Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Rengøring

Startet af Julie Stuhr, 4. April 2010, kl. 11:26

Julie Stuhr

Hvor tit rengør i jeres ilderes bure, og hvad består rengøringen af?

Fx fjerner jeg afføring og beskidt grus fra bakken en gang om dagen, og 1-2 gange om ugen tømmer bakken helt og vasker den med rodalon. Og når jeg lige har tid tørrer jeg hylderne og bunden af i buret.

CarinaNielsen


jamen jeg tømmer kattebaken hver dag og vasker den. og jeg giver dem nye tæpper hver dag, (har så mange til dem). og så vasker jeg deres poter, fordi jeg har noget lortegrus som sidder fast på dem. og så tørre jeg på træmmerne hver dag altså de platformer som de står på. bare lige med en våd klud.
Basserne fra Herning. :)

Amazing Ferret

I burene tømmer jeg bakkerne 2 gange om dagen og så bliver de vasket af een gang om ugen ca. Tæpper og køjer bliver skiftet en gang om ugen eller efter behov. Hylderne og bunden bliver rengjort efter behov.

Bakkerne i resten af hytten bliver tømt 1 gang om dagen

CarinaNielsen

Citat fra: Amazing Ferret Dato  4. April 2010, kl. 11:37
I burene tømmer jeg bakkerne 2 gange om dagen og så bliver de vasket af een gang om ugen ca. Tæpper og køjer bliver skiftet en gang om ugen eller efter behov. Hylderne og bunden bliver rengjort efter behov.

Bakkerne i resten af hytten bliver tømt 1 gang om dagen

hahaha jeg tror jeg har rengørings vanvid. :) køjer bliver vasket en gang om ugen.
Basserne fra Herning. :)

mette11

Jeg ordner bakke 2-3 gange om dagen og der tager jeg også mad som er havnet rundt omkring osv. Madskåle bliver skiftet hver dag og kommer i opvaskeren. Vandflasken bliver rengjort med flaskerenser.
En gang om ugen gør jeg hovedrent hos dem, dvs. alt bliver vasket (bakker, huler, tæpper, senge osv). Ting der går i vaskemaskinen bliver vasket der, resten rengjort med rodalon.

Starshineferrets

jag har ju iofs inga burar.. men här hemma städas det 1-2 ggr om dagen. Då torkar jag lort, tömmer bakker, stövsuger och ja.. gör allmänt iordning. ca 4 ggr i veckan vasker jag gulv, och illrarnas saker tvättas så fort jag får ihop till en maskin (för att tvätta alla illrarnas saker krävs det ca 8-9 maskiner, skall det i utegården tvättas krävs det ytterligare en 3-4 maskiner. Så ja.. jag tvättar med andra ord regelbundet ;)

KariN

Jeg tømmer bakken for prutter 2-3 gange om dagen, og tømmer den helt + vasker den hver 2. dag. mad og vandskåle bliver også tømt og rengjort hver dag og tæpper + sengetøj bliver vasket ca. en gang om ugen, alt efter behov, :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Malene

Jeg har ikke noget bur, men jeg gør da rent efter dyrene alligevel :P
Ca. så ofte som Ichabod går på "toilettet", tørrer jeg op efter ham med toiletpapir :lol: Jeg fjerner alt skidt fra bakkerne 1 gang om dagen (men det er ikke dem alle jeg behøver at ordne) og vasker dem i bund 1 gang om ugen. Ca. hver 2. dag, støvsuger jeg og vasker deres skåle op. 1-2 gange i ugen vasker jeg gulv og 1 gang i ugen deres sengetøj.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

jeg pletrenser bakker hver dag og tømmer dem helt når de trænger. Jeg gør bur rent efter behov, men ca en gang om ugen.

Jeg bruger vand med eddike og opvaskemiddel i som rengøring. Engang imellem får det en ordentlig tur med rodalon.

A.C

Jeg tømmer bakken for prutter og beskidt grus (bruger det der krystal noget) og giver evt lidt nyt 1 gang om dagen (to ildere til en ok stor bakke), bunden af buret og bakken bliver vasket efter behov, ca hver 2. uge, (ja jeg er lidt doven, og synes ikke de sviner ret meget)først med rengøringmiddel og så med rodalon... de får rene køjer efter behov...