alle på livet løs!!!
Plus at hvis de skulle ramme ved siden af bakken er det simpelthen ikke til at fjeren lugten ordentlig igen, i hvert fald ikke sådan at folk uden ildere ikke kan lugte noget!
Og sårn nogle små ilder.poter tramper faktisk en del snavs med rundt så gulvtæppet blir helt beskidt at se på!

Tro mig, vi har lige fået en ekstra regning fra vores gamle lejlighed på 6000 kr. for nyt gulævtæppe plus specielrens af rummet for lugt!

Og Ps. det er altså ikke fordi jeg var dårlig til at gøre rent, lufte ud osv!

Stubba

mine er forholdsvis gode til at ramme bakken - det er kun noget bøvl, når jeg lige har gjort deres bakker rene.

men der er gulvtæppe, så det er der ikke noget at gøre ved :)

men det er rart nok lige at vide, hvad man skal være opmærksomme på.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Julie Stuhr

Så er det måske bare at lægge en gammel lort og lidt gammelt tis-grus i det nye? :D

KariN

Jeg havde gulvtæppe hvor jeg boede før, altså et væg til væg tæppe og ja det smadrede ilderne fuldstændig, så jeg besluttede simpelthen da jeg flyttede at jeg aldrig ville have gulvtæppe sammen med ildere igen :)

Men ja det er svært at sige, enten er de ligeglade eller også mener de at det er der for deres fornøjelses skyld ;)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Stubba

Citat fra: Julie Stuhr Dato 21. Marts 2010, kl. 20:24
Så er det måske bare at lægge en gammel lort og lidt gammelt tis-grus i det nye? :D

jamen det er det - men det er da irriterende? :b .. så er den jo ikke "ren" mere ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

ja, det er rigtig nok.
Jeg håber at de er ligeglade :b hehe.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Malene

Jeg har det på samme måde som KariN; jeg skal godt nok aldrig bo et sted med gulvtæppe igen. På under et år, med to ildere, blev gulvtæppet helt ødelagt. Min far satte en bred liste på i kanten, og det hjalp rigtig meget, men de syntes det var skide sjovt at grave i alligevel.
Du kan evt. lægge et underlag til kontorstole hvis de rammer ved siden af. Så langt tænkte jeg ikke dengang. Og husk at holde deres negle godt vedlige, for mine sad ind i mellem fast i gulvtæppet.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Stubba

altså .. nu sover de jo i bur om natten, så vi er jo ved dem når de er ude :) ..

men det er nogle super gode råd! :)
jamen har også overvejet at købe fx sådan et underlag til borde og ligge ved bakken .. eller sådan noget.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Julie Stuhr

Citat fra: Rofus Dato 21. Marts 2010, kl. 20:36
Citat fra: Julie Stuhr Dato 21. Marts 2010, kl. 20:24
Så er det måske bare at lægge en gammel lort og lidt gammelt tis-grus i det nye? :D

jamen det er det - men det er da irriterende? :b .. så er den jo ikke "ren" mere ..

Måske ikke menneske-ren, men ilder-ren :D

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Rofus Dato 21. Marts 2010, kl. 20:59
altså .. nu sover de jo i bur om natten, så vi er jo ved dem når de er ude :) ..

men det er nogle super gode råd! :)
jamen har også overvejet at købe fx sådan et underlag til borde og ligge ved bakken .. eller sådan noget.
Hvis du skal holde øje med de ikke kradser i gulvtæppet kommer du nok til at rende rundt efter dem konstant! Min hevde det med at "gemme" sig fordi de godt vidste det var forkert! og nogle gange gjorde de det så lydløst at jeg ikke nåede at opdag dem før de havde lavet snevejr af gulvtæppet!

kunne heller aldrig finde på at flytte til et sted med gulvtæpper igen!!! Jeg blev også bare så træt af hele tiden at skulle "skælde" dem ud fordi de blev bare ved og ved og ved og ved som ildere jo gør hvis der er noget de virkelig bare gerne vil!!!

men du kan jo være heldige at dine kræ ike opdager glæden ved at destruerer et gulvtæppe!!

Stubba

Citat fra: A_M_T Dato 22. Marts 2010, kl. 09:07
Citat fra: Rofus Dato 21. Marts 2010, kl. 20:59
altså .. nu sover de jo i bur om natten, så vi er jo ved dem når de er ude :) ..

men det er nogle super gode råd! :)
jamen har også overvejet at købe fx sådan et underlag til borde og ligge ved bakken .. eller sådan noget.
Hvis du skal holde øje med de ikke kradser i gulvtæppet kommer du nok til at rende rundt efter dem konstant! Min hevde det med at "gemme" sig fordi de godt vidste det var forkert! og nogle gange gjorde de det så lydløst at jeg ikke nåede at opdag dem før de havde lavet snevejr af gulvtæppet!

kunne heller aldrig finde på at flytte til et sted med gulvtæpper igen!!! Jeg blev også bare så træt af hele tiden at skulle "skælde" dem ud fordi de blev bare ved og ved og ved og ved som ildere jo gør hvis der er noget de virkelig bare gerne vil!!!

men du kan jo være heldige at dine kræ ike opdager glæden ved at destruerer et gulvtæppe!!

Hold da op en masse udråbstegn ..

Jamen jeg ved da godt det er upraktisk for dig og sådan. Men Nu har vi sagt ja og så må vi jo se hvordan det går.
Mine dyr graver ikke i vores tæpper og det er ét rum de går i og sådan.

Havde mere brug for råd og måske "hvad gør i"-agtige forslag. :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!